مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
چاپ
کد خبر: ۲۶۸۴

مشارکت گروهی بانوان در ساخت یک مدرسه/هرکارخانه یک مدرسه

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کرمانشاه در کمیسیون امور استانها خبرداد:

مشارکت گروهی بانوان در ساخت یک مدرسه/هرکارخانه یک مدرسه

افتخاری در هفتمین جلسه کمیسیون امور استانها گفت : یکی از طرح های کمیسیون امور بانوان استان کرمانشاه مشارکت گروهی بانوان در ساخت یک مدرسه است .


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،هفتمین جلسه کمیسیون امور استانها با حضور دکتر ناصر قفلی ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،مهندس محمد رضا جعفری مدیرعامل، مهندس کاظم  قلم چی ریس کمیسیون امور استانها،غلام حسین افتخاری ریس مجمع خیرین کرمانشاه ، علی اکبر پروینی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه ، مهندس سلگی معاون مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کرمانشاه و اعضای کمیسیون آقایان ارجمندی و ناجی مقدم و خانم ها ؛مهندس دانشمهر و اللهیاری برگزار شد

در  ایند این جلسه، مهندس  قلم چی با اشاره به اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه  بیست و نهمین   استان حاضر در جلسه کمیسیون امور استانها است از اقدامات و ابتکارات این استان تقدیر کرد.

رئیس کمیسیون امور استانها با طرح سوالاتی ( شامل سایت خبری و شبکه های مجازی اطلاع رسانی ، تعداد پروژه های افتتاح شده در نیمه اول سال جاری، تعداد جلسات هیات مدیره ،خلاقیت مجمع خیرین ) جلسه را وارد دستور کار کرد.

غلام حسین افتخاری ریس مجمع خیرین مدرسه ساز کرمانشاه در آغاز این جلسه ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب در پاسخ به سوالات مطرح شده گفت:از ابتدای سال جاری هیچ جلسه رسمی هیات مدیره به دلیل شیوع بیماری کرونا تشکیل نشده است اما مجمع خیرین استان، همواره با خیرین و اعضای هیات مدیره در ارتباط است و ما متاسفانه تعداد از خیرین شاخص خود را به دلیل این بیماری از دست دادیم که از آن جمله می توان به آقایان ملکشاهی ،اجدادی و سخن سنج  اشاره کرد.               
وی ادامه داد:این مجمع وب سایتی فعال دارد و در فضای مجازی  (اینستاگرام ،تلگرام ، واتساب) حضوری مستمر دارد.        وی با تاکید بر اینکه خانم مینایی رئیس کمیسیون امور بانوان هستند اظهار داشت: کمیسیون بانوان طرحی را  به عنوان پویش بانوان در ادامه پویش محرم راه اندازی کرده  که خوشبختانه در راستای آن بانوان با مشارکت گروهی یک مدرسه را در حال ساخت دارند.               
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه با تاکید براینکه متاسفانه استان کرمانشاه فاقد مدرسه اتیسم است افزود: در حال حاضر یک مدرسه ۶ کلاسه در سر پل ذهاب به همت خیر نیک اندیش  آقای اسماعیل زاده احداث و تحویل داده شده  که امیدواریم با نگاه خیرین به این استان بتوانیم هرچه زودتر مدرسه اوتیسم بنا کنیم. 
 
وی ادامه داد:تهیه مواد ضدعفونی توسط خیرین و توزیع آن میان دانش آموزان نیازمند ،تهیه ۵۲ تبلت توسط خیرین از اهم اقدامات انجام شده در شیوع بیماری کرونا در کرمانشاه است.             
             
وی ضمن تقدیر از مدیر عامل شرکت کاشی  بیستون و فولاد غرب با مدیریت آقای شکری که تا با امروز ۷ مدرسه در حال ساخت دارند اظهار داشت:طی جلساتی  که با خانه صنعت و معدن استان  برگزارکرده ایم  مقرر شد در آینده هر کارخانه یک مدرسه بنا کند.
علی اکبر پروینی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه ، با تاکید براینکه میزان مشارکت مردمی نسبت به سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته اذعان داشت:از فروردین ماه سال جاری تا به امروز ۴۳ پروژه در غالب ۲۱۲ کلاس درس با اعتبار ۳۹ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است که  این رقم در سال گذشته ۲۶ میلیارد تومان بوده است.   
 
وی با اشاره به اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه 5/7 بوده که با نگاه خیرین در زمان زلزله این رقم به 6/41 رسیده است  افزود:  از مهندس سلگی معاون مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کرمانشاه تقدیر و تشکر می کنیم که همواره با ارائه آمارهای دقیق و کمک های ایشان در طرح های آجربه آجر، پویش محرم و پویش بانوان قدم های موثری برداشته اند و یار و یاور مجمع کرمانشاه بوده اند.                
پروینی بیان کرد:کمکهای مردمی در زمان زلزله قابل تقدیر است  به طوریکه در زلزله کرمانشاه ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس  و۵۰ سال قدمت آسیب دیدند که با مشارکت مردم مرمت و بازسازی شدند و این امر موجب شده خیرین در مناطق دیگر استان پای کار بیایند و 262مدرسه با ۱۰۶۵ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۳۰۱ میلیارد تومان بنا کنند   که ۱۳۸ میلیارد تومان آن  با مشارکت خیرین بوده که جا دارد  از مهندس نظری مدیر کل نوسازی و همکاران ارجمند ایشان بابت جذب این اعتبارات تشکر و قدردانی فراوان کرد.
مهندس قلم چی ضمن تقدیر از اقدامات و ابتکارات استان کرمانشاه از مجمع کرمانشاه خواست عکس و صورت جلسات هیات مدیره و عکس خیرین و مدارسشان را به جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ارسال نمایند.     

دکتر قفلی ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مهندس جعفری مدیرعامل جامعه خیرین و اعضای کمیسیون از اقدامات و ابتکارات این استان تقدیر و تشکر کردند.   

نزاکت اللهیاری