مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۰۵ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
چاپ
کد خبر: ۲۲۰۲

دیدار مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و رئیس  سازمان نوسازی مدارس کشور با خیّر مدرسه‌ساز «حمیدرضا شاه‌حسینی»

دیدار مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با خیّر مدرسه‌ساز «حمیدرضا شاه‌حسینی»

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به همراه مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز با حمیدرضا شاه‌حسینی خیّر مدرسه‌ساز و نایب رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  دکتر مهراله رخشانی‌مهر و مهندس محمد رضا جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  با حمیدرضا شاه‌حسینی خیّر مدرسه‌ساز و نایب رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور دیدار و پیرامون مسائل مدرسه‌سازی و توسعه فعالیت‌های خیرین نیکوکار در این عرصه گفتگو کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این دیدار که در منزل این خیّر مدرسه‌ساز انجام شد با اشاره به اهمیت کار خیرین گفت: همه سعی و تلاش ما بر این است که با افزایش جذب و تخصیص اعتبارات دولتی، سهم دولت را در پروژه های مشارکتی خیرین به طور صد درصد ادا کنیم و بتوانیم رضایت خیرین را برای جلب نموده و موجب ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت‌های نیکوکارانه این بزرگواران شویم.

وی با بیان اینکه هنوز به مدرسه‌سازی و توسعه فضاهای آموزشی در کشور نیاز داریم، اظهار داشت: با توجه به وجود 14 میلیون دانش‌آموز در کشور و سطح استاندارد سرانه فضای آموزشی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری به ازای هر دانش آموز 8/39  مترمربع تعیین شده است، به احداث 42 میلیون مترمربع فضای آموزشی جدید نیازمندیم.

رخشانی‌مهرادامه داد: علاوه بر این، بیش از 30 درصد مدارس موجود فرسوده هستند و نیاز است تا بازسازی یا مقاوم‌سازی شوند، و این مهم می‌‌طلبد که خیرین نیکوکار مدرسه‌ساز همواره در صحنه باشند و نقش بی‌بدیل خود را در توسعه فضاهای آموزشی و ارتقا فرهنگ و دانش ایفا نمایند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان ساخت: سهم خیرین نیکوکار در توسعه فضاهای آموزشی کشور طی دو سال اخیر به بیش از 50 درصد رسیده است و این موضوع نشان از درک خیرین از شرایط اقتصادی کشور دارد و دین‌مداری، عشق به وطن دو شاخصه‌ایست که ظرفیت بی نظیری برای افزایش منابع خیرین فراهم ساخته است.

وی افزود: خیّرین مدرسه‌ساز با هوشمندی و درک دقیق و صحیح از شرایط اقتصادی کشور، طی دو سال اخیر مشارکت خود را در توسعه فضاهای آموزشی کشور افزایش داده اند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، نقش خیرین مدرسه‌ساز را در توسعه و تعالی فرهنگ "کار خیر" در جامعه بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت: شما نیکوکاران، الگویی برای خیّرین در حوزه‌های دیگر شده‌اند و البته قدیمی‌ترین و منسجم‌ترین تشکل مردمی که فعالیت‌های خود را با هوشمندی در راستای توسعه فرهنگ و انسان‌سازی سوق می‌دهند؛ خیرین مدرسه‌ساز هستند.

وی با آرزوی سلامتی و طول عمر برای خیرین مدرسه‌ساز، توفیق استمرار خدمات شایان توجه آنان را از درگاه خداوند متعال مسئلت نمود.

مدرسه‌سازی چیز دیگریست....

حمیدرضا شاه‌حسینی نایب رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز نیزدر این دیدار با بیان اینکه هر کار خیری ارزش خاص خود را دارد گفت: با اینکه توفیق انجام کارهای خیر دیگر را نیز داشته‌ام، اما معتقدم مدرسه‌سازی چیز دیگری است و ارزش والاتر و ماندگارتری دارد.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات پروژه‌های مشارکتی خیرین، از تلاش‌های سازمان نوسازی مدارس کشور در این راستا قدردانی و خاطرنشان‌ کرد: قطعاً این اقدامات در ایجاد انگیزه برای توسعه فعالیت‌های خیرین تأثیر بسزائی خواهد گذاشت.

نایب‌رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به فرازهایی که در دین مبین اسلام به آن تأکید شده است، اهمیت توجه به علم و دانش و فراهم نمودن زیرساخت‌های عرصه تعلیم و تربیت را از بسیار مهم و ارزشمند ارزیابی کرد.