مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
چاپ
کد خبر: ۲۶۹۹

هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس درس و یک مدرسه

دکتر حسینی خبرداد:

هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس درس و یک مدرسه

معاون وزیر و جانشین وزیر آموزش‌وپرورش در طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس درس و یک مدرسه)، نشست هیئت‌مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با موضوع بررسی طرح هدایت برگزار شد.


 به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،دکتر حسینی معاون وزیر و ریس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه ای که صبح امروز در محل جامعه خیرین مدرسه ساز و با حضور رئیس  جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مدیر عامل جامعه برگزار شده بود ،  با اعضای هیات مدیره جامعه دیدارو گفتگو کرد.         
دکتر حسینی در این دیدار خلاصه ای از وضعیت آموزش مجازی و تامین تبلت برای دانش اموزان کمتر برخوردار را ارائه نمود و اعلام کرد:۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز  در سطح کشور تحصیل می کنند که از این میان حدود ۱۲ میلیون نفر با توجه به شیوع بیماری کرونا ،در فضای مجازی  تحصیل می کنند و ۲ میلیون ۸۰۰ هزار نفر فاقد امکانات فضای مجازی هستند. 
حسینی تصریح کرد: دست‌کم ۳۰ درصد دانش‌آموزان از وسایل هوشمند برای اتصال به فضای مجازی و شبکه شاد بی‌بهره‌اند که نزدیک به ۵ میلیون دانش‌آموز را شامل می‌شود و رقم نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار را طلب می‌نماید.                                         
وی تصریح کرد:دانش آموزان استثنایی در ابتدای سال جاری نیازمند ساخت ۲۱۰ مدرسه بودند که خوشبختانه طی ده ماه گذشته ۱۲۵ مدرسه با نگاه ویژه خیرین کلنگ زنی ویا به بهره برداری رسید.                 
وی به بحث هوشمند سازی مدارس و تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند اشاره کرد و گفت:بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار کامپیوتر در مدارس کل کشور  وجود دارد که پیشنهاد شده باتوجه به بیماری کرونا دانش آموزان در گروههای سه نفره در یک کلاس جمع شوند و از این کامپیوترها استفاده نمایند تا از تحصیل باز نمانند.             
وی اظهار داشت: در روز جهانی معلولین خیر نیک اندیشی در تبریز با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان اقدام به ساخت بزرگ ترین مدرسه دانش آموزان استثنایی جسمی و حرکتی  نمود که این امر قابل تقدیر و ستایش است.                                         
ریس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت:پیش بینی اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی برای تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان محروم و استفاده از اعتبارات استانداری ها بخشی از اقدامات انجام شده بوده تا نابرابری آموزشی از بستر نابرابری آموزشی دیجیتالی صورت نگیرد.   
حسینی افزود: انتظار داریم در راستای طرح هر مدرسه یک کلاس هوشمند، خیرین ورود پیدا کرده و تجهیزات فنی موردنیاز مدارس را در دستور کار خود قرار دهند تا از این طریق دانش‌آموزانی که از این امکانات بی‌بهره‌اند از طریق مدارس به مسیر آموزش مجازی بپیوندند.                           
وی از اعضای هیات مدیره خواست پیشنهادات خود را در جهت رفع مشکلات کمبود تبلت و گوشی هوشمند مطرح نمایند.                     
مهندس قلم چی اظهار داشت:بهتر است هر مجموعه ای از پرسنل خود شروع کند و با تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای فرزندان پرسنل خود به صورت اقساطی گام بزرگی در جهت رفع این نیاز دانش آموزان بردارد که این عمل مستلزم انجام مکاتبات و پیشنهادات به صاحبان مشاغل است.     
دکتر اسپرورین عضو هیات مدیره جامعه خیرین نیز در ادامه اظهار داشت: لازم است سامانه شناسایی دانش آموزان کم برخوردار ایجاد شود و تمام نهادهای ذیربط همچون کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام و ...که در این زمینه گام برمیدارند دچار موازی کاری نشوند ،
همچنین دکتر اسپرورین که همزمان ریاست جامعه حامیان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور را به عهده دارد اعلام نمود با تمهیدات صورت گرفته و به دلیل نبود تبلت کافی در کشور  این دانشگاه اقدامات لازم برای  تولید ۲۶۰۰۰ آبان را آغاز کرده است .
وی همچنین اعلام کرد بانک قرض الحسنه  مهر ایران و صندوق کارآفرینی امید آمادگی اعطای وام قرض الحسنه ۱۲ ماهه  برای خرید تبلت را دارند و  مذاکرات لازم و تفاهم نامه های مربوطه در این زمینه از طرف ایشان امضا گردیده است که این امکان در اختیار وزارت آموزش و پرورش و اولیا دانش آموزان قرارداده میشود .
در پایان این جلسه ریس سازمان استثنایی کشور با اهدا لوحی از زحمات خانم هاشمی به خاطر جذب مشارکت خیرین خارج از کشور تقدیرو تشکر کرد.