مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
چاپ
کد خبر: ۲۸۶۲

نشست رفع مشکلات اقدامات خیرین مدرسه ساز در رودهن

نشست رفع مشکلات اقدامات خیرین مدرسه ساز در رودهن

نشستی در اتاق ریاست آموزش و پرورش رودهن به منظور‌ رفع چالش‌ها و مشکلات اقدامات مختلف خیرین مدرسه ساز که در منطقه رودهن در دست انجام هست برگزار شد.


 در این نشست زهرا رستمی رئیس آموزش و پرورش رودهن و اعضای شورای معاونین وی، تعدادی از اعضای مجمع خیرین شهر رودهن و استان تهران، احمد حبیبی معاون مدیرکل مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، مجید پیروزان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران، زینتی سرناظر مناطق شرق اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، محمدرضاهادیان و خانم باقری‌پور کارشناسان واحد مشارکت‌های اداره‌کل نوسازی مدارس استان تهران حضور داشتند.
 
مجید پیروزان در خصوص نشست امروز و اقدامات انجام شده گفت: بحمدلله سرکار خانم رستمی و اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز در حال انجام کارهای بزرگی در سطح منطقه هستند و لازم دانستیم یک یک مباحث را بررسی و مشکلات آن‌ها را مرتفع کنیم تا کار به سرعت برای عملیاتی شدن ساخت مدارس پیش برود.
وی افزود: در نشست امروز چهار مدرسه شهر آبعلی، روستاهای وسکاره، گلاهک و خورین به عنوان محل‌های هدف مدرسه‌سازی تعیین شد و چالش‌ها و ظرایف هر قسمت به صورت مجزا مورد بررسی قرار گرفت.
 
پس از اتمام جلسه جمع حاضر به ترتیب به روستای خورین، روستای گلاهک، شهر آبعلی و روستای وسکاره رفتند.
 
پیروزان نتیجه دیدار با محمدی خیرمدرسه‌ساز روستای خورین را چنین اعلام کرد: در این دیدار در خصوص دریافت هبه زمین مدرسه به میزان ۲۰۰۰ مترمربع و اصل مدرسه که شخص خیر ساخته است به آموزش و پرورش گفت و گوهایی شد که مجموع هدیه این خیر به مجمع خیرین شهرستان‌ های استان تهران و شهر رودهن و آموزش و پرورش منطقه رودهن از نگاه بنده بیش از ۱۰ میلیارد تومان پیش بینی می‌شود که پس از رفع مشکلات و واگذاری به آموزش و پرورش این ظرفیت را برای دانش‌ آموزان پنج آبادی در کنار روستای خورین ایجاد می‌کنیم تا انشاالله یک مدرسه مجهز و ۶ کلاسه را در این روستا داشته باشیم.
 
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ ساز استان تهران پس از بازدید زمین علیرضا رضاهاشمی خیرمدرسه‌ساز روستای گلاهک گفت: قرار بود که آقای رضاهاشمی یک مدرسه ۶ کلاسه بسازد اما با مساعدت اداره کل نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه‌ ساز استان تهران مناسب‌سازی شد که با پیش‌بینی هزینه‌ای حدود ۲۰ میلیارد تومان هدیه زمین و ارزش تقریبی ساخت پروژه چه بسا این پروژه به ۱۲ کلاس درس به صورت کار و دانش ارتقا پیدا کند البته به شرط آنکه وضعیت آب، برق و گاز پروژه و مشکلات سندی املاک موجود حل شود.
 
مجید پیروزان در زمینه مدرسه قدیمی‌‌ساز آبعلی که بالغ بر چهل سال سابقه دارد گفت: با توجه به قدمت مدرسه خیری آهی و تخریب آن نیازمند بازسازی هستیم، خیری مراجعه و اعلام کرده است ۶ میلیارد تومان آمادگی ساخت دارد در مقابل ما هم پیش بینی کردیم چنانچه خیر این مبلغ را به حساب مجمع خیرین مدرسه‌ ساز واریز کند و راستی‌آزمایی‌های مورد نظر انجام شود حاضریم مبلغی در همین حدود را هم از اداره کل نوسازی مدارس استان تهران دریافت و کمک کنیم.
وی افزود: به شرط مشارکت اولیه خیر پیش بینی می‌شود با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰میلیارد تومان یک مدرسه ۱۲ کلاسه هم در شهر آبعلی ساخته شود فضای ورودی آن جهت درآمدزایی‌های مدنظر آموزش و پرورش منطقه و مدرسه مذکور به صورت تجاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
 
پیروزان در زمینه ساخت مدرسه وسکاره چنین گفت: در روستای وسکاره با همکاری خیرمحترم جناب آقای سیدجعفر موجانی و خاندان موجانی یک مدرسه ۶ کلاسه خواهیم داشت و تاکید به ساخت این پروژه در دستورکار قرار گرفت و با توجه به اینکه زمین این مدرسه جز اراضی آموزش و پرورش به حساب می‌آید پیش بینی می‌شود جهت ساخت این مدرسه ۵ میلیارد تومان هزینه لازم است.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران در پایان سخنان خود گفت: امروز از نگاه ماه مجموعا مبلغی حدود ۵۰ میلیارد تومان یا ۵۰۰ میلیارد ریال کار خیری در منطقه رودهن در حال پیگیری است که شایسته تقدیر می‌باشد و انشاالله همه دست در دست هم با رفع موانع برای تحقق این اهداف بزرگ تلاش کنیم.
منتشر کننده: نزاکت اللهیاری