مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
چاپ
کد خبر: ۲۸۱۵

هنرستان ۱۴ کلاسه خیری هما روحی به بهره برداری رسید

بامشارکت موسسه خیریه مهر گیتی و اتاق بازرگانی کرمان ،

هنرستان ۱۴ کلاسه خیری هما روحی به بهره برداری رسید

هنرستان ۱۴ کلاسه خیری «هما روحی» در روستای نظام‌شهر بخش روداب شرقی شهرستان نرماشیر با مشارکت موسسه خیریه مهرگیتی و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان کرمان به بهره برداری رسید.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  هنرستان ۱۴ کلاسه خیری «هما روحی» در روستای نظام‌شهر بخش روداب شرقی شهرستان نرماشیر با مشارکت موسسه مهرگیتی و  اتاق بازرگانی استان کرمان با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور افتتاح شد.

مهاجرانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور، از مدرسه سازی به عنوان یک اکو سیستم یاد کرد و گفت: اگر امروز زهرا گیتی نژاد یک فرهنگی بازنشسته و اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی و مسئولین، مردم ، والدین دانش آموزان همه کنار هم قرار گرفتیم و مدرسه میسازیم به این دلیل است تا ایرانی بهتر و آبادتر داشته باشیم.

معاون سازمان  نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تاکید دکتر رخشانی مهر مبنی بر تکریم خیرین گفت و تصریح کرد: طرح آجر به آجر با پویش محرم و پویش من مادرم بچه‌های ایران فرزند من از اولویت های نوسازی مدارس کشور و ادارات کل زیر مجموعه این سازمان می باشد.

52 کلاس در دست ساخت شهرستان نرماشیر

واعظی نژاد از مشارکت موسسه خیریه مهر گیتی و اتاق بازرگانی استان کرمان در ادامه افتتاح مدارس پویش دانا قدردانی نمود، گفت: این مدرسه نیز از پروژه های نیمه تمام بود که به دلیل عدم تامین اعتبار چند سالی کار ساختش متوقف شده بود و با تزریق اعتبارات دولتی و مشارکت خانواده فتوت به نام زنده یاد "هما روحی" با هدایت موسسه خیریه مهر گیتی  پروژه هنرستان نرماشیر تکمیل و به اتمام رسید.

وی در خصوص مشخصات پروژه افتتاح شده، بیان داشت: این پروژه 14 کلاسه دارای قضاهای مناسب کارگری با ۱۳۳۰ متر زیر بنای آموزشی و محوطه سازی سه هزار ۵۰۰ متر مربع ، حصار کشی ۳۰۰ متر طول با اعتبار دولتی ۳میلیارد تومان و اعتبار خیری ۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان حضور خیرین در شهرستان‌نرماشیر را مثبت ارزیابی کرد و خبرداد: در حال حاضر ۹ پروژه خیری با ۵۲ کلاس درس در این شهرستان دست اجرا داریم،که دو مدرسه از این مدارس با مشارکت اتاق بازرگانی استان و موسسه خیریه مهر گیتی ساخته می شود.

آغاز ساخت 420 کلاس درس در استان به همت اتاق بازرگانی

مهندس طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان در این مراسم گفت:تا کنون ۴۲۰ کلاس درس از ۷۲۰ کلاس درس شروع کردیم و تا کنون تعداد زیادی از آن ها افتتاح شده است که نتیجه خلوص نیت خیرین و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی است.

طبیب زاده گفت: از اینکه رسالت خودمان در بحث مسئولیت های اجتماعی را در فراهم آوردن زیر ساخت های آموزشی  انجام می دهیم ، بسیار خرسند و راضی هستیم.

وی تاکید کرد: امروز باید پیمان ببنیدیم که خروجی های این مدارس کارآفرین باشند و مهارت یاد بگیرند و اگر یک مهارت را یاد بگیرند حدود ۲۰ درصد شانس بیشتری برای این دارند که جذب بازار کار شوند.

رئیس اتاق بازرگانی استان تصریح کرد: مدارس بایستی ، مدارس خلاقیت و کشف ایده و ابتکار باشندو علاوه بر دانایی بعد خلاقیت دانش آموزان نیز پرورش پیدا کند.

مهندس طبیب زاده اظهار امیدواری کرد: دانش آموزان عزیز هم با خوب درس خواندن پاسخ مناسبی به خیرین می دهند که برایشان محیط آموزشی مطلوب فراهم کردند.

هنرستان دخترانه فرصتی برای مهارت آموزی دختران

زهرا گیتی نژاد مدیر موسسه خیریه مهر گیتی در این مراسم بیان داشت:  هدف این است دخترانی که بخشی از حقوقشان از دست رفته  حمایت تحصیلی شده و دخترانی که بازمانده از تحصیل هستند مهارت موردعلاقه خود را نیز کسب کنند.

گیتی نژاد افزود: امروز بنا داریم به نیابت از خانواده های فتوت و روحی این هنرستان ۱۴ کلاسه را افتتاح کنیم که به نام و یاد بانو" هما روحی" در ساخت این مدرسه مشارکت کرده اند.

زهرا گیتی نژاد اذعان داشت: امیداورم دانش آموزان از این مدرسه کمال استفاده را ببرند و در آینده کارافرین  موفق باشند و مادران خوبی برای فرزندانشان باشند.

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری