مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
چاپ
کد خبر: ۲۸۸۸

آخرین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در سال جاری تشکیل شد

آخرین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در سال جاری تشکیل شد

آخرین جلسه هیات مدیره ، در سال جاری امروز 19 اسفندماه سال 99 با حضور رئیس ، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره در محل جامعه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، آخرین جلسه هیات مدیره در سال جاری صبح امروز 19، اسفند ماه سال 99 در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با حضور رئیس و مدیر عامل و اعضای هیات مدیره ( مهندس قلم چی ، دکتر جمالزاده ، حاج اکبر ابراهیمی ، حاج اقا فخاری ، خانم میردامادیان ) دکتر مهاجرانی معاون برنامه ریزی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ، مهندس قورچی بیگی مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد.

در این جلسه مهندس دانشمهر گزارشی اجمالی از اهم فعالیت های جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در سال 1399 را ارائه  و اظهار داشت : در سال 99 هشتاد مصوبه در جلسات هیات مدیره ، مصوب شد که 70 مصوبه اجرا و 10 مصوبه در دست اجرا  و یا اجرا نشده است .

وی در ادامه گزارشی از کمیسیون های جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، اعم از ، کمیسیون امور استانها (مهندس قلم چی) کمیسیون امور بانوان ( خانم میردامادیان ) کمیسیون امور اجتماعی ( حاج  اکبر ابراهیمی ) کمیسیون امور اقتصادی ( دکتر اسپروین ) کمیسیون نظارت بر قوانین (حاج آقا فخاری ) را ارائه و جلساتی که در این کمیسیون برگزار شده و اهم برنامه های آن را به اعضای هیات مدیره گزارش داد.

وی در خصوص، تشکیل  کارگروهای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ( کارگروه امور بین الملل ، کارگروه توسعه ، کارگروه امور اجتماعی و ...)  گزارشی را ارائه داد.

مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، تعامل بسیار خوب چامعه خیرین مدرسه ساز کشور با سامان نوسازی مدارس کشور و آموزش و پرورش ، برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور مقامات دولتی ، تعیین تکلیف  40 هزار واحد آموزشی توسط خیرین ، مستند سازی فعالیت های خیرین در کتاب کارنامه خیرین ( توسط مهندس قلم چی ) سفیران مدرسه سازی ، رونمایی از کتاب های خیرین مدرسه ساز ، ارتباط با ایرانیان خارج از کشور ، حضور خیرین در حوادثی نظیر سیل و زلزله و ....را  از مهم ترین موارد انجام شده در جامعه خیرین مدرسه ساز دانست .

خانم دکتر مهاجرانی معاون برنامه ریزی مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت : 681 هزار و 160 نفر در پویش من مادرم مشارکت کردند و استان خوزستان اولین رتبه را در مشارکت این پویش دارد.

وی در ادامه گزارشی از مدارس اسیب دیده در شهرستان سی سخت را ارائه دادو افزود :شرکتی متعهد شده 24 مدرسه آسیب دیده در این زلزله را مرمت و بازسازی نماید.

حاج اکبر ابراهیمی در ادامه اذعان داشت : دغدغه مهم برخی از مجامع خیرین مدرسه ساز در کشور تامین منابع مالی و هزینه های جاری ، آنان است که می بایست راهکاری شرعی و اساسی برای آن اندیشده شود.

وی در خصوص عدم تامین اعتبارات دولتی در برخی از مدارس مشارکتی خیر ساز ودغدغه های خیرین گزارشی را ارائه داد و گفت : مدارس بسیاری وجود دارد که خیر سهم خود را انجام داده و منتظر سهم دولت است و این امر موجب دلسردی خیرین می شود .

دکتر جمالزاده در ادامه اظهار داشت : اقدامات برجسته انجام شده در سال گذشته مشخص شود و در این خصوص رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گزارشی را به اصحاب رسانه ارائه دهد.

مهندس قلم چی نیز در ادامه پیرو صحبت های اقایان ابراهیمی  و جمالزاده گفت : بهتر است موارد مطرح شده توسط این عزیزان پیگیری و راهکاری اندیشیده شود و هرچه زودتر جزو مصوبات هیات مدیره قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی جلسات کارگروه ها و جامعه خیرین پیشنهاد می شود  در مکان جامعه تشکیل شود ادامه داد: برای سال آینده، هر کارگروه و کمیسیون می بایست اقداماتی که انجام داده اند و یا برنامه های پیش روی خود را  ارائه دهند.

خانم میردامادیان با اشاره به اینکه ،  تامین هزینه ها ی مجامع امر بسیار مهم است که باید پیگیری شود افزود:  مجامع می بایست گزارش عملکردی از  اقدامات و برنامه های  خود در سال گذشته و اینده را ارائه دهند.

وی به تهیه مکان مناسب برای مجامع اشاره کردو گفت : ایجاد  مکانی مناسب در شان خیر برای مجمع خیرین استانها امری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهندس جعفری در ادامه به کارگره توسعه اشاره کردو اظهار داشت : بحث تامین منابع مالی مجامع در این کارگروه مطرح و راهکارهای مناسب در این خصوص یافته خواهد شد.

دکتر واعظ مهدوی رئیس کارگروه رفع مشکلات فضاهای آموزشی سیسستان و بلوچستان در این جلسه حضور بهم رسانید و گزارشی از این کارگروه را ارائه داد.

وی ادامه داد: با کنکاش و همکاری ادارات آموزش و پرورش و  نوسازی استان ، آماری دقیق از تمامی مناطق  این استان بدست اوردیم که نتیجه ان  نیازهای سیستان و بلوچستان بود که شامل 3300 پروژه است .

رئیس کارگروه رفع مشکلات فضاهای اموزشی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: این پروژه ها اعم از مدرسه 18 کلاسه تا ایجاد ازمایشگاه ، کتابخانه ، نمازخانه و مرمت و بازسازی مدارس  است .

واعظ مهدوی گفت :در ابتدای انجام این فعالیت بررسی های مذکور نشان داد که  103 نقطه از سیستان  و بلوچستان فاقد مقطع ابتدایی هستند و لذا این امر در دستور کار قرار گرفت و توسط جامعه  خیرین مدرسه ساز تقبل گردید .در مراجل بعدی لیست مذکور با اصلاحاتی به 200 مدرسه افزایش پیدا کرد و تعدادی از مدارس مقطع متوسطه در نقاط فاقد فضاهای آموزشی  به لیست مذکور اضافه شد .

وی تصریح کرد: همزمان با فعالیت های کارگروه  رفع مشکلات فضاهای آموزشی استان سیستان و بلوچستان (ساخت 200 مدرسه)، جامعه  خیرین  مدرسه ساز ، موسسات خیریه ،بخشهای دولتی ،سازمان نوسازی و مدیرت های محلی هم به اهمیت نیازهای اموزشی استان اشراف بیشتری پیدا کرده و به این ترتیب اعتبارات اختصاص یافته دولتی نیز افزایش یافت. به نحوی که درسال جاری بیش از 570 میلیارد تومان ، در سال قبل 470 میلیارد تومان  و سال 97 چهارصد و سی میلیارد تومان چهت ساخت مدارس استان اختصاص پیدا کرد.

واعظ مهدوی اظهار داشت : با اختصاص این هزار و چهارصد میلیارد تومان قریب به 700 پروژه نیمه تمام دولتی و یا مشارکتی با خیرین که در استان فعال شد و امروز کلیه ی پروژه های ناتمام استان در حال ساخت و تکمیل است 

وی با اشاره به اینکه، 47 مدرسه شبانه روزی دخترانه و  28 مدرسه شبانه روزی پسرانه در دستور کار کارگروه قرار دارد در خواست کرد، هر کدام از خیرین که پروژه نیمه تمام در استان دارند یا پرداخت سهم دولتی در پروژه های مشارکتی آنان با تاخیر مواجه است موارد را جهت پیگیری توسط کارگروه مدارس سیستان به ما اعلام نمایند .

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 825 هزار دانش آموز داریم که این رقم در سال 1405 به  یک میلیون و صدو هشتاد  هزار نفر می رسد.

مهندس قلم چی اذعان داشت : بشترین استانی که خیرین مدرسه ساز درآن فضای آموزشی بنا کرده اند ،  استان سیستان و بلوچستان است که این امر نشان دهنده توجه ویژه خیرین به نیاز استان است .

دکتر جمالزده در ادامه اظهار داشت : تشکیل جلسه و دعوت از خیرین ملی در کارگروه رفع مشکلات فضاهای اموزشی استان و ارائه گزارشی از مدارس مورد نیاز سیستان به آنان می تواندنقش بسزایی در رفع مشکلات دانش آموزان سیستان و بلوچستان داشته باشد.

دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در پیرو صحبت های دکتر واعظ مهدوی افزود:  750 پروژه در دست ساخت است که اگر این روال با حمایت خیرین ادامه داشته باشد. مشکلات این استان هرچه زودتر مرتفع می شود.

حاج آقا فخاری توجه به منابع مالی مورد نیاز مجامع استانها و شهرستانها را امری ضروری و مهم تلقی کردو اظهار داشت : بهتر است راهکاری در این خصوص اندیشیده شود.

نزاکت اللهیاری