مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
چاپ
کد خبر: ۲۳۳

نوزدهمین جشنواره خیّرین مدرسه ساز استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

نوزدهمین جشنواره خیّرین مدرسه ساز استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

نوزدهمین جشنواره های تکریم از خیرین مدرسه ساز استان سیستان و بلوچستان صبح امروز با حضور جمعی از خیرین و مدیران آموزش و پرورش استان برگزارشد.


به گزارش خبر نگار جامعه خیرین مدرسه سازکشور: نوزدهمین جشنواره تکریم از خیرین مدرسه ساز با حضور واعظ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،جعفری مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، صالحی مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام و المسلمین راهداری امام جمعه موقت زاهدان، مولانا اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان، فرمانداران و روسای جامعه خیرین کشور و جمعی  از خیرین مدرسه ساز با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر سیرجانی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان سیستان و بلوچستان ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان به ارائه گزارش عملکرد خیّرین در استان پرداخت وگفت: در سال جاری، 103 خیر محترم در استان درحال فعالیت بوده وهستند که از این تعداد  61 خیرغیر بومی  ،42 خیر بومی، 51 نفرآقا 19 نفربانو ومابقی شامل 6 بانک و 27 موسسه خیریه است.

 وی عنوان کرد: در سال جاری به همت خیرین 93 مدرسه در قالب 288 کلاس با زیربنای 18319 مترمربع و با اعتباری معادل 300 میلیارد ریال که 126 میلیارد آن توسط خیرین تامین و تحویل آموزش و پرورش گردیده است.همچنین درحال حاضر243 مدرسه خیری درقالب 1042 کلاس و 87588 متر مربع و با اعتباری معادل 1196 میلیارد دردست اجرا است که 586 میلیارد ریال آن توسط خیرین تامین گردیده است.

سیرجانی تصریح کرد:  در سال 95 خیرین380 میلیارد ریال تعهد نموده اند که بیش از300 میلیارد ریال آن تا کنون محقق گردیده که از این بابت استان سیستان و بلوچستان در بین کلیه استان های کشور مقام هفتم رااز آن خود کرده است .

وی با تاکید براینکه در شهریورماه سال 95 پس از برگزاری جشنوارها، درسواحل مکران در چابهاربختیاری مدرسه ای احداث شد افزود: در سال جاری تکمیل 108 مدرسه مورد تعهد خیرین قرار گرفت که تا کنون ساخت و تکمیل 62 مدرسه عملیاتی گردیده است.

ایده مفرح