مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۰۵ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
چاپ
کد خبر: ۲۱۳۲

افتتاح ۱۴ واحد آموزشی خیّرساز (مدارس وکیلی)/ انعقاد تفاهم‌نامه احداث ۱۰ فضای آموزشی جدید

افتتاح ۱۴ واحد آموزشی خیّرساز (مدارس وکیلی)/ انعقاد تفاهم‌نامه احداث ۱۰ فضای آموزشی جدید

۱۴ واحد آموزشی خیّرساز (مدارس وکیلی ۶۷ تا ۸۰) با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در نیشابور به بهره‌برداری رسیده و تفاهم‌نامه احداث ۱۰ فضای آموزشی دیگر به امضا رسید.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  در دومین روز از سفر وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به خراسان رضوی، آئین افتتاح ۱۴ فضای آموزشی که به همت خیّر نیکوکار مدرسه‌ساز مهندس عبدالرضا وکیلی در شهرستان نیشابور ساخته شده‌اند، در آموزشگاه ۱۲ کلاسه "شهید رحمت الله چمبری"(وکیلی ۸۰) برگزار شد.

این ۱۴ آموزشگاه، مشتمل بر ۴۸ کلاس درس است که با زیربنای آموزشی ۳ هزار و ۵۶۰ مترمربع با هزینه کرد اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احداث و به بهره‌برداری رسید.

همچنین تفاهم‌نامه ساخت ۱۰ واحد آموزشی دیگر تا پایان سال ۱۳۹۹(آموزشگاه‌های وکیلی ۸۱ تا ۹۰) با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و خیر مدرسه‌ساز عبدالرضا وکیلی منعقد شد.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس استان خراسان رضوی، این خیّر نیک‌اندیش تا کنون ۸۰ فضای آموزشی با ۵۶۰ کلاس درس را با زیربنای ۶۰ هزار مترمربع و با پوشش جمعیت دانش‌آموزی ۱۲هزار نفر در شهرستان نیشابور احداث کرده است.

خیر نیک اندیش، عبدالرضا وکیلی در آئین افتتاح آموزشگاه شهید چمبری با اظهار خرسندی از حضور وزیر آموزش و پرورش در نیشابور و افتتاح 14 مدرسه وکیلی، گفت: من مدرسه سازی را از سال 1374 در نیشابور آغاز کردم و با لطف و عنایت خداوند متعال، امروز زیربنای مدارس وکیلی به 60 هزار متر مربع رسیده است.

این خیر نیک اندیش خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانم روز به روز فضای مناسب تری برای دانش آموزان این شهرستان فراهم کنم.بنده در حضور مقام عالی وزارت، تفاهم نامه ساخت 10  آموزشگاه را امضاء کردم اما اگر توفیق الهی شامل حالم شود و مشکل وکیلی 8 نیز برطرف گردد، تلاش خواهم کرد در پایان سال 99، نود و نهمین مدرسه وکیلی را نیز افتتاح کنم.

عبدالرضا وکیلی اظهار داشت: هدف نهایی من این است، یک روز در زندگی ام ببینم که دیگر مدرسه فرسوده در نیشابور وجود ندارد. این آرزوی قلبی من است.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در ادامه این سفر در نشستی صمیمی در جمع فرهنگیان شهرستان نیشابور نیز حاضر شد و گفت: در حال حاضر در حوزه پرورشی نیاز داریم بسنجیم که فعالیت‌هایی که انجام می‌شود از نظر کمی و کیفی چقدر در تحقق اهداف تربیتی تاثیر‌گذار است و باید برای جبران کاستی‌های حوزه پرورشی تدبیر کنیم؛ چرا که ما معتقدیم مهم‌ترین تحولی که بر اساس سند تحول قرار است اتفاق بیافتد، تحول تربیتی است.

وی افزود: برای اینکه تربیت درست نسل جدید، به عنوان اصلی‌ترین ماموریت ما محقق شود باید بدانیم هر دانش آموزی باید با چه توانایی‌ها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی آشنا شود، به شکلی که در رفتار او تجلی پیدا کند و تبدیل به ملکه رفتاری او گردد.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین میانبرهایی که به وسیله آن می‌توانیم به مقوله تربیت، بهتر و عمیق‌تر بپردازیم تشکل‌های دانش‌آموزی است، چرا که این تشکل‌ها فرصت‌هایی را فراهم می‌کنند که بتوانیم مفاهیم تربیتی را به شکل موثرتری منتقل کنیم.


1 نظر