مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • جمعه, ۰۴ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
چاپ
کد خبر: ۲۰۱۷

نهمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

نهمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

نهمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور عصر امروز 30 مهرماه سال 98 در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشو ربا حضور رئیس جامعه خیرین برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ نهمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشو رعصر امروز 30 مهرماه سال 98 با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز و  اعضای هیات مدیره برگزار شد.

در ابتدای این جلسه خانم دانشمهر گزارشی از مصوبات جلسه قبل  و اماری ازتعداد مشارکت خیرین از بدو تشکیل جامعه تا به امروز،،تعهدات خیرین درجشنوارها،تعهدات سازمان نوسازی مدارس کشورو ....ارایه دادند.
 دکتر قفلی ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت:باتوجه به امارهای ارایه شده 40هزار کلاس درس نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد که از این میان 14هزار کلاس خیر ساز است و اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل این واحدها مبلغی بالغ بر 5هزار میلیارد تومان بوده که نیازمند مشارکت خیرین و مراکز حقوقی است که امیدواریم با تامین منابع هرچه سریعتر موانع پیش رو را از بین ببریم.
 
در ادامه این جلسه برنامه های شش ماه اینده جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مسایلی از قبیل؛ تامین منابع مالی و بودجه و هزینه های جامعه خیرین، بررسی امار دقیق از خیرین مدرسه ساز توسط مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز مطرح و مورد بحث و بررسی اعضای هیات مدیره قرار گرفت.
شایان ذکراست:در نهمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ریس سازمان نوسازی مدارس سمنان ،مدیرکل سازمان اموزش وپرورش سمنان و مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان حضور بهم رساندند و از دغدغه های مراکز آموزشی سمنان سخن گفتند.
مهندس هژبری مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان سمنان بیان کرد:70 درصد کلاس های درس استان سمنان فرسوده هستند که نیازمندتخریب،بازسازی و یامقاوم سازی است.
وی با تاکید بر اینکه نرخ افزایش جمعیت دانش اموزی این استان رو به افزایش است افزود:12درصد مدارس دوشیفته هستند .
مدیرکل اموزش و پرورش استان سمنان نیز ضمن ارایه گزارشی از کمبود سرانه فضای دانش اموزی سمنان گفت:نهضت مدرسه سازی بعد از مسجد سازی کار ارزشمندی است و در این خصوص ظرفیت هایی وجود دارد که متاسفانه از ان استفاده بهینه  نشده به طوریکه باید توجه کنیم تامین نیازهای دانش اموزان از قبیل تهیه پوشاک،میز و نیمکت،لوازم تحریر و...کمتر از مدرسه سازی نیست و با کمک خرد خیرین میسرخواهد شد و چه بسا تا به امروز در این خصوص قدمهای ارزشمندی گذاشته شده است.
وی تصریح کرد: در کنکور سراسری سال 98 ،استان سمنان، بعد از یزد رتبه دوم را از ان خود کرده است و 47درصد دانش اموزان این استان در مراکز کارو دانش و فنی وحرفه ای تحصیل می کنند.
 
 عقیلی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان در این جلسه با اشاره به اینکه 480خیر در سطح استان فعالیت می کنند اظهار داشت:از این تعداد خیر مدرسه ساز 104نفر بانوان  و 290نفر اقایان هستند و 85مرکز خصوصی  در امر مدرسه سازی مشارکت دارند.
وی ادامه داد:175واحد آموزش در سطح استان سمنان فرسوده و نیازمند مقاوم سازی هستند و این استان در سال تحصیلی 97-98 دو هزارو 530دانش اموز مهاجر داشته که می بایست هرسال 51کلاس درس به واحد های اموزشی شهر سمنان اضافه شود که این رقم باتوجه به دو شیفته بودن مدارس و تعدادبیش از 30دانش اموز محاسبه شده است .

در پایان این جلسه مدیر کل نوسازی مدارس استان سمنان هدایایی را جهت یادبود به جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اهدا نمودند.

نزاکت اللهیاری