مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • پنج‌شنبه, ۰۳ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
چاپ
کد خبر: ۱۷۲۰

از کمک ۱۰۰ هزار تومانی یک کارگر تا ۷۵ میلیارد تومان هلدینگ قطعات خودرو

در شب به یادماندنی همایش خیرین مدرسه‌ساز اتفاق افتاد؛

از کمک ۱۰۰ هزار تومانی یک کارگر تا ۷۵ میلیارد تومان هلدینگ قطعات خودرو

همایش ملی خیرین مدرسه‌ساز که برای بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده برگزار شد؛ با گلریزانی از مهربانی، عطوفت و همدلی اقشار مختلف جامعه برای بازساختن خانه دوم فرزندان این مرز و بوم همراه بود.


همایش ملی خیرین مدرسه‌ساز برای کمک به مدارس مناطق سیل‌زده، شب گذشته در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

همایشی که با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، علی‌اصغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، مرادی رئیس بسیج فرهنگیان کشور، باقری قائم مقام صدا و سیما، جواد ساداتی‌نژاد و فریده اولادقباد از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، برخی معاونین وزیر و مسئولان و مدیران ستادی وزارت آموزش و پرورش و 700 نفر از خیرین بزرگ مدرسه‌ساز کشوری برگزار شد.

همایشی که صرفاً به هم‌اندیشی برای کمک به بازسازی مدارس آسیب‌دیده از سیل بسنده نکرد؛ بخش‌های جانبی دیگری هم داشت؛ازجمله نمایشگاه عکسی از وضعیت مدارس سیل‌زده استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان برای بازدید عموم برپا شده بود.

این همایش از جنس دیگری بود و فقط بر مبنای ضوابط کاری پیش نرفت؛ حال و هوای کار مردمی بود حتی اگر افراد در قالب دستگاه‌های اجرایی به میدان آمده بودند فارغ از دستگاه متبوع خود به کمک پرداختند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش هم که حتی در دوران تصدی وزارتخانه حامی و همراه خیّرین بود، در این مراسم با هدف همراهی خیرین و حمایت از آنها حضور یافت.

«قرارگاه فرهنگی سیل» که با رویکرد امداد فرهنگی به مناطق سیل‌زده تشکیل شده است نیز در این همایش پای کار آمد تا مدرسه‌سازی را به عنوان مهد فرهنگ دربرنامه‌هایش قرار دهد.

امداد فرهنگی که حالا آنقدر ریشه دوانده است در کارها که فارغ از برچسب سمت و وسع هر فرد، سیلی از همراهی و مهربانی را برای سیل‌زدگان روانه کرده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد: مدیریت دانش در ساماندهی سیل مغفول ماند

امام جمعه موقت تهران بر مدیریت مبتنی بر دانش تأکید کرد و مدرسه را بستری مناسب برای تربیت انسان عالم دانست.

وی با تأکید بر مدیریت مبتنی بر علم گفت: همین حادثه سیل که ابعاد زیبای آن بیان نشده است، با مدیریت دانش پیش رفت؛ در سال 97 کل آب ورودی به سدها 13 میلیارد مترمکعب بود و در سال 98، این میزان به 35 میلیارد مترمکعب رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: سدهای ساخته شده بعد از انقلاب، امکان مدیریت ورود 20 میلیارد مکعب آب را به استان خوزستان فراهم کرده‌اند و این تنها نمونه‌ای از مدیریت مبتنی بر علم است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر مدیریت مبتنی بر علم گفت:  تصمیم بدون علم باید ممنوع باشد البته این مورد در قرآن هم مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امیدوارم آموزش و پرورش در این مسیر گام بلندتری بردارد و کاستی ها را کند کند تا فرزندان تربیت شده با بالاترین گنجینه علم در مسیر ارتقای کشور قدم بردارند.

گلریزانی از جنس مهربانی/ کمک 211 میلیارد تومانی خیرین برای مدارس مناطق سیل‌زده

هم‌اندیشی خیرین بخش به یادماندنی و درخشان هم در ساعات پایانی داشت و حدود 400 خیر حقیقی و حقوقی کمک‌های مالی خود را برای ساخت مدرسه در سه استان لرستان، گلستان و خوزستان اعلام کردند. 

دکتر عباس مصلی‌نژاد استاد دانشگاه و خیّر مدرسه‌ساز کشوری، مدیریت این بخش را شخصاً بر عهده گرفت و در همان ابتدا گفت: از حدود 400 میلیارد تومان خسارت وارد شده به مناطق سیل‌زده کشور، 200 میلیارد با کمک خیرین گرانقدر تعهد می‌کنیم و مابقی هم توسط دولت تامین شود.

گلریزانی که کمک‌های نقدی با اعداد و ارقام متفاوتی را از طیف‌های گسترده جامعه به همراه داشت، از کارگری که از سر مهر 100 هزار تومان کمک کرد و دانش‌آموزی که کمک یک میلیونی داشت تا خانم معلم‌هایی که حقوق معلمی خود را برای کمک به مدرسه‌سازی در نظر گرفتند و شرکت تولید قطعات خودرو که 75 میلیارد تومان به این امر اختصاص داد.

گلریزانی که مرزهای جغرافیایی را هم درنوردید و ایرانیان خارج از کشور هم برای کمک به مدرسه‌سازی در مناطق سیل‌‌زده یا بصورت تلفنی اعلام کردند  یا نمایندگان خود را به این مراسم فرستاده بودند.

مناعت طبع خیرین که مبالغ ریز و درشتی را برای مدرسه‌سازی در نظر گرفت؛ در مجموع اعتباری 211 میلیارد تومانی در پی داشت تا ساخت مدارس سه استان خوزستان، لرستان و گلستان با شدت آسیب دیدگی بالا را  تسریع بخشد.

حمایت‌هایی که فقط به این یک شب ختم نمی‌شود و خیرین قرار گذاشتند تا در فازهای بعدی کار هم همراه دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده باشند و برای پوشش تحصیلی آنها از هیچ کمکی دریغ نکنند.