مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
چاپ
کد خبر: ۲۸۴

تعهد 75 میلیاردی خیرین مدرسه ساز مرند / افزوده شدن 138 کلاس درس جدید

در دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز این شهرستان مطرح شد ؛

تعهد 75 میلیاردی خیرین مدرسه ساز مرند / افزوده شدن 138 کلاس درس جدید

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تعهد 75میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز شهرستان مرند در دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز منطقه مرند خبر داد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان مرند ضمن ابراز خرسندی از هم نشینی با نیک اندیشان و انسان های دریا دل گفت :  خیرین مدرسه ساز شهرستان مرند مبلغی بالغ بر 75میلیاردریال را جهت مدرسه ساز تعهد کرده اند.

وی افزود: شما خیرین همواره با تصمیم خداپسندانه خود امید به روشنایی علم و دانش را به دانش آموزان نیازمند و مستعد شهرستان مرند هدیه می دهید.

وی آموزش و پرورش را  به عنوان مهمترین عضو جامعه قلمداد کردو اظهار داشت : هرگونه آسیب به آموزش و پروش ، موجب زیان به سایر بخش ها می شود وراهی که خیرین عزیز مدرسه ساز انتخاب کردهاند یکی از ماندگارترین راههاست.

معاون مدیرکل اموزش و پرورش آذربایجان شرقی ، ضمن بیان موفقیت های بزرگ و خیره کننده دانش آموزان مرند در مسابقات علمی، پرورشی و ورزشی درسطح استان، کشور و حتی آسیا گفت:  13 هنرجو از هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش مرند به مرحله کشوری مسابقات علمی  راه یافته اند که  کسب مدال برنز  در دومین نمایشگاه بین المللی استانبول 2017 میلادی یکی از افتخارات آنان است.

وی خاطر نشان کرد : با وجود تمام تلاش هایی که برای رفع کمبودها صورت گرفته ،حجم مشکلات و کاستی ها به قدری بزرگ هستند که باید اذعان نمود که هنوز در ابتدای راهیم. اما با وجود انسان های خیر و همکاران تلاشگر و نیز مسئولین دلسوز در سطح شهرستان دورنمای روشنی برای حل مشکلات آموزش و پرورش مرند می بینیم و به آینده بسیار خوشبین هستیم.

حجت الاسلام  نعمت زاده  ، امام جمعه شهرستان در این جشنواره  ضمن قدردانی از حضور خیرین  در امر مدرسه سازی گفت : مدرسه سازی  صدقه جاری کارهای نیک است  و خیرین متصف به صفت خدا وند و پیامبران هستند.

 وی ادامه داد: در اوایل انقلاب مدارس ما به صورت سه شیفته اداره می شدند و این مشکل فضای آموزشی بدون ورود خیرین مدرسه ساز لاینحل باقی می ماند.

وی ساخت 114کلاس درس در قالب 16مدرسه با اعتبار 240میلیاردریال را توسط خیرین مدرسه ساز شهرستان مرند در این وضعیت اقتصادی کشور کاری بسیار بزرگ قلمداد کرد گفت :این امر  مصداق بارز اجرای سخنان مقام معظم رهبری و جامعه عمل پوشاندن به شعار امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی -تولید و اشتغال است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز ضمن قدردانی از همت خیرین مدرسه ساز،مسئولین شهرستان و مدیریت آموزش و پرورش ،بیان کرد: نهضت مدرسه سازی در شهرستان  مرند به راه افتاده است.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند در این جشنواره گفت : با نهضتی که در امر مدرسه سازی توسط خیرین در شهرستان راه افتاده ، تعداد ۱۳۸ کلاس درس جدید تا پایان سال جاری به مجموعه کلاس های درسی منطقه افزوده می شود.

علیار راستگو در دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان مرند با بیان اینکه در کل شهرستان یک هزار و ۴۶٨ کلاس درس وجود دارد، افزود: تعداد ٣٢٩ کلاس درس کاملا مستحکم هستند و ۴٣۵ کلاس درس نیاز به مقاوم سازی دارند و ٧٠۴ کلاس درس باید تخریب شده و نوسازی شوند.

رئیس شورای آموزش و پرورش مرنداظهار داشت :  با شروع ساخت تعداد دیگری از مدارس، تا پایان سال جاری تعداد ۱۳۸ کلاس در جدید به کلاس های درس شهرستان مرند افزوده خواهد شد.

در حاشیه این جشنواره خیر مدرسه ساز حاجیه خانم اعظم  حاج ملا عیسی و همسر بزگوارشان حاج آقای الماسی به نمایندگی از خیرین مدرسه ساز شهرستان مرند ضمن قدردانی از حمایت ها و همکاری های مسئولین استانی وشهرستانی به ویژه معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش،گفت : آنچه توانسته ایم در این راه خیر اجرا نماییم  لطف خداوند بوده است.

گفتنی است : در حاشیه  این جشنواره ،دانش آموزان پیش دبستانی صدگل و کانون شهید فهمیده به اجرای سرود پرداختند و در پایان از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان تجلیل به عمل آمد.

حسینی