مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۰۵ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
چاپ
کد خبر: ۲۱۳۱

بیست و چهارمین مجتمع‌ آموزشی شهید سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و مدرسه «حسین علیمرادی» افتتاح شد

بیست و چهارمین مجتمع‌ آموزشی شهید سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و مدرسه «حسین علیمرادی» افتتاح شد

وزیر آموزش و پرورش طی سفری یک روزه به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان، ضمن بازدید از این مناطق به افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه آموزشی در استان پرداخت.


محسن حاجی میرزایی, در سفر یک روزه خود به سیستان وبلوچستان ضمن بازدید از مناطق سیل‌زده استان، پروژه 24 کلاسه روستای عورکی منطقه دشتیاری به نام «حسین علیمرادی» را افتتاح کرد؛ علاوه بر آن افتتاح مجتمع آموزشی 24 کلاسه سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»،  کلنگ‌زنی مدرسه ۹کلاسه روستای بلنگی و کلنگ‌زنی مدرسه 9 کلاسه در روستای رادودج دشتیاری انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این افتتاحیه‌ها اظهار کرد: مادامی که از بحران‌ها و حوادث فرصتی مغتنم برای آموختن و یادگرفتن ایجاد کنیم و به دنبال به دست‌آوردن راه‌هایی برای مقابله با اینگونه مشکلات باشیم می‌توانیم از آن بهره‌گیری مناسبی داشته باشیم؛ بر همین اساس فردا  (اول بهمن) در مدارس کشور برنامه سیل مهربانی با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی و دانش‌آموزی برای دانش آموزان سیل‌زده سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه امروز سیستان و بلوچستان کانون توجه و نگاه مسئولان و آحاد مردم است، بیان کرد: همه برای ایجاد شرایط زندگی عادی مردم این منطقه تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به خسارات وارده به فضاهای آموزشی و کمک‌های مردمی برای رفع مشکلات مردم اظهار کرد: در سیل اخیر سیستان و بلوچستان  56 مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی و 286 مدرسه نیاز به تعمیرات دارند که خوشبختانه با همت، تدبیر و ورود موثر خیرین نیک‌اندیش تعداد 20 مدرسه توسط آنها احداث خواهد شد و در برنامه‌ای دیگر  6 استان به عنوان استان‌های معین به منظور همیاری با سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شدند.

وزیر آموزش و پرورش از ارسال ۳۵کامیون تجهیزات با اعتباری بالغ بر۴میلیارد تومان و۵۰کانکس برای برطرف کردن کوتاه مدت مشکلات مدارس آسیب دیده خبرداد و گفت: باهدف رفع کامل این مشکلات علاوه بر اقدامات یاد شده برنامه‌هایی میان مدت و بلندمدت نیزپیش بینی و اجرایی خواهد شد.

گفتنی است؛ با کلنگ‌زنی مدرسه 9 کلاسه شهید فضل الله نوری روستای رادودج دشتیاری که با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس ساخته می‌شود؛ بیش از 146 دانش‌آموز دختر و پسر این روستادر مقطع ابتدایی از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند می‌شوند.

مجتمع آموزشی شهید سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» در سیستان و بلوچستان هم بنا بر بخشنامه رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور مبنی بر نامگذاری حداقل  63 مجتمع‌ آموزشی فاخر به نام سردار شهید نامگذاری شد تا بیست و چهارمین مدرسه در کشور مزین به نام این سردار باشد.

پروژه آموزشی به نام «حسین علیمرادی» هم با اعتباری بالغ بر 105 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید؛ این پروژه از محل اعتبارات اهدایی مقام معظم رهبری، شامل دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در زمینی به زیربنای10هزار و 795 مترمربع (4 ساختمان آموزشی 6 کلاسه با زیربنای هزار و 904 مترمربع،2  سالن ورزشی با زیربنای هزار و 100 مترمربع، یک نمازخانه با زیربنای137 مترمربع، یک اتاق سرایداری با زیربنای130 مترمربع، محوطه‌سازی 7 هزار و 424 مترمربع، دیوارکشی 486 مترمربع) ساخته شده است.