مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
چاپ
کد خبر: ۲۶۷

نقش خیرین در تحقق اهداف آموزش و پرورش تعیین کننده است

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی در دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز هوراند:

نقش خیرین در تحقق اهداف آموزش و پرورش تعیین کننده است

پاشایی ،در دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان هوراند گفت : نقش خیرین درتحقق اهداف آموزش و پرورش تعیین کننده است ومدرسه سازی راهی برای رسیدن به اوج افق های روشن و تضمین کننده سعادت اخروی ودنیوی است.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ،در دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز هوراند از این کار خیر بعنوان باقیات و صالحات و راهی برای رسیدن به سعادت و خوشبختی و اوج افق های روشن زندگی یاد کرد و افزود: برگزاری جشنواره خیرین یکی ازبهترین برنامه های فرهنگی و دینی است که زمینه مشارکت بیشتر اولیا و خیرین را در امرساخت وساز و تکمیل تجهیزات مدارس فراهم می کند.

وی با بیان اینکه دانایی، توانایی می آورد و محل تحقق این مهم مدرسه است گفت : باتوجه به نارسایی ها و کمبود منابع دولتی حضور خیرین در امر اداره کرد مجموعه آموزش و پرورش ضروری بوده و نقش پررنگ خیرین در این امر خیلی مهم است.

پاشایی با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی قادربه حل مشکلات مجموعه نیست اذعان داشت: درهیچ جای دنیا دولت به تنهایی متولی امرتعلیم وتربیت نیست و اگربخواهیم دراین زمینه موفق باشیم باید این موضوع مساله عموم مردم وجامعه باشد.

پاشایی اضافه کرد: خیران نیک اندیش با توجه، به بخش مدرسه سازی و مدرسه یاری زندگانی خود و جامعه را بیمه می کنند  وما باید با زمینه سازی وترویج فرهنگ خیرین درجامعه این امر معنوی وعلمی را گسترش داده وعلم و معرفت را در کشورمان نهادینه 

*34درصد مدارس کل کشور به دست خیران ساخته شده است

مردانیان، فرماندار شهرستان هوراند نیز با اشاره به اینکه جمعیت دانش اموزان کشور بالای12میلیون نفر است افزود: طبق آمار رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز کشور از کل محیط آموزشی حدود 34% توسط خیرین احداث شده است .

فرماندار هوراند با بیان اینکه حدود 71% جمعیت شهرستان در مناطق روستایی زندگی می کنند اظهار داشت: دراین راستا عزم جدی خیرین نیک اندیش را برای محرومیت زدایی می طلبد.

مردانیان در پایان افزود: از خیرین مدرسه ساز و مدسه یار انتظارداریم در کنار مدرسه سازی به یاری مدارس در تامین تجهیزات و امکانات آن به وسائل هوشمند و به روز بشتابند .

 درپایان  این مراسم از خیرین سال گذشته به جهت کمک به آموزش وپرورش  بااهداء لوح سپاس  قدرداني شد.

شایان ذکر است :  دیدار با پیشکسوتان فرهنگی و افتتاح دفتر مجمع خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان از دیگر برنامه های مدیرکل در سفر یک روزه درشهرستان هوراند بود.