مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۰۵ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
چاپ
کد خبر: ۲۲۸۰

افزایش ۳ برابری مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی/ کمک ۲ هزار میلیارد تومانی به پروژه‌های خیرساز با طرح «تحول در مشارکت‌های مردمی»

افزایش ۳ برابری مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی/ کمک ۲ هزار میلیارد تومانی به پروژه‌های خیرساز با طرح «تحول در مشارکت‌های مردمی»

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به رشد قابل توجهی در تخصیص اعتبارات کارهای مشارکتی گفت: علاوه بر آن شاهد افزایش ۳ برابری مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی هستیم.


مهراله رخشانی‌مهر در سفری یک روزه به استان قزوین از فضاهای آموزشی این استان و پروژه‌های در حال تکمیل بازدید کرد همچنین دیداری صمیمانه با اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز این استان داشت.

هزینه انشعاب اشتراک آب، برق و گاز مدارس خیرساز بخشیده شد

 رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در دیدار با خیرین مدرسه‌ساز و کارکنان اداره کل نوسازی مدارس استان قزوین  ضمن تشکر از جامعه خیرین مدرسه‌ساز بیان کرد: کمک خیرین موجب می‌شود تا مدرسه‌سازی متوقف نشود.

وی با اشاره به نامگذاری 15 ماه مبارک رمضان به نام خیرین گفت: به منظور حفظ جایگاه خیرین و به ویژه  خیرین مدرسه سازاین روز در تقویم کشور به ثبت رسید که در این روز برنامه‌های متنوعی با همکاری صدا و سیما پیش بینی شده  است.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه اقدامات بسیاری برای تقویت تعامالات میان مجموعه نوسازی و خیرین مدرسه‌ساز انجام شده است، از افزایش سه برابری مشارکت خیرین در ساخت مدرسه خبر داد و گفت: با افزایش مشارکت خیرین خوشبختانه مشارکت دولت هم بیش از سه برابر شده است و اگر استان قزوین بتواند مشارکت خود را در بخش خیرین بالا ببرد از سهم خوبی برخوردار می‌شود.

جهش قابل توجه درتخصیص اعتبار برای کارهای مشارکتی

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به دیگر سیاست‌های تشویقی برای خیرین مدرسه‌ساز گفت: در قانون بودجه سال ۹۹ هزینه انشعاب اشتراک آب، برق و گاز مدارس خیر ساز بخشیده شد در واقع  این کار کمک پنهان دولت به پروژه‌های خیرساز است، علاوه بر آن بسته‌ «تحول در مشارکت‌های مردمی» تصویب شده  است که ۲ هزار میلیارد تومان به طرح‌ها کمک خواهد شد.

وی با اعلام آمادگی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان تصریح کرد: سهم دولت برای تکمیل ۳۷ پروژه مدرسه سازی در استان قزوین حدود ۴۷ میلیارد تومان است، ما هم ۵۰ میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم تا ساخت مدارس شتاب گیرد.

رخشانی مهر دبا ذکر یک نمونه از فداکاری خیرین در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بانویی خیر تنها دارایی خود که النگوهای طلایش بود برای ساخت مدرسه اهدا کرد و یک خیر دیگر هم آن را به مبلغ ۲/۵ میلیارد تومان خریداری کرد تا مدرسه‌ای به نام همان بانوی خیر ساخته شود که البته از نمونه‌های فداکاری در کشور کم نداریم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر اینکه امسال جهش خوبی در تخصیص اعتبار برای کارهای مشارکتی پیش بینی شده  است، گفت: آن را یک فرصت می‌دانیم تا با تلاش مضاعف مدارس بیشتری را آماده افتتاح و بهره برداری کنیم همچنین باید حضور خیرین را بیش ز پیش قدر بدانیم و با ساخت فیلم، مستند و نگارش کتاب از آنها تجلیل کنیم.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیازمند 450 میلیارد تومان اعتبار است

در ادامه عسگر علی جوانبخت مدیرکل نوسازی  مدارس استان قزوین اظهار کرد: در استان قزوین ۳۷ پروژه مدرسه سازی نیمه تمام داریم که حدود ۲۸ پروژه توسط خیرین ساخته می‌شود و تعهد خیرین استان در سال جاری ۲۵ میلیارد تومان بوده که با رشد ۱۲۰ درصدی مواجه شده است.

 مدیرکل نوسازی  مدارس استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین ۷۰ پروژه داریم که تکمیل آنها به ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.