مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • سه‌شنبه, ۰۱ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
چاپ
کد خبر: ۲۸۶۱

از کشاورزی تا مدرسه‌سازی

گفتگو با خیر مدرسه‌ساز سید جعفر فضل الهی؛

از کشاورزی تا مدرسه‌سازی

فضل الهی یکی از خیرین مدرسه ساز استان اصفهان می گوید: آینده دانش‌آموز در مدرسه ساخته می‌شود و چه بهتر است که با سرمایه‌گذاری در این امور بتوانیم آیند بهتری را برای کشورمان رقم بزنیم.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش ، خیر مدرسه ساز سیدجعفر فضل الهی فرزند مرحوم سید رسول متولد شهریورماه سال 1340 در شهر اصفهان و بزرگ شده در یک خانواده مذهبی و دارای سه فرزند است که در شغل کشاورزی مشغول به کار است، وی در گفتگویی صمیمانه با خبرنگار آموزش و پرورش از کار خیر مدرسه سازی سخن می گوید که در ادامه به آن می پردازیم.

 
سید جعفر فضل الهی در مورد انگیزه اصلی خود از ساخت مدرسه گفت: مهم‌ترین انگیزه‌ام، خشنودی روح پدرم بود که همیشه آرزو داشت برای کودکان سرزمینش مدرسه‌ای بسازد به همین دلیل به‌عنوان فرزند ارشد پیشنهاد ساختن مدرسه را به خانواده دادم و برادران و خواهران نیز پذیرفتند.
 
فضل الهی در ادامه در مورد حس خود در ساخت مدرسه بیان کرد: من با تمام وجود خوشحال و سپاسگزار خداوند هستم که چنین توفیقی به من داد تا بتوانم وصیت پدرم را به جا آورم. 
 
وی افزود : وقتی دانش‌آموزی از قشر نسبتاً متوسط و یا ضعیف در یکی از مدارس خیر ساز که امکاناتش حتی از مدارس غیرانتفاعی هم بیشتر است، ثبت‌نام می‌کنند مسلماً احساس خوبی در چشمان آن دانش‌آموز می‌توان دید، شاید نوعی خوشبختی و یا لذتی است که از محیط مدرسه به او انتقال‌داده‌شده و وقتی ما چنین حسی را برای آنها فراهم ساخته‌ایم، با دیدن شادی آنها آن حس به خودمان منتقل می‌شود آن‌وقت خودم احساس خوشبختی می‌کنم.
 
فضل الهی ادامه داد : این نوع خوشبختی و یا لذت از شادی آن بچه‌ها و یا خانواده آنها را کمتر کسی به دست می‌آورد، حتی بسیاری از ثروتمندان هم در زندگی احساس خوشبختی نمی‌کنند و من خدا را شکرگزار هستم و از زندگی‌ام راضی هستم. 
 
وی تمام برکت زندگی‌اش را متأثر از کار مدرسه‌سازی دانست و اظهار داشت: مدرسه جایی است که می‌تواند فرهنگ یک جامعه را بسازد. دانش‌آموزان در این مدارس رشد و نمو می‌کنند و در واقع آینده دانش‌آموز در مدرسه ساخته می‌شود و چه بهتر است که با سرمایه‌گذاری در این امور بتوانیم آیند بهتری را برای کشورمان رقم بزنیم.
منتشر کننده : نزاکت اللهیاری