مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • یکشنبه, ۰۶ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
چاپ
کد خبر: ۲۴۶۳

ساخت 700 مدرسه در شهرهای محروم حاشیه پایتخت

رئیس مجمع خیرین شهرستان های استان تهران اعلام کرد؛

ساخت 700 مدرسه در شهرهای محروم حاشیه پایتخت

ساخت بیش از 700 مدرسه در 5 سال گذشته یکی از کارهای ماندگاری است که در شهرستان های استان تهران رقم خورد و دانش آموزانی که محرومیت آنها کمتر از محرومیت سیستان و بلوچستان نیست در کلاس هایی که به همت خیران مدرسه ساز ساخته شد سرمشق زندگی آموختند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،سیدهادی موجانی چهره نام آشنای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور است. علاوه بر عضویت در هیات مدیره جامعه  از 5 سال قبل ریاست مجمع خیرین شهرستان های استان تهران را برعهده دارد. یکی از خاطرات ماندگار او در این سالها ساخت مدرسه در منطقه محروم فردوس رباط کریم است . او از شوق وصف نشدنی بچه های این منطقه در روز افتتاحیه مدرسه گفت و اینکه دانش آموزان از داشتن مدرسه نو در پوست خودشان نمی گنجیدند.

موجانی با اشاره فعالیت 22 منطقه آموزش و پرورش در 17 شهرستان استان تهران از روزهایی گفت که سنگ بنای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بنا نهاده شد. " فعالیت مدرسه سازی ابتدا در تهران آغاز شد. اولین جلسه سال 1374 در منزل یکی از دوستان با حضور 8 نفر برگزارشد. ما 8 نفر موسس مجمع خیرین استان تهران شدیم. هفته دوم تعداد ما به 45 نفر رسید و هیات امنا و هیات مدیره تشکیل شد. یک سال فعالیت کردیم و پیشرفت های بسیاری خوبی هم در مدرسه سازی داشتیم. از 45 سال قبل با مرحوم دکتر حافظی همسایه بودیم و رفت و آمد داشتیم. سال 75 حادثه تلخی برای خانواده دکتر حافظی اتفاق افتاد و پسر و نوعروس این خانواده در یک سانحه تصادف جان خود را از دست دادند. دکتر حافظی که سالها ریاست شورای شهر بروجرد را برعهده داشتند و از فعالان اقتصادی این شهر بودند مدرسه ای به نام پسرش امیر حسن در بروجرد ساختند و همین امر باعث شد تا ما از ایشان دعوت کنیم به جمع ما اضافه شوند. دکتر حافظی استقبال کردند و با فعالیت های شبانه روزی ایشان و علاقه زیادی که به امر مدرسه سازی داشتند سال 1378 جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در مشهد تاسیس شد و دکتر حافظی ریاست آن را برعهده گرفتند.بودندکه البته اولین رئیس جامعه خیرین مدرسه سازکشور مهندس حریری بودند و  مرحوم حافظی راه ایشان را ادامه دادند.  در طی سالهایی که ایشان مسئولیت جامعه خیرین مدرسه ساز را برعهده داشتند همه کارهای اقتصادی را کنار گذاشتند و بیشتر وقت زندگی شان را به کار در جامعه خیرین و مدرسه سازی اختصاص دادند. گاهی اوقات می دیدیم 4 صبح برای سرکشی بر نحوه ساخت مدارس به چند شهر سفر میکرد و نیمه شب بازمی گشت. مرتب مسایل مربوط به افتتاح مدارس و جشنواره ها را پیگیری می کرد . در کنار ایشان حاج اکبر ابراهیمی و بقیه فداکارانه کار می کردند . فعالیت ها و جانفشانی های این عزیزان باعث شد تا جامعه خیرین مدرسه ساز که ابتدا 8 نفر بودند امروز تعداد اعضای آن به 653 هزار نفر رسیده است و هزاران خیر در خارج از کشور در امر مدرسه سازی مشارکت دارند که می توان از این میان به مهندس خیامی، مهندس موفقیان و مردانی آذراشاره داشت. امروز جامعه خیرین مدرسه ساز به عنوان بزرگترین NGO( سازمان مردم نهاد) در کشور فعالیت می کند و یکی از بزرگترین NGO ها در دنیا محسوب می شود.

سید هادی موجانی با اشاره به اینکه 15 سال مسئولیت مجمع خیرین مدرسه ساز شهر ری را برعهده داشته واز 5 سال قبل نیز مسئولیت مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران را عهده دار است گفت: در شهر ری بیش از 160 مدرسه را با کمک خیرین نوسازی کردیم و در 5 سال گذشته هم در شهرستان های استان تهران بیش از 700 مدرسه با کمک خیرین ساخته شده است. بعد از درگذشت دکتر حافظی مسئولیت جامعه خیرین برعهده دکتر ناصر قفلی گذاشته شد و ایشان هم با جامعه را با سیستم جدید مدیریت می کنند وشاهد پیشرفت های خوبی هم در این زمینه هستیم.

اینکه چرا ساخت مدرسه جهادی مقدس است و خیرین با عشق وارد این عرصه می شوند سوالی بود که هادی موجانی در پاسخ به آن می گوید: هر انسانی که به دنیا می آید در برابر جامعه ای که در آن زندگی می کند مسئولیت دارد و بزرگترین مسئولیت برای هر کسی خدمت به خلق است. وقتی انسان خودش را آماده خدمت به خلق می کند عاشق آن مخلوق می شود و هر کاری که بتواند برای رفع مشکل انجام می‌دهد . بهترین کار در کشور ما مدرسه سازی است. چون فرهنگ کشور را بالا می برد وو از دل همین مدارس است که انسان هایی وار جامعه می شوند که می توانند در مسیر پیشرفت کشور اثرگذار باشند و به مردم کشو خدمت کنند.

یوسف حیدری