مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۰۵ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
چاپ
کد خبر: ۲۱۱۶

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، دستورکار خیرین مدرسه‌ساز

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، دستورکار خیرین مدرسه‌ساز

ییس بنیاد خیریه شهیدان تقی‌زاده گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در دستور کار خیرین قرار دارد تا علاوه بر ساخت مدرسه، برای فرهنگ سازی نیز اقدام های موثری انجام شود.


محمود تقی زاده افزود: استان تهران با توجه به با وسعت و جمعیتی که دارد، دانش آموزان زیادی را در خود جای داده که این موضوع سبب شده بعضی از دانش آموزان، کم برخوردار از امکانات آموزشی شوند.

وی گفت:‌ برای اینکه خیرین بتوانند برای ساخت مدارس اقدام کنند، قرار شد شهرداری استان تهران زمین‌های دارای کاربری آموزشی و بدون استفاده را در اختیارخیرین قرار دهد. البته امید است خیرین علاوه بر ساخت مدارس در خرید زمین نیز اقدام کنند تا برای ساخت و نوسازی مورد استفاده قرار گیرد.

رییس بنیاد خیریه شهیدان تقی‌زاده درباره اینکه آیا خیرین علاوه بر ساخت و نوسازی مدارس، برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان، فعالیتی انجام داده اند یا خیر؟ اظهارداشت: کار خیرین ساخت و نوسازی مدارس برای افراد کم برخوردار جامعه است و در ادامه آن مدرسه را تحویل آموزش و پرورش می‌دهند. البته قبول دارم که به دلیل افزایش جمعیت در کشور و تغییر فرهنگ متاسفانه آسیب‌هایی اجتماعی به مدارس هم سرایت کرده است.

تقی زاده ادامه داد: ‌قرار است جلسه ای در این خصوص با حضور خیرین  برگزار شود تا آنها طرح و یا ایده های خود را برای  استفاده از آموزش های کاربردی و یا فرهنگ سازی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی ارائه دهند. البته در بعضی از مدارس که توسط فرد خیر ساخته می شود، او عضو هیات امنایی مدرسه نیز هست تا موضوع آسیب های اجتماعی و فرهنگ سازی در این زمینه جدی تر دنبال شود.

وی با اشاره به خدماتی که خیرین تاکنون انجام داده اند، نیز اظهار داشت: زهرا گیتی نژاد (مسوول موسسه مهرگیتی که تاکنون توانسته ۲۵۰مدرسه برای مناطق محروم بسازد) تعهد کرد آموزش آنلاین را برای ۵ هزار نفر از جامعه دانش‌آموزی شهرستان های استان تهران انجام دهد.

این خیر مدرسه ساز درخصوص فعالیت‌های بنیاد خیریه شهیدان تقی زاده نیز گفت: در ۱۰ سال گذشته ۴۱ مدرسه، درمانگاه و سالن ورزشی توسط این بنیاد خیریه در ۱۸ استان کشور ساخته شده که همه آنها به آموزش و پرورش تقدیم شده است.

وی با تاکید به اجرای فرمایش های رهبر معظم انقلاب در خصوص ساخت مدرسه در کشورهای مسلمان افزود: مدرسه چهل و دوم برای شیعیان کشور هندوستان در حال ساخت است و ان شاء الله تا شهریور ماه سال ۹۹ به شیعیان هندوستان تقدیم می‌شود.

تقی زاده با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد خیریه اظهار داشت: تاکنون این بنیاد مدارس ساخته شده را به آموزش و پرورش تحویل داده و وزارت آموزش و پرورش همکاری خوبی با خیرین دارد.

وی با تاکید بر اینکه نهادی مانند خیرین مدرسه ساز وجود ندارد که همکاری نزدیکی با آموزش و پرورش و سازمان نوسازی داشته باشد، ‌یادآور شد: هر دو طرف وزارتخانه و خیرین برای رفع مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، همکاری مناسبی دارند و امید است در زمینه ساخت اماکن ورزش و سلامتی نیز جامعه خیرین قوی شوند.

تقی زاده درباره دغدغه‌هایی که در این راه نیز وجود دارد، گفت: یکی از مشکلات این است که گاهی مکان‌هایی برای ساخت مدرسه معرفی می‌شوند که تعداد بسیار کمی دانش آموز در آنجا هستند. البته سازمان نوسازی متولی معرفی شهرهای کم برخوردار از امکانات است و مکان هایی برای ساخت معرفی می کند که حداقل ۱۰۰ دانش آموز در آن بتوانند تحصیل کنند.

محسن و مسعود تقی زاده دو برادر شهیدی بودند که به فاصله اندکی از هم در عملیات‌های والفجر مقدماتی و الفجر ۴ در سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیدند و پیکر بی سر آنها پس از ۱۲ سال چشم انتظاری و فراق پدر و مادر و همسر مسعود، در سال ۱۳۷۴ به میهن اسلامی بازگشت.

منبع: ایرنا