مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
چاپ
کد خبر: ۲۸۸۵

مشارکت در مدرسه‌سازی سهیم شدن در ساختن جامعه است

وزیر آموزش و پرورش:

مشارکت در مدرسه‌سازی سهیم شدن در ساختن جامعه است

حاجی میرزایی تاکید کرد که در مدرسه انسان ساخته می‌شود؛ آنکس که انسان می‌سازد همه چیز می‌سازد و اینجا باید به خیرین گفت با ذکاوت و انتخاب هوشمندانه کار مهم و دلپذیری را نشانه گرفته اند که خداند توفیق دهد در این عرصه همچنان پرفروغ باشند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، 

محسن حاجی‌میرزایی در آیین افتتاح فاز نخست دهکده ورزش دانش آموزی و همزمان بهره‌برداری از 11 پروژه آموزشی استان آذربایجان شرقی، با تبریک ایام بعثت رسول اکرم(ص) و بیان اینکه پیامبر(ص) معلم بود و به عنوان معلم برای آگاهی، آزادی و هدایت بشریت برانگیخته شد، گفت: هستی با آگاهی جان می‌گیرد و تمدن و فرهنگ از آگاهی آغاز میشود، زیرا که نقطه آغاز زندگی و فراگیرترین رفتار انسان‌ها در طول زندگی است.

وی با بیان اینکه خانه مدرسه اول است و مدرسه، خانه دوم، افزود: مدرسه و خانه دو کانون مهم حیات انسانی هستند که نخستین جرقه‌های فهمیدن در خانه شکل می گیرد و در مدرسه قوام و انسجام می یابد از این‌رو باید حس خوبی که در خانه وجود دارد در مدرسه نیز برای کودکان وجود داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش مدرسه را عرصه ذوق و هنر و همه خوبی‌ها، و نقطه عزیمت فضیلت‌ها و کرامت‌ها برشمرد و گفت: مشارکت در بنای مدرسه سهیم شدن در ساختن و بنای جامعه است. چرا که تمام مظاهر پیشرفت و سازندگی بر این پایه استوار است.

حاجی میرزایی تاکید کرد که در مدرسه انسان ساخته می‌شود؛ آنکس که انسان می‌سازد همه چیز می‌سازد و اینجا باید به خیرین گفت با ذکاوت و انتخاب هوشمندانه کار مهم و دلپذیری را نشانه گرفته اند که خداند توفیق دهد در این عرصه همچنان پرفروغ باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح «آجر به آجر» به منظور تسهیل حضور آحاد مردم کشورمان در عرصه مدرسه‌سازی گفت: هدف طرح «آجر به آجر» این است تمامی مردم در ساخت مدرسه سهیم شوند، با این طرح همه هم میهنان می توانند با هر میزان آورده خیر مدرسه‌ساز شوند.

حاجی‌میرزایی با اشاره با اهمیت فضاها و فعالیت‌های ورزشی گفت: سلامت و تربیت جسمانی همانند دیگر ابعاد تربیتی مهم، و بخشی از این فرایند است که باید متوازن باشد چرا که زنگ ورزش ساعت فراغت نیست، بلکه کلاس یادگیری است و شاید یادگیری در پرتو ورزش عمیق‌تر و پایدار‌تر باشد چرا که فعالیت ورزشی با اشتیاق فراوانی همراه است که ظرفیتی را ایجاد می‌نمایدکه ورزش را به یک رکن مهم در تربیت دانش آموزان تبدیل می‌کند.

وی گفت: توسعه فعالیت‌های ورزشی را جزء سیاست‌های خود قرار داده‌ایم تا با توسعه سلامت جسمانی و تحرک و پویایی دانش آموزان؛ آنها برای آینده و قبول مسئولیت‌های مهم آماده شوند. زیرا که عرصه ورزش با‌ کار‌گروهی و جامعه‌پذیری و تجربه موفقیت وشکست زمینه‌ساز تسهیل یادگیری در عرصه‌های دیگر است.

حاجی‌میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح کوچ توضیح داد: طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) با هدف جلوگیری از بروز بیماری‌های زمینه‌ای در مدارس کشور  تدوین شد و با یاری معلمان تربیت‌بدنی، مدیران مدارس، مراقبان سلامت و مدیران مناطق و مدیران کل استان‌ها اجرایی شده است که بر اساس آمارها، مشخص شد ۳۰درصد دانش آموزان دچار  چاقی هستند. 

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری