مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • جمعه, ۰۴ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
چاپ
کد خبر: ۲۰۲۷

مهرورزی خیرین مدرسه ساز در البرز

مهرورزی خیرین مدرسه ساز در البرز

خیرین مدرسه ساز البرزی سالها است که چراغ مهرورزی را با اهدای مال درامر مقدس مدرسه سازی روشن نگه داشته و مهربانی واقعی را در جامعه به نمایش گذاشته اند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛  خیرین مدرسه ساز البرزی سالها است که چراغ مهرورزی را با اهدای مال درامر مقدس مدرسه سازی روشن نگه داشته و مهربانی واقعی را در جامعه به نمایش گذاشته اند.

اگرچه برخی در این سال ها مطامع اقتصادی خود را در کشور جست وجو می کنند اما در مقابل انسان های نیکوکار و فرشته صفت فراوانی وجود دارند که مروج خیر عمومی هستند افرادی که با ساخت مدرسه ، درمانگاه و  هرگونه نیاز اجتماعی افق بلند و آسمانی را رصد می کنند.

خیرین مدرسه ساز در این سال ها زیبایی زندگی و گذشت از مال را در جامعه به تصویر کشیدند تا مردم شاهد گسترش عدالت آموزشی و فرهنگی در جامعه باشند و ثابت کنند که با هر توان مالی می توان در راه خیر که حرکتی خداپسندانه است گام برداشت.

مهربانی خیرین مدرسه ساز باید نسل به نسل منتقل ‌شود زیرا تلاش آنان در عرصه تعلیم و تربیت جاودانه است.

در این میان خیرین مدرسه ساز البرز با ساخت ده ها مدرسه گام بلندی برای تامین نیازهای آموزشی برداشته اند.

ساخت ۱۸۰ مدرسه خیر ساز در البرز

استاندار البرز گفت: خیرین مدرسه‌ساز البرز جزو خیرین پیشتاز در حوزه ساخت مدرسه در کشورند به گونه ای که تا کنون ۱۸۰ مدرسه در البرز توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.

عزیزاله شهبازی اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز استان البرز جزو خیرین فعال در کشور هستند که باید قدردان همت والای آنان باشیم.

وی اضافه کرد: همت خیرین مدرسه ساز در کنار دولت موجب شد در بخش فضای آموزشی با بحران مواجه نشویم که این امر با توجه به مهاجرت پذیری البز قابل تقدیر است.

استاندار البرز یادآورشد: این استان سالانه به ساخت ۴۰۰ کلاس درس جدید دارد تا تراکم دانش آموزی در آن بالا نرود در حالی که تراکم دانش آموزی البرز در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بالاتر از میانگین کشوری است.

کارنامه موفق خیرین مدرسه ساز

مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: خیرین مدرسه ساز در ساخت فضاهای آموزشی این استان کارنامه درخشانی دارند که این حرکت معنوی آنان قابل تحسین است.

سالار قاسمی اظهارداشت : حضور خیرین در امر ساخت مدرسه در سال جاری از رشد خوبی برخودار بوده که لازم است در استان از خدمات شایسته مجمع خیرین و اعضای آن تقدیر به عمل آید.خیرین مدرسه سازالبرز سال گذشته موفق به کسب رتبه سوم کشوری به دلیل جذب کمک های بیشتر و انجام تعهدات کسب کردند.

 تاکنون خیرین مدرسه ساز در تکمیل پروژه های آموزشی نمیه تمام و ساخت کلاس های درس در مناطق پر جمعیت این استان موفق عمل کردند.

وی با اشاره به اینکه البرز طبق آمار در بخش فضای آموزشی در آخرین ردیف استان های کشور قرار دارد، یادآورشد: برای توسعه فضاهای آموزشی و کاهش تراکم دانش آموزی در این استان باید تلاش کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: فضای آموزشی و نیروی انسانی از شاخص های اصلی تعلیم و تربیت به شمار می رود که در البرز نیاز به توجه ویژه ای دارد.

قاسمی بیان داشت: استان البرز با جمعیت دانش آموزی ۵۰۰ هزار نفر با کمبود فضای آموزشی روبرو است به گونه ای که بیشترین تراکم دانش آموزی کشور را در کلاس های درس این استان می توان دید.

خیرین آماده به خدمت

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز هم گفت: نبود زمین برای ساخت کلاس در این استان درد بزرگی است که از یک سال پیش خیرین آماده به خدمت در امر مقدس مدرسه سازی آن را با تمام وجود حس و تحمل می کنند.

 دکتر محمدرضا اسپرورین اظهارداشت: پنج خیر برای ساخت مدرسه در البرز اعلام آمادگی کرده اند  اما زمینی برای معرفی به این خیرین نیک اندیش در این استان از جمله در کرج وجود ندارد. این خیرین چندین ماه است که تفاهم نامه ساخت مدرسه در مناطق کم برخوردار و مورد نیاز استان از جمله آق تپه  و کمالشهر را امضا کرده اند.

وی تصریح کرد: چاره رفع این مشکل که امروز به دغدغه اصلی خیرین مدرسه ساز و حتی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس البرز تبدیل شده فقط از طریق همکاری اعضای شورای اسلامی ، شهرداری و مسکن و شهر سازی در این استان برطرف می شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرزعنوان کرد: نداشتن زمین در البرز سبب شده که خیرین نیک اندیش در صف انتظار ساخت کلاس درس قرار گیرند در حالی که استان با کمبود فضای آموزشی روبرو است.

وی اضافه کرد: در صورت عدم واگذاری زمین برای ساخت کلاس درس در البرز طولی نمی کشد که استان بحران فضای آموزشی را با معنای واقعی آن که آثار جبران ناپذیری را به همراه دارد، تجربه کند.

اسپرورین گفت: در البرز خیرین مدرسه سازی حضور دارند که بین پنج تا ۱۱ ماه است که برای ساخت مدرسه در انتظار اختصاص  زمین آموزشی هستند.

 برای ساخت هر مدرسه باید بیش از  ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین اختصاص یابد.

عضویت ۵۰۰ خیرمدرسه ساز

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز  به عضویت ۵۰۰ خیرنیک اندیش مدرسه ساز در این مجمع اشاره کرد و افزود: در البرز خیرین مدرسه سازی فعالیت دارد که شبانه روز وقت خود را به این امر مقدس اختصاص داده اند.

حسن مهرانی بیان داشت: خیرین مدرسه ساز البرز مسئولیت پروژه های آموزشی خود را بر عهده دارند که این مهم یکی از دلایل استان را در آماده سازی و تکمیل فضاهای آموزشی خیرساز را تشکیل می دهد.

 خیرین مدرسه ساز از صفر تا صد ساخت مدارس  را بردوش دارند و با نظارت ویژه می کوشند کلاس های درسی را که آماده می کنند از نظر ایمنی و کیفی استانداردهای لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه این تعهد و نظارت خیرین مدرسه ساز در البرز ستودنی است ، یادآورشد: روند ساخت مدارس خیری در البرز رضایت بخش است زیرا طبق برنامه ریزی انجام شده همه مراحل براساس قوانین و ضوابط و همچنین رعایت استاندارها پیش می رود.

مهرانی ادامه داد: دیدن اشک چشم خیری که آماده ساخت مدرسه در البرز شده است ولی زمینی برای آغاز عملیات ساخت مدرسه وجود ندارد، بسیار سخت است.

ساخت کلاس درس

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرزافزود: ۳۸۷ کلاس درس در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در البرز ساخته شد که خیرین  در تکمیل و ساخت این کلاس مشارکت داشتند و در سال ۹۸ نیز تا کنون ۱۶ مدرسه خیر ساز تحویل آموزش و پرورش البرز داده شده است.

 اسپرورین بیان داشت:  سال گذشته مجمع خیرین مدرسه سازالبرز  ۱۴ پروژه آموزشی با ۸۷ کلاس درس در اختیار آموزش و پرورش قرار داد.این کلاس های درس به جز فضاهای آموزشی و پرورشی همچون آزمایشگاه، اداری ، نمازخانه ، انبارو سرایداری بوده است.

وی یادآورشد: با احتساب این فضاها می توان گفت که مجمع خیرین مدرسه ساز البرز در سال ۹۷ موفق به ساخت ۱۰۲ کلاس دراستان شده است.

اسپرورین  تصریح کرد: برخی شهرک های مسکونی در ۲ دهه پیش  در این استان ساخته شده  که در این شهرک ها ، فضایی از اسوی انبوه سازان برای ساخت فضای مدرسه  پیش بینی واختصاص نیافته است.

وی اضافه کرد: برای ۹۵ درصد شهرک های ساخته شده  یا در حال احداث البرز فضای آموزشی پیش بینی نشده است.

تعهدات خیرین

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: این مجمع سه سال متوالی رتبه برتر کشوری در زمینه ساخت مدرسه  را کسب کرده است .

حسن مهرانی افزود: خیرین البرز  در بیست و یکمین جشنواره  خیرین کشور  ۶۰۰ میلیارد ریال متعهد شدند که نسبت به جشنواره بیستم که ۳۰۰ میلیارد ریال بود، رشد ۲ برابری داشت.

وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه سازبا اهدافی آسمانی در عرصه آماده کردن کلاس های درس برای دانش آموزان گام بر می دارند، تصریح کرد: البرز درجشنواره های هفدهم ، هجدهم و نوزدهم نیز رتبه برتر تحقق تعهدات را در کشور به خود اختصاص داده است.

مهرانی اضافه کرد: البرز  هشت هزار کلاس درس کم دارد که ساخت آن نیاز به همت خیرین نیک اندیش و همچنین تامین زمین مورد نیاز از سوی مسئولان دارد.

وی یادآورشد: مشارکت مردمی در البرز ۸۵ درصد است در حالی که میانگین مشارکت کشوری ۴۹ درصد است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز خاطرنشان کرد: سال گذشته خیرین مدرسه ساز با کمک دولت  ۳۶ پروژه آموزشی در این استان به طور صد درصد انجام دادند.

مهرانی درادامه به شرایط اقتصادی کشور پرداخت و افزود: امروزه ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه بیش از ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه دربر دارد لذا مردم با هر توان مالی حتی یک آجر می توانند در امر مقدس مدرسه سازی در البرز مشارکت کنند.

کمک تحسین برانگیز خیرین در البرز

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز البرز اعلام کرد: خیرین مدرسه ساز در این استان در قالب ۹ جشنواره ۱۸۰ میلیارد تومان متعهد شدند که ۱۷۰ میلیارد تومان آن برای ساخت مدرسه تحقق یافت.

محمد دلاوریان اظهار داشت: تحقق تعهدات خیرین مدرسه ساز در جشنواره های خیرین مدرسه ساز یک افتخار است و جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه هر ساله جشنواره خیرین مدرسه ساز از بهمن تا خرداد ماه در کشور برگزار می شود، تصریح کرد: این جشنواره با هدف تکریم از خیرین نیک اندیش، توسعه و ترویج مشارکت خیرین در جامعه انجام می شود.

دلاوریان بیان داشت: در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز البرز، ۱۴ باب فضای آموزشی با ۵۴۵ کلاس درس در زیربنای ۱۸ هزار متر مربع و همچنین ۱۷ هزار متر زمین اهدا کردند.

این مسوول یادآورشد: خیرین مدرسه ساز البرز در این جشنواره ۵۷ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه در مناطقی که از استان که نیاز به فضای آموزشی جدید دارند، متقبل شدند.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز در البرز ۹۹ پروژه معادل ۹۵۰ کلاس درس راساخته و تکمیل کرده اند، اضافه کرد: این فضاهای آموزشی در ۱۱۰ هزار متر مربع زمین احداث شد ه است که بیانگر این واقعیت مهم است که حرف خیرین نیک اندیش با عمل یکی است.

دلاوریان در ادامه به کارآفرینی خیرین مدرسه ساز در امر مقدس مدرسه سازی پرداخت وافزود: به ازای هر مدرسه ای که ساخته می شود، ۵۰ حرفه ایجاد و ۲ هزار نفر به صورت مستمر و غیر مستمر مشغول بکار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: امسال خیرین ۲۲ پروژه دارند که هزار شغل آماده می کند.

وی تاکید کرد: هر مدرسه ای که ۳۰ درصد هزینه آن به صورت خیری تامین شود، ۷۰ درصد مابقی هزینه تکمیل آن از محل اعتبارات ملی تامین می شود.

منبع: ایرنا

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری