مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
چاپ
کد خبر: ۲۹۱۴

«قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز» با هدف ساماندهی مدارس مناطق محروم تشکیل شد

«قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز» با هدف ساماندهی مدارس مناطق محروم تشکیل شد

قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز در راستای ساماندهی فضاهای آموزشی مناطق محروم با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و سازمان بسیج سازندگی کشور با حضور مهندس سید محمد رضا جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تاسیس شد.


 قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز با حضور مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و سعید زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی و مهندس جعفری به نمایندگی از جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  به ‌منظور انسجام‌بخشی به فعالیت گروه‌های جهادی، هم‌افزایی بین‌بخشی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در ساماندهی فضاهای آموزشی مناطق محروم و تحقق رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری تشکیل شد.

انجام فعالیت‌های خدمت‌رسانی در حوزه احداث، تعمیر و بازسازی مدارس در مناطق کم برخوردار، جذب و سازماندهی مشارکت‌های اجتماعی و مدیریت کمک‌های مردمی در برنامه‌های عمرانی و پروژه‌های آموزشی و برگزاری همایش‌ها و پویش های ملی در حوزه مدرسه‌سازی ازجمله موضوعات فعالیت این قرارگاه است.

قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز که با هدف محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی در مناطق کم‌برخوردار کشور، ایجاد بستر مناسب جهت ارتقای همکاری‌ها در رفع مشکلات کمبود فضاها و تجهیزات آموزشی و تقویت زیرساخت‌های مناسب آموزشی، تربیتی و ورزشی در قرارگاه مرکزی واقع در ستاد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و ادارات کل استان‌ها با همکاری واحدهای بسیج سازندگی راه‌اندازی شد.

مطابق اساسنامه تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز روسای سازمان نوسازی مدارس کشور، سازمان بسیج سازندگی، جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی به همراه  5 نفر از نمایندگان گروه‌های جهادی اعضای اصلی هیئت امنای قرارگاه هستند.

گفتنی است، پیشینه فعالیت‌های جهادی در حوزه مدرسه‌سازی به ویژه در مناطق محروم کشور و همکارهای نیروهای داوطلب جهادگر در هنگام بروز بلایا و سوانح طبیعی درچند سال اخیر بخشی از مشکلات کمبود فضاها و امکانات آموزشی را برطرف نموده‌ است که به پیشنهاد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و همکاری سازمان بسیج سازندگی این قرارگاه تشکیل شد.

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری