مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • یکشنبه, ۰۶ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
چاپ
کد خبر: ۲۴۰۶

کمبود فضای آموزشی عاملی برای افزایش کودکان کار البرز/ تشکیل کارگروه رفع مشکلات فضاهای آموزشی استان

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز خبرداد:

کمبود فضای آموزشی عاملی برای افزایش کودکان کار البرز/ تشکیل کارگروه رفع مشکلات فضاهای آموزشی استان

ریس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز در بیست و سومین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت:اگر کمبود فضاهای آموزشی استان البرز حل نشود شاهد خیل جمعیت کودکان کار در این استان خواهیم بود


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، دکتراسپرورین رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز و عضو هیات مدیره جامعه خیرین در بیست و سومین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین اظهار داشت:متاسفانه استان البرز با ۳/۴۶ سرانه اموزشی پایین ترین  امار سرانه فضای  آموزشی را در سطح کشور دارد.
وی ادامه داد:در حال حاضر در بسیاری از مدارس استان در فضایی ۳۰ متری ۵۲ دانش اموز تحصیل می کنند که این امرمستلزم ،اهتمام ویژه خیرین است.
دکتر قاسمی مدیرکل آموزش وپرورش استان البرز در ادامه گفت:بیش از ۵۰۰ هزار دانش اموز در سطح استان تحصیل می کنند.
وی ادامه داد:متاسفانه 48 درصد مدارس استان دوشیفته بوده که نیازمند نگاه ویژه خیرین است.
وی افزود:۱۳ شهرک جدید در این استان بنا شده که متاسفانه مدارس ساخته شده در انها بسیار کم است.
دلاوریان مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز در ادامه این جلسه بیان کرد:متاسفانه این استان مهاجرپذیری بالایی دارد که در حال حاضر نیازمند ساخت حداقل  ۸ هزار کلاس درس دارد.
وی ادامه داد:یک پنجم دانش آموزان این استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند که متاسفانه اغلب این مدارس فرسوده است.
وی با اشاره به اینکه، ۳۵درصد مدارس این استان نیازمند مقاوم سازی ،تخریب و بازسازی است اظهار داشت: این استان نیازمند یک میلیون متر مربع فضای آموزشی است تا بتواند به استاندار کشوری برسد.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با ورود و معرفی خیرین مدرسه ساز به استان البرز مشکلات این استان را مرتفع سازیم.
مهرانی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز نیز در ادمه این جلسه افزود: از سال ۹۷ تا به امروز ۴۲۳ کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز بنا شده است.
وی با اشاره به اینکه در راستای تبلیغ و ترویج پویش مردمی طرح آجربه آجر، در این استان راه اندازی شد که خوشبختانه موفق عمل کرده است تصریح کرد:متاسفانه این استان تراکم دانش آموزی بالایی دارد و نیازمند نگاه ویژه خیرین است.
دراین جلسه مصوب شد کارگروهی ویژه برای رفع مشکلات فضاهای آموزشی استان البرز در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور راه اندازی شود .
نزاکت اللهیاری