مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • سه‌شنبه, ۰۱ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
چاپ
کد خبر: ۱۹۱۰

دیدار با بانوی مدرسه ساز "منصوره مستوفی شمس"/ با فروش منزلم سه مدرسه دیگر می سازم

قرار با خوبان مدرسه ساز (هفته پنجم)

دیدار با بانوی مدرسه ساز "منصوره مستوفی شمس"/ با فروش منزلم سه مدرسه دیگر می سازم

در پنجمین هفته از اجرای طرح قرار با خوبان مدرسه ساز، دیدار با بانوی مدرسه ساز "منصوره مستوفی شمس" برگزار شد. بانو مستوفی پس از فوت نابهنگام تنها فرزندش در آمریکا بر اثر سانحه تصادف برای زنده نگه داشتن نام و یاد فرزندش وارد کار خیر مدرسه سازی شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، وی استان خراسان رضوی را به عنوان یکی از مناطق محروم کشور به لحاظ آموزشی برای ساخت مدرسه انتخاب و اقدام به ساخت یک مدرسه استاندارد برای دانش آموزان آن منطقه نمود. همچنین این مادر نمونه پس از افتتاح اولین مدرسه، تصمیم به ساخت مدرسه ای دیگر به نام همسر مرحومش در یکی دیگر از مناطق محروم استان خراسان رضوی نمود.   

در این دیدار دکتر محمدرضا قربانی مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با اهدای لوح نکوداشت سازمان نوسازی مدارس از تلاش های این "بانوی مدرسه ساز" در جهت ساخت فضاهای آموزشی قدردانی کرد.

قربانی مدیر کل مشارکت های مردمی نوسازی مدارس کشور در این دیدار صمیمی ضمن اشاره به فعالیت های ارزشمند خیرین مدرسه ساز در اشاعه تعلیم و تربیت گفت: ما در دفتر مشارکتهای مردمی هر هفته با خیرین مدرسه ساز ملاقات چهره به چهره داریم. همچنین در این دیدارها ضمن احترام به خیرین مدرسه ساز تلاش می کنیم تا از نظرات آنها برای هموار کردن مسیر توسعه و ساخت فضاهای آموزشی، بیش از پیش استفاده کنیم.  

در ادامه این دیدار بانوی مدرسه ساز «منصوره مستوفی شمس» اعلام کرد: می خواهم منزلی را که در آن زندگی می کنم برای ساخت "سه مدرسه" دیگر در استان های محروم هزینه کنم. 

بانو مستوفی از حس حال خود از زمان افتتاح گفت: خیلی حس و حال خوبی در زمان افتتاح مدرسه داشتم. از 15 کیلومتری مردم مهربان روستا با اسپند و و گل به استقبال من آمدند و دانش آموزان مدرسه از من به خاطر ساخت مدرسه ای زیبا بسیار تشکر کردند، دیدن این صحنه ها برای من بسیار لذت بخش بود. 

وی در ادامه گفت: به نظر من مدرسه سازی نسبت به کارهای خیر دیگر خیلی بهتر است. چون مدرسه سازی "پایدار" است و در طی سالیان سال هزاران دانش آموز از این مدارس فارغ التحصیل می شوند. 

گفتنی است در «طرح قرار با خوبان مدرسه ساز» که از سوی دفتر مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور اجرا می شود، هر هفته با یک خانواده خیر مدرسه ساز دیدار و نشست صمیمی برگزار می شود.