مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • جمعه, ۰۴ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
چاپ
کد خبر: ۱۷۵۹

ساخت بیش از 300 کلاس درس در سال

توسط خیرین مدرسه ساز استان اصفهان انجام می شود؛

ساخت بیش از 300 کلاس درس در سال

رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان گفت: بطور میانگین هر ساله ۳۳۳ کلاس درس در قالب ۵۶ مدرسه توسط خیرین احداث و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه سازکشور، زهره میردامادیان رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان گفت: هم اکنون ۵۸ مدرسه شبانه روزی در ۲۰ منطقه استان اصفهان فعالیت دارد که از این تعداد ۲۱ مدرسه در دوره اول متوسطه، ۲۰ مدرسه در دوره متوسطه نظری، ۹ مدرسه دوره کاردانش و هشت مدرسه در دوره فنی و حرفه‌ای مشغول ارایه خدمات هستند.

وی افزود: از مجموع ۴۰۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در سه هزار مدرسه شبانه روزی موجود کشور دست کم ۶ هزار نفر در استان اصفهان فعالیت دارند.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان با اشاره به وجود ۵۸ مدرسه شبانه روزی در استان افزود: تجهیزات و فضا‌های بیش از ۴۰ باب از این مدارس شامل خوابگاه، فضای آموزشی و فناوری، آشپزخانه و دیگر بخش‌ها نیازمند ترمیم و بازسازی است.

میردامادیان اظهارداشت: همچنین خیرین باید در کنار مقوله مدارس و فضا‌های آموزشی به فضا‌های نامناسب فیزیکی پژوهش سرا‌های دانش آموزی توجه کنند.

ویاضافه کرد: برای حل مشکل مدارس قدیمی و فرسوده در استان به تخریب و بازسازی ۹ هزار و ۴۸۶ کلاس درس نیاز است تا این فضا‌ها بهسازی و تکمیل شوند.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان وی با بیان این که اکنون در کل استان ۱۲۰ هنرستان فنی و ۲۴۸ کار و دانش دایر است، گفت: با این حال هنوز برخی از مناطق استان از داشتن هنرستان فنی محروم هستند.

میردامادی تصریح کرد: از سویی ۱۸ هنرستان استان نیازمند تعمیر فضا‌های کارگاهی، ساخت ۳۱ سوله کارگاهی، چهار سایت کامپیوتری و آزمایشگاه است.

وی به سابقه حضور و کمک خیرین استان اصفهان در ساخت و تجهیز فضا‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: بطور میانگین هر ساله ۳۳۳ کلاس درس در قالب ۵۶ مدرسه توسط خیرین احداث و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۵۸ تا پایان سال ۹۷ حدود ۳۰ درصد از مدارس تکمیل و تحویل شده به آموزش و پرورش استان توسط خیرین مدرسه ساز استان و یا با مشارکت آن‌ها صورت گرفته است.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران 
منتشر کننده : نزاکت اللهیاری