مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
چاپ
کد خبر: ۲۶۶

22 مدرسه و زمین هدیه مجمع خیرین مدرسه سازمهاباد در دوسال گذشته

در هفتمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان غربی عنوان شد؛

22 مدرسه و زمین هدیه مجمع خیرین مدرسه سازمهاباد در دوسال گذشته

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان مهاباد استان آذربایجان غربی ،درهفتمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز این شهرستان گفت : در دو سال گذشته 22 مدرسه و زمین از سوی مجمع خیرین مدرسه ساز مهاباد اهدا شده است .


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، هفتمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان مهاباد با حضور معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان، معاون پرورشی وفرهنگی استان ، مشاور اجرایی مدیرکل،  مدیرآموزش وپرورش مهاباد، اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان و دیگر مسئولان و خیرین شهرستان در کانون فرهنگی تربیتی فجر برگزار شد.

کامبیز شاوله، مدیر آموزش وپرورش مهاباد در این مراسم با تاکید بر ضرورت افزایش سرانه فضای آموزشی درمهاباد گفت: هم اکنون سه باب مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز مهاباد درحال ساخت است.

شاوله با تاکید بر اینکه ساخت اردوگاه تفریحی درمهاباد که زمین آن توسط یکی از خیرین اهدا شده نیز،در دستور کار آموزش وپرورش این شهرستان قرار دارد گفت: در این شهرستان 24 مدرسه تخریبی وجود دارد که نیازمند بازسازی است و اگر حمایت‌های خیرین مدرسه‌ساز نبود، یقیناً آموزش و پرورش با چالش‌های جدی تری در امر تعلیم و تربیت مواجه می شد.

شجاعی ، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم در این مراسم خیرین مدرسه ساز را فرشتگان خداوند در زمین دانست و افزود : با ساخت هر مدرسه ای پرچم هویت وافتخار ایران اسلامی برافراشته است .

فرماندار مهاباد با بیان اینکه مدرسه مکان عشق و شادابی بوده گفت: هرجا صحبت از مدرسه است، یعنی همسایه‌های بی‌حصار و دیوار روزگاران کهن، ترسیم سرنوشت زیبا و بهترین محل پرورش رفتار اجتماعی بر مبنای باورهای دینی و شاه‌راه توسعه متوازن است.

وی ادامه داد : ملتی که قدر قلم، اندیشه و حکمت را بداند، به مسیر سعادت رسیده است و امروز اندیشمندان عالم اثبات کردند محوریترین سرمایه، نیروی انسانی است.

قاسمی، معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان آذربایجان غربی در این مراسم گفت: واژه خیر نشانه مردانگی وتبلور انسانیت و تحقق گوهر آدمیت انسان است .

وی اضافه کرد : مدرسه قطعه ای از بهشت خدا بر زمین است که در آن ریشه جهل ونادانی خشکیده می شود و خیرین مدرسه ساز بانی این امر خیرند. در مدرسه اندیشه ها بارور می شود . خیرین کسانی هستند که می بخشند نه در بند نام هستند ونه در بند تعریف  بلکه معامله دارند با آن بخشنده مهربان و این بهترین بخشش است.

دراین مراسم  یوسف قاضی ، رئیس مجمع خیرین مدرسه سازمهاباد هم ضمن تشکر از حضور مسئولین استانی وشهرستانی و همارهی خیرین از اهدا و ساخت حدود 22 مدرسه و زمین دردوسال گذشته توسط مجمع خیرین مدرسه سازمهاباد خبرداد.

وی افزود: درطول هشت سال گذشته 34مدرسه ساخته شده اند که از میان آنها 11مدرسه توسط خیرین خارج از استان و23مدرسه هم توسط خیرین شهرستان مهاباد وحومه تامین هزینه شده اند.

در پایان این مراسم از جمعی ازخیران مدرسه ساز مهاباد تجلیل شد.