مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • یکشنبه, ۰۶ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
چاپ
کد خبر: ۲۴۵۱

تقدیر از تلاشهای بنیاد برین در امر مدرسه سازی

توسط رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صورت گرفت،

تقدیر از تلاشهای بنیاد برین در امر مدرسه سازی

دکتر قفلی در جلسه ای که صبح امروز 27 مرداد ماه سال 99 در محل بنیاد برین انجام شد از تلاشها و خدمات این مجموعه در عرصه مدرسه سازی تقدیر و تشکر کرد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  مراسم تقدیر از تلاشهای بنیاد برین صبح امروز با حضور دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین ، مهندس قورچی بیگی مدیر کل دفتر مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور و بنی آدم نایب رئیس بنیاد برین  ، جمعی از اعضای جامعه خیرین  و اعضای بنیاد برگزار شد.

در این مراسم رئیس جامعه خیرین مدرسه سازکشور با اهدا لوح تقدیر از خدمات ارزشمند بنیاد برین که اقدامات پسندیده ای را در امر مدرسه سازی در سطح کشور انجام دادند تقدیر و تشکر کرد.

تبادل نظر در خصوص احداث مدرسه در سطح کشور ، ارائه گزارشی از کمبود فضاهای آموزشی و مشکلات منطقه 22 آموزش و پرورش شهر تهران و بررسی فعالیتهای بنیاد برین در امر مدرسه سازی در کشور از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

 گفتنی است :در این جلسه از آقایان امیر علاقه بند رئیس هیات مدیره  و  جمشیدیان مدیرعامل این بنیاد تقدیر و تشکر شد.

 

آشنایی با بنیاد نیکوکاری برین 

بنیاد خیریه برین (صالح) در سال 1390 تأسیس شد. این بنیاد همواره در راه حمایت از نیازمندان و خانواده‌ها در این سال‌ها گام برداشته است و توان حداکثری خود را برای برخورداری تمامی خانواده‌ها از امکانات آموزشی، رفاهی، بهداشتی، غذایی و … به کار گرفته است. بنیاد برین در مدت نزدیک به 8 سال فعالیت خود، بیش از 700 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی تا تحصیلات دانشگاهی را در قالب 300 خانوار تحت پوشش خود قرار داده و فعالیت‌های زیادی در راستای محرومیت زدایی، مدرسه‌سازی و حمایت از افراد بی‌بضاعت صورت داده است.

به همین جهت و برحسب نیاز حال حاضرِ کشور، بنیاد خیریه و نیکوکاری برین، به‌طور جدی به بحث مدرسه‌سازی و مشارکت در ساخت مدرسه ورود کرده است. این بنیاد با کمک مردم و خیرین مدرسه ساز توانسته است تاکنون 46 کلاس درس در مناطق کمتر توسعه‌یافته را به بهره‌برداری برساند و همچنین در حال احداث 9 باب مدرسه در روستاهای استان‌های آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و استان لرستان نیز می‌باشد.

 

نقش خیرین مدرسه ساز در آبادانی آینده کشور

بی‌تردید کمک به کودکان جامعه تاثیر مستقیمی بر روی سرنوشت یک کشور خواهد داشت. در واقع خیرین مدرسه ساز با نقش خود در ساخت مدرسه و یاری کودکان محروم کمک می‌کنند تا آینده کشور زیباتر و روشن‌تر شود چه بسا می‌توان گفت کار نیک این افراد برای همیشه ماندگار و جاودانه خواهد ماند. در این میان بسیاری از خیرین مدرسه ساز هستند که به تنهایی یا با مشارکت با خیریه به خصوصی، اقدام به این کار نیک و پسندیده می‌کنند.

ساخت مدرسه و مراکز آموزشی کار آسانی نیست و همین موضوع سبب شده تا مشارکت در این راه حرف اول را بزند. در نتیجه خیرین مدرسه ساز معمولا با پیوستن به خیریه‌ها و بنیادهای مدرسه سازی کار ساخت فضاهای آموزشی و یا یاری رساندن به دانش آموزان محروم را به انجام می‌رسانند.

خیرین مدرسه ساز در برین

همانطور که اشاره شد نهادها و خیریه‌های بسیاری هستند که به طور اختصاصی فعالیت خود را در قالب آموزش دانش آموزان متمرکز کرده‌اند که این فعالیت‌ها می‌تواند در حوزه ساخت مراکز آموزشی و یا رفع مشکلات مالی دانش آموزان نیازمند باشد. در همین راستا یکی از بنیادهایی که با هدف ارتقا آموزش کودکان ایران زمین، فعالیت خود را آغاز کرد بنیاد برین است.

خبرنگار : نزاکت اللهیاری