
سرپرست وزارت آموزش و پرورش،
فرهنگ انفاق؛ گرهگشای ناهنجاریهای جامعه/ اهداف مجمع خیرین مدرسهیار
حسینی با اشاره به راهاندازی مجمع خیرین مدرسهیار و اهداف آن گفت: خیرین مدرسهساز یک جریان فرهنگی مهم، برای گسترش فرهنگ انفاق و توجه به نیازهای جامعه را ایجاد میکنند که جزو مهمترین آموزههای قرآن است و میتواند گرهگشای بسیاری از ناهنجاریهای موجود جامعه باشد.
به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، سید جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه خیرین جلوههای زیبایی از اقدامات نیکوکارانه را در عرصههای مختلف به منصه ظهور میرسانند، اظهار کرد: همیشه در این افراد عشق به وطن و تعلیم و تربیت و گسترش مراکز آموزشی با کیفیت را می توان دید؛ مدرسهسازی بزرگترین نهضت مشارکتی است که بعد از دفاع مقدس، شاهد آن هستیم.
وی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۶۵۰ هزار خیر مدرسهساز وجود دارد که سهم بیش از ۳۰ درصدی را در ساخت مدارس کشور بر عهده دارند و این نشان از همت مجمع خیرین مدرسه ساز برای گسترش فرهنگ مشارکتی است، افزود: این خیرین جزو بزرگترین سرمایههای مادی و معنوی جامعه هستند و حضورشان در امر مدرسهسازی از جهاتی یک حضور حیاتی و اثرگذار است؛ چرا که این خیرین، آموزش و پرورش را از چالشهای فرا روی آن عبور میدهند و به استانداردسازی فضاها که اولین لازمه تعلیم و تربیت متعالی است، کمک میکنند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خیرین مدرسهساز به نکات استراتژیکی در توسعه کشور توجه دارند و آن این است که اگر قرار است توسعه پایدار محقق شود، مسیری جز تعلیم و تربیت نداریم و منشا بسیاری از آسیبها و مشکلات غفلت از نظام تعلیم و تربیت است.
حسینی با تأکید بر اینکه خیرین مدرسهساز این پیام را به جامعه القا میکنند که برای رسیدن به توسعه همهجانبه کشور باید به حوزه تعلیم و تربیت توجه کنیم، به ایکنا گفت: خیرین مدرسهساز، یک جریان فرهنگی مهم را در جامعه جاری میکنند و آن فرهنگ انفاق و ایثار، دگراندیشی و توجه به نیازهای جامعه است. فرهنگ انفاق جزو مهمترین آموزههای قرآنی است؛ انفاق به معنای وسیع آن، میتواند گرهگشای بسیاری از ناهنجاریهای موجود جامعه و سعادت بخش برای فرد انفاق کننده باشد.
وی در ادامه به ایجاد مجمع خیرین مدرسهیار اشاره و تأکید کرد: این مجمع جزو طرحهایی است که توسط خود مجمع خیرین مدرسهساز پشتیبانی و راهاندازی میشود. هدف اصلی ما در این طرح، تربیت مشارکتجویان در مدارس است نه صرفا کمکهای اقتصادی و فرهنگی که از سوی خیرین به مدارس داده میشود؛ البته در این مجمع کمک مادی هم انجام می شود، چراکه ما اعتقاد داریم، خیرین مدرسهساز به این مسئله اعقاد دارند و بعضا اعتیاد هم به این کمککردن پیدا میکنند، اما اعتیادی که اثر بسیار خوبی دارد و اگر ما هم بتوانیم دانشآموزان را به کارهای خیر و مشارکتی معتاد کنیم، موفق خواهیم بود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسهیار در رفع مشکلات آموزش و پرورش کمک کار ما هستند. کار فرهنگی فقط وظیفه آموزش و پرورش نیست لذا از همه دستگاههایی که از بودجه فرهنگی استفاده میکنند هم درخواست داریم نقش خود را در این خصوص اجرا کنند. امروز پرهزینهترین وجه کار خیر یعنی مدرسهسازی را خیرین انجام دادند و ما میتوانیم زیرنظر خیرین مدرسهساز، خیرین هنریار، فنیار، دانشیار و مانند اینها را در مدارس گسترش دهیم.