مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
چاپ
کد خبر: ۲۶۷۶

کاهش 27 درصدی مدارس کانکسی به همت خیرین مدرسه ساز

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی خبرداد:

کاهش 27 درصدی مدارس کانکسی به همت خیرین مدرسه ساز

علی فخاری در هشتمین جلسه کمیسیون امور استانها از کاهش 27 درصدی مدارس کانکسی به همت خیرین در طی دو سال گذشته خبرداد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،هشتمین جلسه کمیسیون امور استانها مورخ 99/10/1 با حضور  دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  ،مهندس قلم چی عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیو ن امور استانها ، مهندس جعفری مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز  کشور ، علی فخاری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی  ، ابراهیم حسین آبادی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی و اعضای کمیسیون (مهندس ناجی مقدم ، ارجمندی  و  خانم ها  ،مهندس دانشمهر  و اللهیاری) در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به صورت مجازی تشکیل شد .

در این جلسه، مهندس  قلم چی با اشاره به اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز استان  مرکزی بیست و هشتمین  استان حاضر در جلسه کمیسیون امور استانها است از این استان به عنوان مجموعه ای فعال در زمینه سایت و جذب مشارکتهای مردمی نام برد. ،

رئیس کمیسیون امور استانها با طرح سوالاتی ( شامل سایت خبری و شبکه های مجازی اطلاع رسانی ، تعداد پروژه های افتتاح شده در نیمه اول سال جاری، تعداد جلسات هیات مدیره ،خلاقیت مجمع خیرین ) جلسه را وارد دستور کار کرد.

علی فخاری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان  مرکزی  در پاسخ به سوالات مطرح شده اظهار داشت :تعداد 63 مدرسه استثنایی در سطح استان وجود دارد که 18 مدرسه پیش دبستانی است و یک هزار و 92 دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند و به تازگی یک واحد آموزشی استثنایی 12 کلاسه به همت خیر نیک اندیش حاج حسن نقوی در شهر اراک به بهره برداری رسیده است .

وی گفت : مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی ارتباطی جامع مابین پیمانکار و خیر منعقد می کند تا هم در پیشرفت کار و هم در هزینه ها قدمی موثر بردارد.

فخاری بیان کرد: ارتباط با کارخانجات و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی ( باهدف کاهش و کنترل قیمت ها ) ، برگزاری جشنواره های مدرسه ای در مدارس ، ایجاد بستری برای حضور خیر در مدرسه خود ( این امر علاوه بر ترویج فرهنگ مدرسه سازی موجب ارتباط بین خیر و دانش آموزان می شود) از جمله اقدامات مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی در ترویج و اشاعه فرهنگ مدرسه سازی است .

وی با اشاره به اینکه 400 مدرسه خیر ساز در استان مرکزی شناسنامه دار شده است اظهار داشت : مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی در شهرستانها ی دلیجان ، خمین ، ساوه ، زرندیه ، شازند دایر است که  عکس اعضای هیات مدیره آن به جامعه خیرین ارسال شده است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و نام مرحوم حافظی اظهار داشت : این راهی است که مرحوم حافظی بناکرده است و ماپیرو این راه هستیم و تمام تلاش خود را در پیشبرد اهداف جامعه خیرین مدرسه ساز بر خواهیم داشت .

ابراهیم حسین آبادی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی ادامه داد: در سال جاری تعداد 9 جلسه با اعضای هیات مدیره برگزار شده که صورت جلسات آن به همراه عکس اعضا به جامعه خیرین ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: این مجموعه سایتی فعال دارد که مسولیت آن با خود بنده بوده و در فضاهای مجازی همچون تلگرام و واتساپ و اینستا حضوری مستمر دارد .

مهندس قلم چی در ادامه صحبت های مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی  از این مجمع خواست عکس و پروژهای خیرین مدرسه ساز در سال جاری را به جامعه خیرین ارسال کنند.

حسین ابادی افزود: از ابتدای سال جاری تا به امروز 16 پروژه با 104 کلاس درس به بهره برداری رسیده که این مدارس جدا  از سالن ورزشی ، استخر ، کتابخانه و ... هستند .

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی اذعان داشت : مسول شورای بانوان این استان خانم فریده پرهیزکار هستند که قدم های موثری در ترویج و توسعه فرهنگ مدرسه سازی برداشتند.

در پایان این جلسه دکتر ققلی ، مهندس قلم چی ، مهندس جعفری ، مهندس دانشمهر ، مهندس ناجی مقدم و آقای ارجمندی هر کدام به سهم خود از خدمات ارائه شده در استان مرکزی تقدیر و تشکر کردند .

نزاکت الهیاری