مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • یکشنبه, ۰۶ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
چاپ
کد خبر: ۲۴۶۱

بیست و پنجمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،

بیست و پنجمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

بیست و پنجمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه سازکشور صبح امروز 4 شهریور ماه سال جاری در محل جامعه خیرین و باحضور دکتر قفلی و اعضای هیات مدیره برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، در این جلسه آقایان دکتر اسپرورین عضو هیات مدیره و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز ، فخاری عضو هیات مدیره و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی ، شاه حسینی عضو هیات مدیره ، مهندس قلم چی عضو هیات مدیره ،دکتر جمالزاده عضو هیات مدیره ، خانم ها دانشمهر دبیر هیات مدیره و میردامادیان عضو هیات مدیره و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ، رضوان حکیم‌زاده؛ دکترای برنامه‌ریزی درسی و معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش ، مهندس قورچی بیگی مدیر کل مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ، محمدرضا سیفی مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر حضور داشتند .

در ابتدای این جلسه سید محمد رضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم ، گزارشی از مصوبات جلسه قبل را ارائه داد.

دانشمهر دبیر جلسه نیز گزارشی تصویری از اهم جلسات جامعه خیرین مدرسه ساز کشور (امضا تفاهم نامه ساخت مدرسه ای خیرساز مصطفی کربلایی در سیستان و بلوچستان ، طرح برچیده شدن مدارس سنگی استان خوزستان ، حضور جمعی از اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در فدراسیون کشتی ، حضور در بنیاد خیریه برین و صحبت در خصوص امر مدرسه ساز ی ، دیدار رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با مدیر کل مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ، ملاقات مهندس جعفری با مدیر عامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه ، حضور مهرانه مهین ترابی در جامعه خیرین مدرسه سازکشور ، برگزاری مراسم تقدیر از خبرنگاران جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، برگزاری چهارمین جلسه کمیسیون امور اجتماعی ، حضور مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در اننتخابات اعضای هیات مدیره کردستان و ...)را ارائه داد.

رضوان حکیم‌زاده؛ دکترای برنامه‌ریزی درسی و معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه این جلسه ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت : خداوند را شاکرم تا در کار ارزشمندی که خیرین قدم می گذارند شرکت می کنم و امیدوارم برای چگونه زیستن بتوانیم ائمه اطهار را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم .

وی ادامه داد: برنامه درسی ، کتب آموزشی، معلم و کیفیت فضا و تجهیزات نقش بسزایی در امر یادگیری دارد که در این راستا می بایست عدالت اجتماعی در همه مناطق کشور وجود داشته باشد تا دانش آموزان در فضای آموزشی برابری امکان ادامه تحصیل داشته باشند و کمبود عدالت آموزشی را حس نکنند.

حکیم زاده تصریح کرد: فراهم کردن فرصت های برابر یادگیری در شرایط بیماری کرونا بحثی قابل تامل است که نیازمند امکاناتی ویژه همچون تبلت دانش آموزی و موبایل است .

وی گفت : طی آمار و تحقیقات انجام شده 98درصد دانش آموزان در سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا ، شرایط اقتصادی جامعه و بحث تحریم ها از آموزش عقب نمانده اند که این امر با تدابیر ویژه آموزش و پرورش انجام شده است .

وی افزود:بیش از 4 هزار دانش آموز در برنامه شاد آموزش و پرورش را ندارند و 500هزار دانش آموز اتباع بیگانه هستند که می باست برای آنها تدابیری اندیشیده شود  و از جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در خواست داریم در این امر مشارکت کنند تا در شروع سال تحصیلی هیچ دانش آموزی از آموزش جا نماند.

دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز از آموزش و پرورش خواستند تا لیست و الویت مناطق کم برخوردار از آموزش مجازی را در اختیار جامعه خیرین قرار دهند تا با برنامه ریزی بتوانند این مشکل را مرتفع سازند.

مهندس قلم چی در ادامه ضمن ارائه پیشنهاد و راهکاری در خصوص آموزش مجازی تصریح کرد: عدالت آموزشی در ایران در مقایسه با کشورهای توسعه  یافته ای همچون آمریکا 10 برابر است که این امر جای خوشحالی است .

وی ادامه داد: طی تحقیقات انجام شده همزمان با شیوع بیماری کرونا در آمریکا 450 هزار معلم بیکار شدند که این خوشبختانه این رقم در کشور ما صفر است .

در پایان این جلسه دکتر اسپرورین ، دکتر جمالزاده ، حاج آقا فخاری، خانم میردامادیان و مهندس قلم چی نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در جهت آموزش مجازی برای دانش آموزان مناطق محروم ارائه دادند .

نزاکت اللهیاری