مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۵:۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
چاپ
کد خبر: ۲۷۰۷

حضور پررنگ اعضای کمیسیون بانوان جامعه خیرین مدرسه ساز در پویش « من مادرم ، بچه های ایران فرزند من »

حضور پررنگ اعضای کمیسیون بانوان جامعه خیرین مدرسه ساز در پویش « من مادرم ، بچه های ایران فرزند من »

جلسه کمیسیون امور بانوان جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با حضور اعضا تشکیل شد.


به نقل از خانم مهندس دانش مهر دبیر کمیسیون امور بانوان جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، این کمیسیون متشکل از بانوان فرهیخته ، استاتید دانشگاه ،  خیرین مدرسه ساز ، فعالان حوزه های نیکو کاری در یک جلسه نیمه حضور و مجازی به ریاست خانم میردامادیان رئیس کمیسیون مذکور جلسه ای را برای حضور هرچه پررنگ تر و فعال تر اعضای کمیسیون و نمایندگان بانوی مجامع استانی تشکیل دادند تا در بازه زمانی ایام فاطمیه و میلاد با سعادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه الزهرا( س) در پویش ملی  «من مادرم و بچه های ایران فرزند من » مشارکت فعال در راستای اطلاع رسانی و جذب بانوان نیکوکار به امر مقدس مدرسه سازی  را داشته باشند و بویژه انچه که در این جلسه از اهمیت بیشتری برخودار بود حضور فعال نمایندگان مجامع خیرین مدرسه ساز استانها است . جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور طرح آجر به آجر و پویش‌های ملی ذیل آن را اجرایی و عملیاتی می‌کنند که هدف از انجام این طرح‌ها، افزایش آگاهی و جلب مشارکت بانوان در امر مدرسه سازی است که با رویکرد گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت عظیم بانوان و مادران نیک اندیش کشورمان اجرایی شده است.

 

در ابتدا خانم میردامادیان رئیس کمیسیون و عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به نقش پر اهمیت بانوان بلحاظ تعددآنان که بیش از نیمی از جامعه را شامل می شوند و در جایگاه مادر بودن حس پر لطافتی را نسبت به کودکان دارند و به لطف خدا با توجه به ارتقاء فرهنگ بانوان و امار بالای تحصیلات آنان زمینه های مساعدی برای حضور پرنگ زنان در عرصه های مختلف اجتماعی کشور فراهم شده است و مدرسه بعنوان جایگاه پایه ای و بستر تعلیم و تربیت برای مادران از اهمیت بیشتری برخودار است لذا بواسطه اجرای این پویش ملی می توان به همت بانوان مدارسی را برای دختران احداث کرد .

در ادامه خانم مهندس دانش مهر که هدایت جلسه را بعهده داشت با چند تن از بانوان عضو این کمیسیون و نمایندگان مجامع استانها بصورت مجازی و حضوری ضمن تشریح اهداف پویش نحوه مشارکت آنان در این پویش را طرح کرد که بازتاب بشرح ذیل عنوان می شود :

خانم پرهیزکار نماینده بانوان مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی و خیر مدرسه ساز : سیره زندگی حضرت الزهرا (س) نمادی نه تنها برای بانوان ایران بلکه برای یانوان جهان بویژه مسلمانان است لذا برای بانوان ایرانی فرصت مغتنمی است که در بازه زمانی وفات و میلاد آن دخت گرامی پیامبر به کار های نیک پرداخته و اعظم ترین این کار ها مدرسه سازی است .

 

خانم خاطره رضیان خیر مدرسه ساز و عضو کمیسیون که نقش بسیار موثری را در جذب بانوان خیر و اطلاع رسانی فرهنگ مشارکتهای مردمی را برای مدرسه سازی در سایر ارگانها و موسسات در داخل و خارج از کشور دارند ضمن استقبال از این پویش  اطلاع رسانی و پوشش رسانه ای ان را از اهم اقدامات موثر خوانند .

خانم سعادتی نماینده بانوان مجمع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این استان از پتانسیل بالای برای جذب  بانوان خیر است جهت اطلاع رسانی و جذب بانوان و توسعه فرهنگ مشارکت در شهرستانهای ایت استان را مورد تعهد و تاکید قرار دادند .

خانم کوهی خیر مدرسه ساز و  نماینده بانوان مجمع خیرین مدرسه ساز استان چهار محال بختیاری : تشکیل جلسه با بانوان استان و تبلیغات در شبکه های مجازی و حضور موثر در مدارس جهت آگاهی بخشی از پویش مربیان و دانش آموزان دختر را برای مشارکت این استان در پویش مذکور عنوان کردند .

خانم پازوکی : عضو کمیسیون بانوان جامعه خیرین مدرسه ساز کشور فعال در حوزه های نیکوکاری و مدرسه سازی عمده موفقیت این پویش را در اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و تشکیل جلسات حضوری و تبلیغات بویزه آشنایی بانوان و دختران با سیره زندگی حضرت فاطمه الزهرا (س) مورد اشاره قراردادند .

خانم مهدی پور نماینده بانوان مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان زیر کوه از توابع استان خراسان جنوبی : با اشاره به مشکلات عدیده موجود مدارس و تعدد دانش آموزان نیازمند در این استان این پویش را فرصت مناسبی برای حضور بانوان جهت تامین فضاهای آموزشی و تجهیزات مورد نیاز مدارس و تبلت و سایر نیازهای این منطقه کم برخوردار خوانند و از تمامی بانوان نیک اندیش و پیروان اهل ائمه اطهار خواستند با مشارکت در این پویش موجبات شادی دانش آموزان را فراهم آورند .

خانم میرزایی نماینده بانوان مجمع خیرین مدرسه ساز استان لرستان : ایشان با ایجاد گروه در شبکه های مجازی فعالیت کسترده ای را برای مشارکت بانوان در پویش ملی « من مادرم ، بچه های ایران فرزند من » آغاز کرده اند و تا کنون نقش موثری را در جهت اطلاع رسانی این پویش برای بانوان و خیر در سطح کشور داشتند .

در خاتمه مقرر شد این جلسات تداوم یافته و بانوانی که در این بازه زمانی نسبت به احداث و تجهیز مدارس یا کمک به آموزش مجازی می نمایند معرفی شوند .

لازم بذکر است بانوان سرزمینمان ایران و تمامی آحاد مردم برای پیوستن به این پویش و همچنین مشارکت به نیابت از مادران و همسران می‌توانند با مراجعه به سایت ajorBajor.ir و همچنین سایت http://MehreMadrese.ir ضمن پیوستن به این پویش و با پرداخت حداقل هزینه، پوستر مشارکتی خود را دریافت کنند.