مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۰۵ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
چاپ
کد خبر: ۲۳۳۸

ساخت بیش از ۱۲۰ هزار کلاس درس به همت خیرین مدرسه‌ساز

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم بزرگداشت مرحوم حافظی خبر داد:

ساخت بیش از ۱۲۰ هزار کلاس درس به همت خیرین مدرسه‌ساز

نوبخت از ساخت بیش از ۱۲۳ هزار کلاس با اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی خیرین مدرسه‌ساز خبر داد.


محمدباقر نوبخت در مراسم بزرگداشت سالروز درگذشت مرحوم حافظی بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه‌ساز با بیان اینکه مرحوم حافظی در جمع ما نیست و یک سال است که سفر کرده است و امروز با اعتبار خدمات ارزشمند ایشان گرد هم آمدیم، گفت: هرشخصی از منظر خویش به موضوع واحد که خدمات جاودانه مرحوم حافظی در عرصه مدرسه‌سازی است سخنی می گوید.

وی افزود: گلابی که بعد از گل وجود شادروان حافظی باقی مانده، جامعه خیرین مدرسه‌ساز است که رایحه خدمت را می‌پراکند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه این شخصیت ارزشمند بعد از سال‌ها خدمت که منشا خدمات فراوانی در عرصه فضای آموزشی شد، از سال ۷۸ تا کنون بیش از 130 هزار کلاس درس از سوی خیران مدرسه ساز در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و افزون بر صدهزار میلیارد تومان در این راستا صرف شده است.

وی افزود: مرحوم حافظی توانست سازمان برنامه و بودجه را با تمام محدودیت‌های ارزی و ریالی حداقل از سال ۹۳ به بعد برای توجه به امر مدرسه سازی همراه کند.

وی با اشاره به محدودیت‌های بودجه ای کشور گفت: در دهه ۹۰ درآمدهای ارزی ما از نفت از ۱۰۹ میلیارد دلار به زیر ۹ میلیارد دلار در سال گذشته رسید.

نوبخت ادامه داد: منابع عمومی سال ۹۲ حدود ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بود که سال گذشته به۴۴۱ هزار میلیارد تومان رسید. در این شرایط جامعه خیران توانست یک برانگیزانندگی در سازمان ما ایجاد کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: کمک دولت برای تکمیل پروژه‌های مدرسه‌ای خیرساز ۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ بود که سال ۹۴ به ۹۸ میلیارد تومان رسید. این رقم سال ۹۵ دو برابر شد. سال ۹۶ به حدود ۲۱۸ میلیارد تومان و سال ۹۷ به ۴۱۱ میلیارد تومان و در سال ۹۸ به یک هزار میلیارد تومان رسید و امسال به ۲۳۵۰ میلیارد تومان رسیده است و این اثر وجودی فردی است که جامعه خیران را به همراه خود می کشاند.

وی ادامه داد: می توان مشاهده کرد که در این زمینه چه تابلوی زیبایی می توان از آثار وجودی مرحوم حافظی ترسیم کرد. وی ما را برانگیزاند تا رقم ۴۰ میلیاردی را به ۲۳۵۰ میلیارد تومان برسانیم.

وی افزود: مجموعه اعتبارات تملک دارایی سرمایه مدارس در سال ۹۳، ۵۰۰ میلیارد تومان بود که امروز به ۳۱۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته است. چنین افرادی مانند مرحوم حافظی می توانند جامعه ای را متحول کنند.

رونمایی از تمبر و سردیس مرحوم حافظی

در این مراسم تمبر و سردیس مرحوم حافظی پدر مدرسه‌سازی با حضور مسئولان کشوری و خانواده آن مرحوم رونمایی شد؛ 21 خردادماه سالگرد درگذشت مردی از تبار نیکان است؛  سردیس مرحوم حافظی به ارتفاع 1،5 متر در طول و عرض 1 متر در 0،7 متر و بر روی پایه‌ای به ارتفاع یک متر ساخته شده؛ این سردیس از جنس فایبر گلاس و پایه‌ فلزی با رنگ برنز است.