مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • یکشنبه, ۰۶ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
چاپ
کد خبر: ۲۴۶۲

افزایش اهتمام خیرین در روند مدرسه سازی

مدیرعامل بنیاد برین شمیرانات مطرح کرد:

افزایش اهتمام خیرین در روند مدرسه سازی

به گفته مدیر عامل بنیاد برین شمیرانات پیش از گرانی ها اگر ساخت مدرسه ای 3 کلاسه 300 میلیون تومان هزینه نیاز داشت درحال حاضر بیش از یک میلیارد تومان پول می خواهد و با همین روال ساخت مدارس 6 و 9 کلاسه چندین برابرسال های گذشته هزینه نیاز دارد اما تاثیری در همت خیرین مدرسه ساز ندارد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  به گفته  مدیر عامل بنیاد برین شمیرانات  پیش از گرانی ها اگر ساخت مدرسه ای 3 کلاسه 300 میلیون تومان هزینه نیاز داشت درحال حاضر بیش از یک میلیارد تومان پول می خواهد و با همین روال  ساخت مدارس 6 و 9 کلاسه چندین برابرسال های گذشته  هزینه نیاز دارد اما تاثیری در همت  خیرین مدرسه ساز ندارد.

قصه از جایی شروع شد که بنیاد برین تصمیم گرفت برای مسئولان آموزش و پرورش و تشکل های خیران مدرسه ساز لوح تقدیر و آلبومی از پروژه ها-مدارس- ساخته شده آماده و ارسال کند و چندی بعد تنها از دفتر وزیرآموزش و پرورش تماسی گرفته شد که بنیاد برین چیست و چکارمی کند ؟ و این آغاز ایجاد سوالی در ذهن ما بود که چرا تشکل ها و مهمترسازمان آموزش و پرورش ازیکدیگر خبری ندارند؟
اینکه تشکل هم معمولا از هم خبر ندارند اتفاق خوبی نیست اما دیداراعضای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ومجمع خیرین مدرسه ساز تهران بابی برای گفتگوها را گشود و شد مصداق این بیت که " بوی بهبود ز اوضاع جهان می شنوم"
"حسین جمشیدیان گلپایگانی" مدیرعامل بنیاد برین شمیرانات می گوید: ماحصل دیدار و گفتگوهای صمیمانه ما این بود که به وضعیت ساخت مدرسه 9 کلاسه ای که در زمان حیات مرحوم  دکتر محمد رضا حافظی در بروجرد با سرمایه 950 میلیون تومان شروع شده بود و در حال حاضر نیمه کاره مانده رسیدگی شود و جامعه خیرین قول مساعد دادند.
جمشیدیان با اشاره  به اینکه  بنیاد برین موسسه  خیریه‌ای است که با هدف اصلی مدرسه‌سازی، در سال ۱۳۹۰ زیر نظر سازمان بهزیستی تهران فعالیت خود را با هدف حمایت از آموزش و تحصیل کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی‌سرپرست آغاز کرد می گوید: در نزدیک  به 10 سال  بنیاد برین در امور خیر زیادی به طور مستقیم وغیرمستقیم نقش داشته است.
آمارها چه می گویند؟
به گفته مدیرعامل بنیاد برین شمیرانات،  تاکنون بنیاد  24 مدرسه ساخته  و 250 دانش آموز در تهران و 113 دانش آموز درشهرستان ها را تحت پوشش دارد.
 تعداد خانواده های تهرانی تحت پوشش بنیاد،177 خانوار شامل 434 نفر و تعداد خانواده های شهرستانی 95 خانوار شامل 217 نفر است.
تعداد دانش آموزان تهرانی تحت پوشش بنیاد در مقطع  ابتدایی 88  نفر، دانش آموزان دوره اول متوسطه 76 نفر و دانش آموزان دوره دوم متوسطه 62 نفر و تعداد دانشجویان 24 نفر است.
تعداد محصلان تحت پوشش  بنیاد برین  درشهرستان ها در مقطع ابتدایی،26 نفر، دانش آموزان دوره اول متوسطه 41 نفر، دانش آموزان  دوره دوم متوسطه 53 نفر و تعداد دانشجویان 9 نفر است.
 جمشیدیان تاکید می کند:هدف اصلی بنیاد حمایت مادی و معنوی از خانواده های نیازمند و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، کودکان کار، تامین هزینه های تحصیلی و تامین لوازم و وسایل ضروری خانواده هاست.
 
زهره حاجیان