مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
چاپ
کد خبر: ۲۷۸۴

هدف از پویش های مختلف خیّری، توسعه فرهنگ خیر است

در جلسه هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم مطرح شد،

هدف از پویش های مختلف خیّری، توسعه فرهنگ خیر است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جلسه هیات مدیره خیرین مدرسه ساز استان قم گفت: هدف از پویش های مختلف خیری توسعه فرهنگ خیر در بین عموم جامعه است.


 جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم، با حضور فاطمه مهاجرانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور، محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین استان قم برگزار شد.

در این جلسه معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکتهای مردمی سازمان اظهار داشت: برای آن که خروجی مدارس بتواند سریع به بازار کار راه پیدا کند، باید اهتمام ویژه ای به آموزش مهارت در هنرستان ها وجود داشته باشد و این موضوع با توجه به سند تحول، مستلزم توجه بیشتر به ارتباط صنعت و دانشگاه می باشد.

فاطمه مهاجرانی در ادامه با اشاره به نقش بانوان خیر افزود: نقش بانوان خیر از مردان جدا نیست. نقش بانوان از آن جا حائز اهمیت است که زن مسئول تربیت است و اگر بانوان خیر تربیت شوند و مسیر کار خیر از بانوان شروع شود، می توانیم فرهنگ سازی کنیم .

وی افزود: یکی از شاخص های توسعه یک جامعه مشارکت افراد در امور اجتماعی است و در مورد پویش هایی که با موضوع مدرسه سازی ایجاد می شود، بیش از آن که مقدارریالی مشارکت افراد اهمیت داشته باشد، مهم تعداد مشارکت کننده است.

31 پروژه در دست ساخت نوسازی مدارس استان قم

در ادامه مدیر کل نوسازی مدارس استان قم در زمینه عملکرد نوسازی مدارس گفت: 173 پروژه با 210 هزار مترمربع زیربنا ساخته شده است، همچنین این اداره کل 31 پروژه با 63 هزار مترمربع زیربنا در دست ساخت دارد که 25 پروژه آن خیری است.  

محسن پورگلیان با اشاره به جمعیت دانش آموزان اتباع استان قم افزود: این جمعیت در استان قم 13 درصد از کل دانش آموزان است که 80 مدرسه استان قم را پوشش می دهند، ولی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان تنها  در ساخت 4 مدرسه استان مشارکت کرده است.

مهاجرانی در سفر به قم همچنین از پروژه های خیری نیمه تمام و مجتمع حیات طیبه استان قم به نام مجتمع آموزشی فرهنگی شهید مهدی هندویان نیز بازید نمود.