مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • جمعه, ۰۴ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
چاپ
کد خبر: ۲۰۰۳

مدرسه اصلی‌ترین کانون تحولات اجتماعی و توسعه کشور است

دکتر جهانگیری:

مدرسه اصلی‌ترین کانون تحولات اجتماعی و توسعه کشور است

معاون اول رئیس جمهور در آئین افتتاح ۱۰ هزار کلاس درس سراسر کشور در شهرستان دماوند گفت: مدرسه به عنوان اصلی‌ترین کانون تحولات اجتماعی و توسعه کشور است.


اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در افتتاح همزمان ۲ هزار پروژه آموزشی،  پرورشی و ورزشی که صبح امروز در شهرستان دماوند برگزار شد، با اشاره به اینکه تهران از منظر سرانه فضای آموزشی جز نیازمندترین استانهاست، اظهار کرد: امسال کار بزرگی برای افتتاح حدود ۲ هزار کلاس درس داشتیم و امیدوارم این روند رو به رشد برای سال‌های آتی هم ادامه داشته باشد چرا که خدمت به آموزش و پرورش جز ماندگارترین خدمات است.

وی ادامه داد: مردم ایران در سنت کار خیر پیشقدم بودند و همواره در طول تاریخ کارهای بزرگی در زمینه‌های مختلف داشتند،  خیرین به خوبی تشخیص می‌دهند که بیشترین نیاز کجاست و در همان عرصه اقدام می‌کنند و اکنون مدرسه کانون اصلی تحولات اجتماعی و توسعه کشور است.

جهانگیری بیان کرد: در توسعه کشور هیچ سرمایه‌گذاری بهتر از آموزش و پرورش نیست و هزینه کردن در این عرصه جز اصلی‌ترین اقدامات است،  باید فکر و رفتارمان را نسبت به آموزش و پرورش از نظر عملی و نظری اصلاح کنیم.

او ادامه داد: در کمتر از دو سال، ملت ایران از جنگ اقتصادی آمریکا، سرافرازانه بیرون آمد، آمریکایی ها فکر می‌کردند با فشارهایی که وارد می‌کنند ایران را از بین می‌برند اما خوشبختانه موفق بودیم، سال گذشته ۷ هزار کلاس درس و امسال ۱۰ هزار کلاس درس را افتتاح کردیم.

جهانگیری تصریح کرد: امیدواریم همگی عزم جدی داشته باشیم که بتوانیم کشور را از مشکلات عبور داده و به سمت توسعه و پیشرفت حرکت دهیم؛ راهکارهای مختلفی مانند ۵۶ قانون بودجه برای تأمین بودجه موردی تکمیل پروژه های نیمه‌تمام اجرایی کنیم تا ۴۰ هزار واحد آموزشی نیمه تمام هرچه سریعتر کامل شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: امیدواریم با این راهکارها هرچه زودتر بتوانیم مدارس ایمن را برای فرزندان میهن مقاوم‌سازی کنیم، به ویژه اینکه  خیرین هم همواره همراه هستند.

جهانگیری درباره شهرستان دماوند گفت: باید دماوندی‌ها بیش از سایرین نسبت به تصرف تهرانی‌ها برای ویلاسازی مقاومت کنند، البته بنده مخالف ویلاسازی نیستم اما در جای خود و بدون  تصرف اراضی کشاورزی که خلاف قانون است.

وی ادامه داد: فساد اقتصادی در دو زمینه پول و زمین بیشتر اتفاق می‌افتد و باید حساسیت در بالاترین سطح باشد تا در آن دخل و تصرف غیرقانونی اتفاق نیفتد، در اراضی شمالی کشور که زمین های حاصلخیزی دارد،  باید توجه بیشتری داشته باشیم.