مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
چاپ
کد خبر: ۲۷۱

احداث بیش از 350 مدرسه خیرساز دراستان اردبیل / دونوبته بودن  بیش از 50 درصد مدارس شهرستان پارس آباد

در دهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان پارس آباد استان اردبیل مطرح شد؛

احداث بیش از 350 مدرسه خیرساز دراستان اردبیل / دونوبته بودن بیش از 50 درصد مدارس شهرستان پارس آباد

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در دهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان پارس آباد استان اردبیل با اشاره به اینکه در چند سال اخیر بیش از 350 مدرسه توسط خیرین در سطح استان احداث شده گفت : متاسفانه شهرستان پارس آباد با کمبود فضاهای آموزشی مواجه است به طوریکه بیش از 50درصد مدارس ان دو نوبته هستند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ دهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اردبیل در شهرستان پارس آباد،  با حضور مدیر کل آموزش و پرورش،  مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان ،مسؤولین استانی و شهرستانی، در سالن جهاد کشاورزی برگزار گردید

در این همایش احمد ناصری مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل، ضمن تقدیر از همه اعضای محترم شورای آموزش و پرورش ، مجمع خیرین مدرسه ساز و همه دست اندرکاران برگزاری جشنواره  گفت: یکی از سیاست های محوری وزارت آموزش و پرورش" جلب مشارکت عمومی" است و این حضور خیرین بزرگوار در حقیقت نمود عینی و تبلور همین سیاست محوری وزارت آموزش و پرورش است .

وی معنی و مفهوم مشارکت را محدود به کمک مالی ندانست و افزود: مشارکت فقط در کمک مالی معنی نمی شود بلکه حضور اولیاء در مدارس برای پیگیری مسایل تحصیلی و تربیتی دانش آموزان به عنوان مهمترین بخش مشارکت عمومی است.

وی به سیاست های حمایتی مجلس شورای اسلامی و دولت اشاره کرد و ادامه داد: در قانون بودجه سال 96 یک بند و در قانون برنامه ششم توسعه نیز یک بند به تصویب رسیده است و در آن مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرده ، معادل ریالی که خیرین عزیز در یک پروژه سرمایه گزاری کرده اند به آن پروژه کمک و یا از آن حمایت نمایند.

ناصری در توضیح بند مصوب قانون ششم توسعه تصریح کرد: به آموزش و پرورش اجازه داده شده است که ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک آموزش و پرورش بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای اتفاق بیافتد. و آیین نامه آن در دولت در مرحله تصویب و ابلاغ است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنانش، مشکلات فضاهای آموزشی شهرستان پارس آباد را بسیار جدی توصیف نمود و اظهار داشت: متاسفانه 55 درصد مدارس این شهرستان دو نوبته بوده و این یک وضعیت هشدار دهنده است.

احمد ناصری در توضیح راه برون رفت از این مشکل گفت: برای حل این مشکل بایستی تمرکز ویژه ای از سوی دولت و خیرین به این موضوع صورت گیرد.

ناصری در پایان سخنرانی ضمن سپاس مجدد از خیرین و مسئولین و مجموعه آموزش و پرورش  شهرستان پارس آباد از ایجاد مقدمات احداث درمانگاه فرهنگیان در این شهرستان خبر داد و افزود : اخذ مجوز احداث درمانگاه فرهنگیان در شرف پایان است و بزودی و بعد از مطالعات تیم استانی بهره برداری از آن را شاهد خواهیم بود.

دولت لطفی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز با بیان اینکه از ابتدای شروع بکار جشنواره خیرین مدرسه ساز در سطح استان حدود 352 مدرسه با 1398 تعداد کلاس توسط خیرین محترم تاکنون احداث و تحویل آموزش و پرورش شده اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی هایی که تدارک دیده ایم قطعا مابقی پروژه های نیمه تمام تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید و برای احداث مدارس جدید در این شهرستان نیز با توجه به شروع عملیات اجرایی آنها  آمادگی کامل وجود دارد .

نزاکت الهیاری