مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۰۵ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
چاپ
کد خبر: ۲۲۶۰

بازدید وزیر آموزش و پرورش از پروژه در حال ساخت مجتمع آموزشی خیرساز دکتر نصیری

بازدید وزیر آموزش و پرورش از پروژه در حال ساخت مجتمع آموزشی خیرساز دکتر نصیری

وزیر آموزش و پرورش از پروژه در حال ساخت مجتمع آموزشی دکتر نصیری واقع در منطقه ۱۰ تهران خیابان کمیل بازدید کرد.


محسن حاجی میرزایی از پروژه در حال ساخت مجتمع آموزشی دکتر نصیری بازدید و در جریان ساخت این پروژه قرار گرفت و با خیران سازنده این پروژه دیدار و گفتگو کرد.

در این بازدید، وزیر آموزش و پرورش از قسمت‌های مختلف این پروژه بازدید و در جریان تاریخچه این مدرسه و نحوه ساخت آن قرار گرفت. این مدرسه به دلیل سال ساخت بالای آن در دهه ۸۰ ، نزدیک به۵۰ سال قدمت ساخت، فرسوده شده بود و امکان بهره برداری از آن وجود نداشت. به همین علت تعدادی از فارغ التحصیلان سابق این مدرسه و برخی از اهالی محل به فکر نوسازی آن افتادند و پس از انجام امور اداری مربوط به این کار تصمیم برآن شد تا این مدرسه به صورت مجتمع آموزشی بازسازی شود.

مجتمع آموزشی دکتر نصیری برای چهار دوره تحصیلی پیش بینی شده است و در زمینی به مساحت ۵۷۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد.

برخی از مشخصات فنی این پروژه عبارتند از: زیر بنای ساختمان اصلی ۱۲ هزار متر مربع، زیربنای ساختمان‌های جانبی ۵۰۰ متر مربع، تعداد مقاطع تحصیلی ۳ پایه، تعداد مقطع کلاس ابتدایی ۲۴ کلاس، تعداد مقطع کلاس متوسطه اول ۱۵ کلاس، تعداد مقطع کلاس متوسطه دوم ۱۵کلاس، تعداد کارگاه و آزمایشگاه ۱۴ عدد و تعداد سالن اجتماعات ۳ عدد است.

این مدرسه با امکانات ویژه‌ای مانند، ۷۷۵ متر مربع کتابخانه، ۴۰۰ متر مربع سالن اجتماعات، ۶۲۲ مترمربع سالن ورزشی و ۷۲۱ متر مربع پارکینگ ساخته خواهد شد.

این پروژه در سال ۸۹ آغاز شده است و قرار شده تا مهر ۹۹ به مرحله افتتاح برسد که در حال حاضر در مرحله ۸۰ درصد پیشرفت کاری است.

شایان ذکر است، سه وزیر اسبق آموزش و پرورش آقایان شهید محمد علی رجایی، مرتضی حاجی و علی اصغر فانی و همچنین تنی چند از معاونین اسبق و حال حاضر وزرا از فارغ التحصیلان این دبیرستان هستند.