مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • جمعه, ۰۴ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
چاپ
کد خبر: ۲۰۲۵

بهره برداری از ۱۵۸ پروژه ورزشی در سراسر کشور /تخصیص اعتبار 165 میلیارد تومانی خیرین

با حضور وزیر آموزش و پرورش در مشهد مقدس انجام د؛

بهره برداری از ۱۵۸ پروژه ورزشی در سراسر کشور /تخصیص اعتبار 165 میلیارد تومانی خیرین

وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به خراسان رضوی به صورت همزمان ۱۵۸ پروژه ورزشی در سراسر کشور را به صورت متمرکز افتتاح کرد و گفت: برای احداث این تعداد پروژه‌ در مجموع 448 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که 30 درصد این مبلغ معادل 165 میلیارد تومان توسط خیرین و مابقی از اعتمبارات دولتی است.


 محسن حاجی‌میرزایی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های ورزشی سراسر کشور که به صورت متمرکز  در مشهد انجام شد، بیان کرد: برای احداث این تعداد پروژه‌ در مجموع 448 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که 30 درصد این مبلغ معادل 165 میلیارد تومان توسط خیرین و مابقی از اعتبارات دولتی است.

وی ادامه داد:  در استخرها حدود 33 میلیارد از 100 میلیارد تومان و در سالن‌ها حدود 132 میلیارد از 388 میلیاردتومان اعتبار به همت خیرین تامین شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این پروژه‌ها که شامل فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده و استخر بوده موجب افزایش سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان شده است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: 142 پروژه شامل سالن‌های سرپوشیده و سرباز بوده که 8 سالن توسط خیر نیک‌اندیش مروج تربتی ایجاد شده است، همچنین 16 واحد استخر هم از ابتدای مهرماه سال تحصیلی جاری در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه لازم است خیرین و نیکوکاران در این زمینه همچنان مشارکت داشته باشند، گفت: سند تحول بنیادین آموزش وپرورش سرانه فضای ورزشی برای دانش‌آموزان را 1/6متر مربع در نظر گرفته است که هم اکنون کمتر از یک سوم این میزان وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کمبودهای جدی و اساسی در حوزه فضای ورزشی دانش‌آموزان کشور وجود دارد، اظهار کرد: جبران این کمبود جز با کمک و مشارکت خیران میسر نمی‌شود زیرا برای پرکردن این فاصله علاوه بر اعتبارات دولتی کمک مردم را هم نیاز داریم.

وی گفت: برای رسیدن تمام استان‌ها به میانگین کشوری در این زمینه نیازمند 30 هزار میلیارد ریال هستیم که تامین آن با کمک و مشارکت خیرین میسر می‌شود ضمن اینکه از اعتبارات ملی و استانی نیز به نحو مطلوب در این زمینه استفاده خواهد شد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ماموریت آموزش و پرورش آماده کردن انسان‌ها برای زندگی عزتمند، سالم و بانشاط است، افزود: علاوه بر این، آماده کردن دانش‌آموزان برای مشارکت فعال‌تر در زندگی جمعی و پیشرفت کشور از دیگر ماموریت‌های این وزارتخانه است.

وی اظهار کرد: بخشی از اقتضائات دنیای جدید همراه با تحرک و نشاط کمتر برای جوانان است و کسانی که با این تغییرات سریع نتوانند خود را هماهنگ کنند دچار سرگشتگی و اضطراب می‌شوند.

وی گفت: روابط، نقش‌ها، کیفیت ایفای نقش‌ها، معیشت، اقتصاد و اشتغال و روان انسان‌ها در روند تغییرات زندگی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و باید کاری کنیم که در این روند فرد هویت خود را حفظ کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این وزارتخانه به منظور آماده کردن نسل جوان برای رویارویی با این تغییرات باید در کنار تعلیم و تربیت به مباحث ورزشی و مهارت‌های بدنی آنان نیز توجه کند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت را در این مفهوم دیده است که وجوه مختلف شخصیت افراد پرورش داده شود ادامه داد: ۶ ساحت تربیتی مورد تاکید در سند تحول بنیادین با توجه به تربیت و تقویت وجوه مختلف شخصیت نسل‌های امروز و آینده طراحی شده و مورد پیگیری است.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۵۸ پروژه ورزشی افتتاح شده در کشور ۱۸ پروژه به مساحت ۲۷ هزار و ۲۴۷ متر مربع با هزینه ۴۰ میلیارد تومان مربوط به استان خراسان رضوی است.

بر اساس این گزارش؛ شرکت در نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی و حضور در شورای استانی آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه‌اش به مشهد بود. همچنین در ارتباطی تصویری با استان‌های قم، گیلان و سمنان پروژه‌های این استان با دستور وزیر به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.