مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • پنج‌شنبه, ۰۳ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
چاپ
کد خبر: ۱۷۱۶

آماده مستندسازی از فعالیت و زندگینامه خیرین مدرسه ساز هستیم

رئیس انتشارات امیر کبیر در بازدید از غرفه خیرین در نمایشگاه کتاب تهران؛

آماده مستندسازی از فعالیت و زندگینامه خیرین مدرسه ساز هستیم

رئیس انتشارات امیرکبیر در حاشیه بازدید از غرفه خیرین مدرسه ساز در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ،آمادگی این انتشارات را برای مستندسازی زندگینامه و فعالیت های خیرین مدرسه ساز اعلام کرد.


سید حسن میر کریمی رئیس انتشارات امیرکبیر در بازدید  روز گذشته خود از غرفه خیرین مدرسه ساز و دیدار و گفت و گو با محمد تقی داورپناه خیر بزرگ مدرسه ساز، گفت: سال گذشته در ایام نمایشگاه کتاب و بازدید از غرفه خیرین، با دوستانی آشنا شدم که عضو انجمن خیرین مدرسه ساز بودند و در این خیریه همکاری می کردند، در آن زمان متوجه شدم افراد زیادی هستند که از خودگذشتگی می کنند و به صورت جدی برای دانش آموزان کشور فعالیت می کنند در همان زمان به این گروه از افراد و زندگینامه هایشان علاقه مند شدم و به لحاظ فرهنگی ، بنده و تیم انتشارات امیر کبیر می خواهیم که این اقدامات و فعالیت ها را  به صورتی  که قابلیت اثرگذاری بالا در جامعه داشته باشد، مستند کنیم. 
وی ادامه داد: در طی بازدیدی که دوستان سازمان نوسازی مدارس کشور، دیروز از غرفه انتشارات امیرکبیر به عمل آوردند، گفته شد در حال حاضر دو کتاب آماده چاپ از زندگینامه دو خیر بزرگ تهیه شده است ولی بیشتر به صورت گزارشی است، ما درپی این مذاکرات، می خواهیم ضمن پایبندی به مستندات موضوع، در عین حال با تخیلات شاعرانه و نویسندگی شخصیت پردازی و داستان پردازی کنیم و به صورتی که برای خواننده جذاب و خواندنی باشد، زندگی این افراد را ارائه و چاپ کنیم. در واقع همه این فعالیت ها  باید در جهت انتقال این حس باشد که یک خیر مدرسه ساز  علی رغم همه مشکلات و گرفتاری  هایی که دارد،  این راه را  انتخاب کرده است و حاضر شده است از تمام دارایی اش بگذرد. در واقع کار ما باید بیان این موضوع و نهادینه کردن آن در حوزه فرهنگ کشور باشد تا کسی که چه در امروز و چه در آینده این کتابه ا را ورق می زند بداند این افراد چه زمانی دست به این کار زده اند و آیا از سر دلخوشی و سرریز مال بوده است یا یک ایمان معنوی یا دلبستگی های عاشقانه . در واقع انتشارات امیرکبیر ، آمدگی خود را برای این موضوع اعلام کرده است. 
کریمی همچنین در وصف خیرین مدرسه ساز گفت: گرفتاری، مشکلات برای همه افراد وجود دارد و به قول معروف" هر که بامش بیش، برفش بیشتر"؛  اما خیرین مدرسه ساز ، فراسوی مشکلات به این امر نگاه کرده اند و نمونه  آن، آقای داورپناه که تا به حال 236 مدرسه احداث کرده است و به گفته خودشان چیزی هم از مالشان کم نشده بلکه بیشتر هم شده است و امیدواریم ما هم بتوانیم قدم کوچکی در این زمینه برداریم.