مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۰۵ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
چاپ
کد خبر: ۲۱۹۸

زنان در ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی نقش بی بدیلی دارند

وزیر آموزش و پرورش در نشست هم‌اندیشی با رؤسای شورای بانوان خیّر مدرسه‌ساز:

زنان در ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی نقش بی بدیلی دارند

وزیر آموزش و پرورش گفت: زنان را اولین، بهترین و مهم‌ترین معلمی می‌دانم که هیچ گاه کارشان بازنشستگی ندارد و همواره این نقش را ایفا می‌کنند.


محسن حاجی‌میرزایی در نشست با روسای شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز که صبح امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر محمدرضا حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و حسین علیمرادی جوان خیّر مدرسه‌ساز و موسس خیریه دست‌یاری به دشتیاری اظهار کرد: آنهایی که برای کاستن از رنج دیگران می‌کوشند دانا هستند و خیرین مدرسه‌ساز در زمره دانایان قرار دارند.

او ادامه داد: خیرین در صدد آن هستند تا نقش خود را در کاستن از آلام جامعه به خوبی ایفا  کنند و اگر روزی همه به این تفکر برسیم که همگی نقش و مسئولیت خودمان را ایفا کنیم ایرانی بهتر خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: زنان را اولین، بهترین و مهم‌ترین معلمی می‌دانم که  هیچ گاه کارشان بازنشستگی ندارد و همواره این نقش را ایفا می‌کنند.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: در مراسم افتتاحیه مدارس مختلفی که حضور پیدا کردم، دریافتم که نقش زنان در حمایت از مدارس و تشویق دیگران بسیار مهم است و به همین دلیل امروز از بانوان استمداد می‌طلبم تا کار مدرسه‌سازی با کمک آنها رونق بیشتری بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: به دنبال رواج فرهنگ مدرسه‌سازی هستیم چرا که جامعه ما بیش از مدرسه‌سازی به ترویج این فرهنگ نیاز دارد.

وی گفت: اگر هر ایرانی روزی هزار تومان پول کنار بگذارد سالانه بیش از ۳۰هزار میلیارد تومان پس انداز برای رفع مشکلات فضاهای آموزشی کشور داریم.

حاجی میرزائی همچنین از کمک پنج میلیارد تومانی صدا و سیما برای ساخت ویژه برنامه خیرین مدرسه‌ساز خبر داد و با اشاره به توجه ویژه برای رفع دغدغه‌های خیرین اظهار کرد: رویکرد هیئت امنایی را برای مدارس پیشنهاد می‌کنیم زیرا نظام آموزشی ما نیازمند اداره مشارکتی است، علاوه بر آن در مدارس خیرین مدرسه‌ساز جلوگیری از تغییر نام مدرسه به طور جدی باید مورد توجه باشد. همچنین توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تجهیز هنرستان‌ها یکی از ضروریاتی است که باید به آن توجه کنیم.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ساز باید در حوزه فرهنگ‌سازی کار خیر مدرسه‌سازی تلاش کند، گفت: باید کمپین‌هایی را ایجاد و مردم را به مشارکت تشویق کنیم. همانطور که رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز عنوان کرد باید اولویت کار، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باشد.