مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • یکشنبه, ۰۶ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
چاپ
کد خبر: ۲۴۵۳

با ساخت مدرسه آرامش را به خود هدیه می دهیم

مهرانه مهین ترابی بازیگر محبوب سینما و تلوزیون ،

با ساخت مدرسه آرامش را به خود هدیه می دهیم

مهرانه مهین ترابی بازیگر محبوب و دوست داشتنی سینما و تلوزیون در اولین جلسه کارگروه مشارکت نهادها و سازمانهای دولتی و خصوصی( کمیسیون امور اجتماعی ) جامعه خیرین مدرسه سازکشور گفت: انسان با ساخت مدرسه آرامش را به خود هدیه می دهد.


مهرانه مهین ترابی بازیگر محبوب و دوست داشتنی سینما و تلوزیون درگفتگو با خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: مدرسه در زندگی من معنای مقدسی دارد وهمیشه ارزو داشتم بخشی از عمرم را صرف آموزش و مدرسه سازی کنم. 
 
وی به نقش مهم زنان در امر مدرسه سازی اشاره کردو افزود: بانوان در عین زمامداری در منزل، در عرصه های اجتماعی  نقش مهمی را ایفا می کنند و می توانند با  فراهم کردن بستر ی مناسب زمینه ورود اعضای خانواده به خصوص همسرشان را به حوزه مدرسه سازی مهیا کنند .ضمن اینکه بعضی از بانوان با داشتن تمکن مالی خود قدم در این حوزه می گذارند .
 
مهین ترابی افزود: آشنایی من با خیرین مدرسه ساز از طریق صدا و سیما بود . زمانی که می دیدم خیری مدرسه ای را بنا می کند بسیار ترغیب می شدم که وارد این امر شوم، چه در زمینه تدریس در مناطق محروم و چه ساخت مدرسه . خوشحالم که امروز باحضور در جامعه خیرین مدرسه ساز قدم در این عرصه گذاشتم .
 
وی ادامه می دهد: بهتر از مال خود را برای اهداف بزرگی همچون مدرسه سازی استفاده نماییم  چراکه این کار موجب آرامش و ماندگاری ما در دنیا و آخرت و روشن نگه داشتن چراغ علم و دانش برای فرزندان این مرزو بوم می شود.
 
مهین ترابی می گوید: این دنیا محل گذراست و مادیات تا اندازه ای ارزش دارند زمانی که مدرسه ای بنا می شود و دانش آموزان در آن مشغول تحصیل می شوند و سواد خواندن و نوشتن یاد می گیرند زیبا ترین حس ممکن به انسان دست می دهد وآن بینا کردن یک نابینا است .
 
این بازیگر توانمند سینما  و تلوزیون می گوید: متاسفانه فرهنگ غریبه گی در ما سبقت گرفته ازهم فاصله می گیریم و کمتر تمایل داریم مال خود را صرف امور معنوی نماییم این در حالی است که قدم گذاشتن در کارهای خیری همچون مدرسه سازی موجب آرامش ما می شود .
 
وی به نقش مهم هنرمندان اشاره کردو افزود: بسیاری از هنرمندان دست به خیر هستند .امروز حرکت خیرین مدرسه ساز و فعالیت‌های آنان برای رفع نیازهای آموزشی بر کسی پوشیده نیست و ورود سلبریتی ها به این امر می تواند موجبات اشاعه فرهنگ مدرسه سازی را در جامعه تقویت کند.
مهین ترابی گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا وبحث  آموزش مجازی در مدارس ، برخی از دانش اموزان مناطق محروم هستند که نیاز به تبلت و موبایل دارند که این امر نیازمند توجه خیرین است .
 
نزاکت اللهیاری