مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
چاپ
کد خبر: ۲۸۹۰

تحصیل بیش از 800 هزار دانش آموز در مدارس سیستان /اتمام پروژه های نیمه تمام آموزشی در استان

دکتر واعظ مهدوی خبرداد:

تحصیل بیش از 800 هزار دانش آموز در مدارس سیستان /اتمام پروژه های نیمه تمام آموزشی در استان

رئیس کارگروه رفع مشکلات فضاهای آموزشی استان سیستان و بلوچستان گفت : علیرغم اقدامات چشمگیر خیرین مدرسه ساز در استان سیستان و بلوچستان فعالیت مدرسه سازی باید دو برابر شود تا شاخص فضاهای آموزشی در همین حد باقی بماند.


دکتر واعظ مهدوی رئیس کارگروه رفع مشکلات فضاهای آموزشی سیسستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: با کنکاش و همکاری ادارات آموزش و پرورش و  نوسازی استان ، آماری دقیق از تمامی مناطق  این استان بدست اوردیم که نتیجه ان  نیازهای سیستان و بلوچستان بود که شامل 3300 پروژه است .

رئیس کارگروه رفع مشکلات فضاهای اموزشی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: این پروژه ها اعم از مدرسه 18 کلاسه تا ایجاد ازمایشگاه ، کتابخانه ، نمازخانه و مرمت و بازسازی مدارس  است .

واعظ مهدوی گفت :در ابتدای انجام این فعالیت بررسی های مذکور نشان داد که  103 نقطه از سیستان  و بلوچستان فاقد مقطع ابتدایی هستند و لذا این امر در دستور کار قرار گرفت و توسط جامعه  خیرین مدرسه ساز تقبل گردید .در مراجل بعدی لیست مذکور با اصلاحاتی به 200 مدرسه افزایش پیدا کرد و تعدادی از مدارس مقطع متوسطه در نقاط فاقد فضاهای آموزشی  به لیست مذکور اضافه شد .

وی تصریح کرد: همزمان با فعالیت های کارگروه  رفع مشکلات فضاهای آموزشی استان سیستان و بلوچستان (ساخت 200 مدرسه)، جامعه  خیرین  مدرسه ساز ، موسسات خیریه ،بخشهای دولتی ،سازمان نوسازی و مدیرت های محلی هم به اهمیت نیازهای اموزشی استان اشراف بیشتری پیدا کرده و به این ترتیب اعتبارات اختصاص یافته دولتی نیز افزایش یافت. به نحوی که درسال جاری بیش از 570 میلیارد تومان ، در سال قبل 470 میلیارد تومان  و سال 97 چهارصد و سی میلیارد تومان چهت ساخت مدارس استان اختصاص پیدا کرد.

واعظ مهدوی اظهار داشت : با اختصاص این هزار و چهارصد میلیارد تومان قریب به 700 پروژه نیمه تمام دولتی و یا مشارکتی با خیرین که در استان فعال شد و امروز کلیه ی پروژه های ناتمام استان در حال ساخت و تکمیل است 

وی با اشاره به اینکه، 47 مدرسه شبانه روزی دخترانه و  28 مدرسه شبانه روزی پسرانه در دستور کار کارگروه قرار دارد در خواست کرد، هر کدام از خیرین که پروژه نیمه تمام در استان دارند یا پرداخت سهم دولتی در پروژه های مشارکتی آنان با تاخیر مواجه است موارد را جهت پیگیری توسط کارگروه مدارس سیستان به ما اعلام نمایند .

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 825 هزار دانش آموز داریم که این رقم در سال 1405 به  یک میلیون و صدو هشتاد  هزار نفر می رسد.

نزاکت اللهیاری