مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
چاپ
کد خبر: ۲۸۴۷

۴۰ هزار کلاس درس نیمه‌تمام با همراهی خیرین و دولت تعیین تکلیف شد

دکتر قفلی در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور:

۴۰ هزار کلاس درس نیمه‌تمام با همراهی خیرین و دولت تعیین تکلیف شد

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: تعیین تکلیف و تکمیل ۴۰ هزار کلاس درس نیمه تمام که سال‌ها رها شده بود، با همکاری دولت و خیرین افتخار بزرگی در عرصه مدرسه‌سازی محسوب می‌شود.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،ناصرقفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در بیست و دومین جشنواره خیرّین مدرسه ساز کشور که با هدف تکریم ۱۰۰۰ خیر مدرسه ساز در سالن حجاب برگزار شد، با گرامیداشت یاد خاطره خیرین فقید مدرسه ساز و مرحوم حافظی بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه ساز گفت: تا سال گذشته 40 هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور داشتیم که مساله‌ای مهم بود و سال‌ها باقی مانده‌بود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار کرد: با رشد مشارکت خیرین و مساعدت سازمان برنامه وبودجه در افزایش 330درصدی آورده نوسازی مدارس و ردیف اعتباری مشارکت های خیرین امروز اعلام می‌کنم که به فضل پروردگار  مساله کلاس های نیمه تمام و نیمه کاره حل شده و تعیین تکلیف شدند.

قفلی با بیان اینکه دولت ۳۳۰ درصد آورده‌اش را اضافه کرد، افزود: خیرین ما هم باید فعالیت می‌کردند که انجام دادند و آورده خود را از یک‌هزار میلیارد به ما ۲۵۰۰ میلیارد افزایش دادند و در نتیجه ۴۰ هزار کلاس درس نیمه کاره تعیین تکلیف شد.  و بخشی از آنها تحویل شدو  تعداد دیگر نیز در حال تکمیل هستند

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تصریح کرد: این مسأله برای ما افتخار بزرگی است که در یک جهشی، اینچنین دولت و خیرین پای کار آمدند و از همه خیرین، نهادها، ارگان‌ها و بانک‌ها که ما را یاری کردند، تشکر می‌کنم. دست تک‌تک آنها را می‌بوسم و افتخار می کنم.

وی افزود: البته هنوز ۵۰ هزار کلاس درس دیگر نیاز داریم که تمام استان‌ها به میانگین سرانه فضای آموزشی برسند و اگر بخواهیم به یک حد استاندارد هم برسیم ۳۰۰ هزار کلاس درس دیگر نیاز است که ساخته شود و  همین‌جا درخواست می کنیم که دولت مثل همیشه کمک کند.

قفلی تاکید کرد: هیچ دانش آموزی نباید بدون مدرسه بماند و این وظیفه خیرین، دولت، نوسازی مدارس و آموزش و پرورش است و همه باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش کنیم.