مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • یکشنبه, ۰۶ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
چاپ
کد خبر: ۲۵۱۳

آموزش پایه و اساس یک جامعه است

گپ و گفتی کوتاه با خیر مدرسه ساز مهشید خاکباز نژاد ؛

آموزش پایه و اساس یک جامعه است

تمام دغدغه اش آموزش به حاشیه نشینان تهران و شهرهای بزرگ است و اعتقاد دارد اگربه آنها اموزش های لازم ارائه شود و مدرسه سازی در مناطق محروم و کم برخوردار کشور رونق بگیرد معضل مهاجرت حل شده و ساکنان شهرها و روستاها مجبورنمی شوند به تهران یا کلانشهرها کوچ کنند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، نام "مهشید خاکباز نژاد" گره خورده به خیریه ای  که از اوان کودکی  با آن مانوس شده  و عمه مرحومش " آسیه خاکبازنژاد"- از مدیران سازمان برنامه-  موسس آن بوده و به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر و بیماران نیازمند و افراد کمتر برخوردار کمک می کرده و پر واضح است که فرزندان مرحوم و مهشید که در خانه عمه بزرگ شده بود با واژه نیکوکاری و کار خیر آشنا شده و انس بگیرند و حالا پس از آسمانی شدن عمه جان هر کدام برای خودشان بشوند یک پای ثابت کارهای خیر و نیکوکاری.

از قدیم الایام هنوز "خیریه حضرت زینب(س)" خدماتی که به نیازمندان و اقشار آسیب پذیرتر جامعه ارائه می داد را ادامه می دهد با این تفاوت که "عمه خانوم" آسمانی شده و از سال 76  خانه خود را وقف امور خیریه کرده و مهشید در کنار فرزندان عمه و فرزندان خود که همگی تحصیلات عالیه دارند عزمشان را جزم آموزش و مدرسه سازی کرده اند.
مهشید خاکبازنژاد می گوید: آموزش پایه و اساس یک جامعه است و ما معتقدیم اگر در حوزه آموزش وارتقا آگاهی و دانایی جامعه کار کنیم می توانیم توانمندی را به گروه های اجتماع هدیه کنیم و تداوم این کار باعث می شود تا همه اقشار محروم به حدی از توانمندی برسند که دستشان پیش کسی دراز نشود.
 او ادامه می دهد: در راستای رسیدن به این هدف با خرد جمعی به این نتیجه رسیدیم که کار آموزش نیاز به ابزار دارد و ابزار آن مدرسه سازی است و از همان روز در خدمت دانش آموزان هستم.
او با اشاره به کار خیر مدرسه سازی می گوید: در تکاب آذربایجان غربی 3 مدرسه، در منطقه بروجن استان چهار محال و بختیاری 2 مدرسه و در روستای دوراهان یک مدرسه 3  کلاسه ساختم و در بسیاری از مدارسی که خیران را جذب می کردم مشارکت داشتم.
خاکباز می گوید: به عنوان مثال سال 82  یکی از خیران برای ساخت مدرسه ای در روستای ابراهیم آباد هشتگرد 10 میلیون تومان هزینه کرد و هزینه ساخت مدرسه 22 میلیون تومان شد که بقیه اش را من دادم.
اوتاکید می کند: این افتخار بزرگی است که 631 هزار خیراز اهدای 5 هزار تومان تا 50 میلیارد تومان در ساخت مدرسه مشارکت دارند.
 خاکبازنژاد به همراه دکترسید حسن صدرواقفی و 4 پسرش که همه دارای مدارج تحصیلات عالی در داخل و خارج کشورهستند در کار آموزش و مدرسه سازی خدمت می کنند چرا که معتقدند آموزش و ارتقای سطح آکاهی و دانش و دانایی است که باعث رشد جامعه می شود.
 
خبرنگار :  زهره حاجیان
منتشر کننده : نزاکت اللهیاری