مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۰۵ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
چاپ
کد خبر: ۲۲۹۰

دومین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در سال جاری برگزارشد

با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛

دومین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در سال جاری برگزارشد

دومین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز به ریاست دکتر قفلی و با حضور اعضای هیات مدیره درمحل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، دومین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در سال۹۹ و نوزدهمین جلسه در دوسال اخیر صبح امروز به ریاست دکتر ناصرقفلی ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس محمد رضا جعفری مدیر عامل و اعضای هیات مدیره (آقایان ، دکتر حمید رضا شاه حسینی ، دکترمحمد رضا اسپرورین،مهندس کاظم قلم چی،دکترمحمدجمالزاده، علی فخاری،حاج اکبر ابراهیمی،مهندس ذبیح الله صبری وخانم ها مهندس دانشمهر و میردامادیان)و میهمانان اقای بیدارپورسرپرست معاونت و برنامه ریزی توسعه مشارکتهای مردمی  سازمان نوسازی مدارس کشور و دکتر اقاخانی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی برگزارشد.
در آغاز این جلسه دکتر ناصرقفلی ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ضمن تبریک روز تکریم خیرین گفت: جامعه خیرین مدرسه ساز کشور همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جلساتی رو به صورت ویدیو کنفرانس با روسا و مدیرعاملین مجامع و سازمان نوسازی استانها برگزار کرده و تمام تلاش خود را می کنند تا ۴۰ هزار کلاس درس نیمه تمام را با مشارکت خیرین به اتمام برساند.
در این جلسه خانم دانشمهر دبیر جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در روز تکریم ازخیرین را ارائه دادند.
مهندس جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در ادامه گزارشی از اقدامات خیرین (در مقابله با ویروس کرونا،جلسه ویدیو کنفرانس با روسا و مدیران مجامع و سازمان نوسازی استانها، برنامه ریزی برای سالگرد دکتر حافظی رئیس اسبق جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و ساماندهی تشکیلات مجامع ) را ارائه دادند.
بیدارپور سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه مشارکتها  سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: اعتبارات ملی برای ساخت مدارس  در سال ۹۶  هشتصدو چهل میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۹ به چهار هزار و هشتصد میلیارد تومان رسید.
بیدارپورتصریح کرد: در سال ۹۶ اعتبارات خیرین در حوزه مدرسه سازی۲۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۹ به بیش از سه هزار میلیارد تومان رسید.
میردامادیان عضو هیات مدیره و ریس کمیسیون بانوان جامعه خیرین مدرسه ساز نیز که به صورت ویدیو کنفرانس درجلسه  حضور داشتند گزارشی از فعالیت کمیسیون بانوان را ارائه دادند.
وی تصریح کرد:استان اصفهان درحال برنامه ریزی برای بیست و دومین  جشنواره  خیرین مدرسه ساز است.
مهندس قلم چی در ادامه اظهار داشت: می بایست کارشناس آمار در جامعه خیرین مدرسه ساز مستقر شود تا کمبودها و نیاز استانها را با آمار دقیق مشخص کرده  تا در اختیار خیرین قرار دهیم،
جمالزاده عضو هیات مدیره جامعه خیرین نیز افزود:نباید  به راحتی از کنار آمار فضاهای اموزشی رد شویم و در این خصوص آسیب شناسی انجام دهیم.
فخاری عضو هیات مدیره جامعه خیرین و رئیس کیسیون نظارت بر قوانین امور استانها نیز با ارائه گزارشی ازفعالیت های انجام شده کمیسیون نظارت بر قوانین اظهار داشت:خوشبختانه تمامی افرادی که در مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی مشغول فعالیت هستند خیر هستند.
شاه حسینی عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز نیز بیان کرد:می بایست از تمامی پتانسیل مجامع خیرین استفاده کنیم و بااستفاده از مشارکت خیرین علاقمنددر عرصه مدرسه سازی مدارس نیمه  تمام را به اتمام برسانیم که این امر محقق نمی شود مگر ایجاد برنامه ای مدون با آمار دقیق که توسط متخصصان این امر مشخص می شود.
دکتر اسپرورین عضو هیات مدیره و ریس کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ضمن تشکر از سرپرست معاونت برنامه ریزی و مشارکت های  مردمی سازمان در خصوص امار ارائه شده تصریح کرد: آمار صحیح دیدگاه های روشنی را به خیرین ارائه میدهد تا بتوانند کمکهای خداپسندانه خود را در جاهایی که کاملا به آن نیاز میباشد و بصورت هدفمند تخصیص دهند و در این زمینه لازم است  مجامع خیرین مدرسه ساز استانها  هرماه گزارشی از سرانه فضای آموزش استان را به جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ارائه دهند و کمیسیون امور استانها  و کمیسیون نظارت بر قوانین مسئول پیگیری آن باشند.همچنین لازم است جامعه خیرین مدرسه ساز که همواره همراه و یاور سازمان نوسازی و آموزش و پرورش بوده اند با استخدام کارشناسان آمار و تحلیل داده های آنان نسبت به ارائه نقشه راه مدون برای جهت دهی و مکان یابی کمکهای خیرین اهتمام ورزد . 
وی در پایان با توجه به  پیشنهاد آقای شاه حسینی و به جهت تدوین برنامه کوتاه مدت یکساله اتی این جامعه از اعضای هیات مدیره درخواست نمود ۵ هدف عملیاتی و اصلی امسال را مدون سازند تا با طرح در  جلسه بعدی هیات مدیره برنامه پیشنهادی یکساله در خصوص  فعالیت های  جامعه خیرین مدرسه ساز که عملیاتی و اجرایی باشد مصوب و برای اجرا ابلاغ گردد .