مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • یکشنبه, ۰۶ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
چاپ
کد خبر: ۲۴۱۳

روستای سیساب صاحب مدرسه نو می شود

به همت ورثه نیک اندیش مرحوم کاشانی ؛

روستای سیساب صاحب مدرسه نو می شود

به همت ورثه مرحوم حاج اصغر (حجت) کاشانی و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان خراسان شمالی، دانش آموزان روستای سیساب شهرستان بجنورد به زودی صاحب مدرسه ای نوساز می شوند.


 

به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، اواخر خردادماه سال جاری بود که تفاهم نامه ساخت بنای جدید مدرسه تخریبی روستای سیساب فی مابین ورثه حاج اصغرکاشانی ،  اداره کل نوسازی  وآموزش و پرورش استان خراسان شمالی بسته شد تا مهر ماه سال آینده، دانش آموزان روستای سیساب در یک مدرسه جدید مشغول به تحصیل شوند.

 مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان شمالی می گوید: این پروژه در ۳۲۰ مترمربع ساختمان آموزشی، ۲۷ مترمربع سرویس بهداشتی، ۱۵۰ مترطول دیوارکشی و ۱۵۰۰ مترمربع محوطه سازی به همراه انشعابات و تجهیزات بنا می شود و اعتبار مورد نیاز آن بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال است که ۵ میلیارد ریال توسط خیرین و مابقی از اعتبارات ملی اداره کل نوسازی مدارس تامین خواهد شد.

پرویز ایمانی می افزاید: «این پروژه جایگزین مدرسه تخریبی فعلی بوده و تابلو و مهر مدرسه به یاد پدر گرانقدر ورثه مرحوم حاج اصغر (حجت) کاشانی به نام آموزشگاه حجت نامگذاری خواهد شد. روستای سیساب دارای  ۹۰ دانش آموز است که در 2 مقطع ابتدایی و دبیرستان دوره اول به بهره برداری می رسد.

 کاسب حبیب خداست

کیان ربانی نماینده تام الاختیار ورثه مرحوم حاج اصغر (حجت) کاشانی که انجام این ماموریت خیر از سوی ورثه مرحوم کاشانی بر عهده اوگذاشته شده با اشاره به اینکه مرحوم کاشانی در طول حیات خود فرد نیکوکاری بوده و همواره دغدغه خدمت به مردم را داشته است درباره  نیت خیر ورثه حاج حجت اینگونه توضیح می دهد:«می گویند کاسب  حبیب خداست. حاج اصغر کاشانی  معروف  به حاج  حجت هم حبیب خدا بود و سالها درشهرستان بجنورد در مغازه اش به عرضه خوراک دام و طیور مشغول بود و از عنفوان جوانی عشق به خاندان عصمت و طهارت، شوق وشور خدمت به همنوع را در دلش شعله ور کرده بود. برگزاری جلسات قرآن و ندبه  و دادن افطاری و نذری در ماه محرم همواره از اولویت های او در زندگی به شمار می رفت.  هرگاه  با مرحوم کاشانی همصحبت می شدم  همیشه دلش می خواست  یک  کار خیر ماندگاری انجام دهد که باقیات و صالحات باشد و بسیار علاقه مند بود درمانگاه  یا مدرسه ای برای خدمت رسانی به مردم از خود به یادگار بگذارد که این امر در زمان حیاتش میسر نشد  اما ورثه  نیک اندیش او با این اقدام آرزوی پدر خیّرشان را جامه عمل  پوشاندند.»

 

چرا سیساب؟ 

ربانی می افزاید:« وظیفه انجام این کار از سوی ورثه مرحوم حاج حجت به من سپرده شد و بنده نماینده تام الاختیارشان برای انجام کارهای مربوط به تحقق این امر خیر شدم که البته از حسن اعتماد این خانواده خیّر به این دلیل سپاسگزارم.»

وی درباره دلیل انتخاب روستای سیساب برای ساخت مدرسه ای به یاد حاج حجت کاشانیمی گویدروستای سیساب در مسیر شهرک صنعتی قرار دارد که کارخانه تولیدی وراث مرحوم کاشانی آنجا واقع است به همین دلیل می خواستند در همان حوالی نظاره گر فضایی باشند که به یاد و نام پدرشان  آینده سازان کشور در آن مشغول علم اموزی اند. 

 احساس  شعف وشادمانی می کنیم 

فرزند ارشد مرحوم حاج حجت نیز درباره احساسش از این اقدام نیک و تحقق خواسته  پدر به خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور می گوید:« من حسین کاشانی  فرزند ارشد  مرحوم  به همراه  4 برادرم  همچنین خواهر و اسوه  صبر خانواده  مادرم  از اینکه  توانسته ایم  به خواسته پدر که همیشه انجام کاری ماندگار  بود  جامه عمل بپوشانیم احساس  شعف وشادمانی می کنیم. مدرسه سازی یک سرمایه گذاری ماندگار در عرصه تعلیم و تربیت به شمار می رود و اتفاق بسیار خجسته ای  است  چرا که سرنوشت کشور  به دست دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور رقم خواهد خورد. 

خبرنگار: مریم ناگهی

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری