مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • جمعه, ۰۴ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
چاپ
کد خبر: ۲۰۱۲

آموزش، اساس توسعه هر کشوری است

سیمین موقر خیر مدرسه ساز ؛

آموزش، اساس توسعه هر کشوری است

او می گوید: «وقتی مدرسه ای ساخته میشود، نگاه بچه ها، تشکری که خانواده ها میکنند و شادی ای که در چشم هایشان موج میزند برایش بهترین و شادترین لحظه زندگی است.»


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛سیمین موقر، متولد بندر انزلی و مقیم تهران، از خیران مدرسه سازی است که سالها دبیر آموزش و پرورش بوده و از نزدیک با مشکلات مدارس آشناست. می گوید: «وقتی مدرسه ای ساخته میشود، نگاه بچه ها، تشکری که خانواده ها میکنند و شادی ای که در چشم هایشان موج میزند برایش بهترین و شادترین لحظه زندگی است.»

خلاصه ای از گفت وگو با او در ادامه می آید.

پایه و اساس توسعه هر کشوری در گرو آموزش آن کشور است. اگر بتوانیم آموزش صحیح داشته باشیم، در واقع می توانیم انسانهای شایسته ای پرورش دهیم و به هر جایگاهی که افراد می رسند، پایه اولیه آن مدرسه است. به همین دلیل هم از میان کارهای خیر مدرسه سازی را انتخاب کردم. البته در کنار مدرسه سازی، خیریه هم داریم و به دانش آموزان مستعدی که بضاعت مالی کافی ندارند کمک میکنیم. زیباترین خاطره ای که از کار خیر در ذهنم نقش بسته، نگاه بچه ها، تشکری که خانواده ها می کنند و شادی ای است که در چشم هایشان دیده میشود. وقتی مدرسه ای ساخته می شود آنها با شادی وارد مدرسه می شوند. همین طور هنگامی که خانواده ها می بینند فرزندانشان در جای مناسب و راحت درس می خوانند و راضی هستند، آن لحظه بهترین خاطره و شادترین لحظه زندگی ام است.

در خیریه مان غیر از ساخت مدرسه، به تجهیز مدراس هم کمک میکنیم و وسایلی را به ویژه برای هنرستانها تدارک میبینیم. وسایلی مثل چرخ خیاطی، کامپیوتر و ... وقتی می بینم بچه ها با چه ذوق و شوقی از این وسایل استفاده میکنند، حس وصف ناپذیری دارم. تاکنون از مدرسه سازی خیر و برکت زیادی نصیبم شده است. در واقع هم خودمان آرامش پیدا میکنیم و شاد میشویم، هم خیر و برکت در مالمان میبینیم. هرچه خرج میکنیم بیشتر اضافه میشود.

من به این جمله زیبا می رسم که خداوند می فرماید هرچه در راه من خرج کنید 10 برابرش را به شما خواهم داد.