مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
چاپ
کد خبر: ۲۸۷

نوزدهمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمدبرگزار شد

نوزدهمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمدبرگزار شد

نوزدهمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ جمعی از مدیران آموزش و پرورش و خیرین این استان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ نوزدهمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ جمعی از مدیران آموزش و پرورش و خیرین این استان برگزار شد.

هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: افزون بر 150 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در 2 هزار و 944 مدرسه با هشت هزار و 440 کلاس درس در حال تحصیل هستند.

وی  اظهار داشت: 48 مدرسه شبانه روزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که دارای مشکلات و کمبودهای متعددی بوده و 6 هزار و 635 دانش آموز نیز در آنها تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 760 مدرسه یک تا 10 دانش آموزی است که از این تعداد هشت مورد تک دانش آموزی هستند.

مدیر کل اموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد: مدارس مورد نیاز کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت 118 مورد با 708 کلاس درس است.

زارع پورعنوان کرد :  113 مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد با 678 کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی، 120 مدرسه با 720 کلاس درس نیازمند مقاوم سازی و 176 مدرسه با یکهزار و 56 کلاس درس نیز نیازمند تعمیرات اساسی است.

وی با اشاره به نیاز 126 روستای کهگیلویه و بویراحمد به مدارس پیش ساخته به دلیل کمبود جمعیت دانش آموزی و توجیه پذیر نبودن ساخت مدرسه در آنها، ابراز داشت: 246 مدرسه پیش ساخته در سه سال اخیر توسط دولت تحویل این استان شده که همگی نیز نصب شدند.

در ادامه این مراسم  جهان محرابیمدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت : رویکرد نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز این استان «مشارکت در ایمن سازی مدارس» و شعارهای آن نیز «هر بانک یک مدرسه» و «هر مدیر یک خیر» است.

وی اظهار داشت: از 18 جشنواره قبلی خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد 2 مورد شامل شانزدهمین و هفدهمین دوره با حضور تعدادی از مسئولان استانی و کشوری در تهران برگزار شد.

وی افزود : تعهد خیران بومی و غیربومی در سه جشنواره گذشته خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 460 میلیارد ریال بود که تاکنون 65 درصد آن محقق شده است.

گفتنی است : نیکوکاران شرکت کننده در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 160 میلیارد ریال به منظور ساخت مدرسه در این استان تعهد کرده و بیش از 18 هزار مترمربع زمین برای این امر مهم اهدا کردند10 نفر از خیران بومی و غیربومی که در چند سال اخیر همکاری مطلوبی با جشنواره خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد داشته‌اند در این جشنواره با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

شایان ذکر است : برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل سرود و موسیقی محلی از جمله ویژه برنامه های  این جشنواره بود که در آن  اجرا ی کلیپی  در مورد معرفی کهگیلویه و بویراحمد و کمبودهای حوزه آموزشی آن نیزپخش شد.

همچنین جمعی از دانش آموزان عشایر با برپایی چادر عشایری و نمایشگاهی از صنایع دستی جلوه ای از زندگی زیبای عشایری را به نمایش گذاشتند.

جواد ال داود