مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۰۵ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
چاپ
کد خبر: ۲۲۲۲

همه دانش آموزان بچه های من هستند

غلام عباس مصلی نژاد خیر مدرسه ساز ؛

همه دانش آموزان بچه های من هستند

دکتر غلام عباس مصلی نژاد در سال 1341 در شهر آبادان دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان مهرگان این شهر به پایان رسانید و دوره دبیرستان را در دبیرستان البرز تهران به پایان برد که به گفته خودش خاطرات بسیار زیبایی از آن مدرسه به یادگار دارد.


دکتر غلام عباس مصلی نژاد در سال 1341 در شهر آبادان دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان مهرگان این شهر به پایان رسانید و دوره دبیرستان را در دبیرستان البرز تهران به پایان برد که به گفته خودش خاطرات بسیار زیبایی از آن مدرسه به یادگار دارد. او دارای لیسانس اقتصاد، فوق لیسانس مهندسی راه و ساختمان، فوق لیسانس علوم سیاسی و دکتری علوم سیاسی است ایشان ریاست بنیاد نیکوکاری مصلی نژاد را به عهده دارند.

 این خیر نیکوکار مدارس بسیاری را افتتاح کرده است که مدارس نمونه بنیاد مصلی‌نژاد در مقاطع مختلف تحصیلی به نامهای آرمیتا، آرمینه، آریو و مهشید به نام فامیلی مصلی‌نژاد پیوند خورده است و آموزشکده و هنرستان پسرانه و سالن اجتماعات آریو مصلی‌نژاد و همچنین دبیرستانهای پسرانه حضرت محمد(ص) و حضرت علی(ع) در مشهد جملگی به همت این خیّر مدرسه ساز احداث و تجهیز و با نظارت بنیاد مصلی‌نژاد از سوی آموزش و پرورش اداره می‌شود. اینها تنها بخشی از زندگی و کارنامه این خیّر نیکوکار است.  

او اهل از خود گفتن نیست اما در خصوص انگیزه اش از مدرسه سازی می گوید: همه شاید این سوال برایشان پیش بیاید که چرا مدرسه سازی را انتخاب کرده ام و من به عنوان عضو کوچکی از جامعه خیرین مدرسه ساز باید بگویم، امروز مدرسه به عنوان یک مسئله در کشور مطرح است و تلاش برای رفع فرسودگی وحرکت درجهت استاندارد سازی فضاهای آموزشی یک ضرورت است و جامعه خیرین با تکیه بر لزوم حل مشکل نبود مدارس استاندارد در کشور، پای در این راه گذاشته و سعی در از میان برداشتن آن را دارد. من بسیار خوشحال هستم که باردیگر توانستم ساخت یک مدرسه دیگر را آغاز کنم. همه بچه‌هایی که در پی دانش و علم هستند، فرزندان من و خانواده آنها نیز خانواده من هستند و او با این عقیده، وقتی مورد استقبال اولیای دانش‌آموزان و معلمان و دیگر کسانی که دورش جمع می‌شوند، قرار می‌گیرد، با خوشرویی آنها را خانواده خود خطاب می‌کند.

این خیر نیک اندیش ادامه می دهد : هدف من برای انجام امور آموزشی و فرهنگی، ثروت‌اندوزی نیست و از اینکه ثروت مالی را به ثروت فیزیکی احداث مدرسه و واحدهای آموزشی انتقال داده‌ام، در جهت توسعه نیروی انسانی کارآمد و متعهد بوده و تأسیس بنیاد مصلی‌نژاد از همان ابتدا به عنوان بنیادی غیرسیاسی و غیرتجاری و به صورت عام‌المنفعه انجام شده.

دکتر مصلی‌نژاد با اشاره به اینکه هدف بنیاد مصلی‌نژاد، بالا بردن سطح کمی و کیفی مقاطع مختلف تحصیلی در کشور است، بیان می کند: ایجاد امکانات رایگان تحصیلی و رشد و شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و ترویج فضایل اخلاقی و اسلامی از جمله اولویتهای بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد است و علاوه بر این مشهد مقدس و چند شهر دیگر که در مجموع 38 فضای آموزشی را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده‌ایم 12 فضا هم در اختیار آموزش عالی قرار دارد که امیدواریم این فضاها با همان اهداف مورد نظر همه ساله افزایش پیدا کند.

وی در مورد معلمان می گوید: آنها کسانی هستند که ما را پرورش داده‌اند و آنقدر خود را مسئول می‌دانند که از خانواده خود گذشته‌اند تا بچه‌های این مرز و بوم را سر و سامان ببخشند وکارشان قابل تقدیر است و ما باید در مقابل آنها سرتعظیم فرو آورده دستهای پرمهرشان را که بر سر فرزندان ما و ما کشیده‌اند، بوسه باران کنیم.

او  از دانش‌آموزان می‌خواهد خوب درس بخوانند، زیرا چرخهای آینده کشور با دستان پرتوان آنها اداره می‌شود.

این خیر نیک اندیش در پایان می گوید: در ابتدا عشق به حق و بعد عشق به آدم ها، عشق به داشتن ها، عشق به گفتن ها، عشق به خوبی ها، عشق به سعادت، عشق به معرفت و در نهایت عشق به موفقیت مجموعه انگیزه های من برای بودن و ادامه زندگی است.

اقدامات خیر(عام المنفعه) انجام گرفته توسط این خیر نیک اندیش:
  • احداث ۷۶ باب فضای آموزشی شامل دبیرستان، هنرستان، خوابگاه دانش آموزی از سوی این بنیاد فرهنگی مصلی نژاد در استان تهران، خراسان رضوی، قزوین، البرز، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، لرستان 
  • ۶ باب واحد آموزشی در دست احداث