مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • پنج‌شنبه, ۰۳ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
چاپ
کد خبر: ۱۶۷۳

اخرین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در سال 97 برگزارشد

اخرین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در سال 97 برگزارشد

اخرین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،با حضور دکتر حافظی ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،رخشانی مهر ریس سازمان نوسازی مدارس کشور، مهندس جعفری مدیرعامل بنیاد برکت، پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان،قدمی معاون وزیرو ریس سازمان اموزش وپرورش استـتنایی کشور، افشانی شهردار اسبق تهران و اعضای هیات مدیره در محل بانک پارسیان عصر امروز برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛اخرین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در سال 97،با حضور دکتر حافظی ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،رخشانی مهر ریس سازمان نوسازی مدارس کشور، مهندس جعفری مدیرعامل بنیاد برکت، پرویزیان مد یرعامل بانک پارسیان،افشانی شهردار سابق تهران در محل بانک پارسیان عصر امروز برگزار شد.
در این جلسه پرویزیان ریس بانک پارسیان با تاکید براینکه بانک پارسیان یکی از سهامداران بنیاد برکت است اظهار داشت : با افتخار اعلام می کنیم این بنیاد تا به امروز توانسته  یک هزار و صد و سیزده مدرسه به اموزش و پرورش تحویل داده است.
وی با تاکید بر اینکه، بانک پارسیان توانسته زمینه اشتغال زایی را در بسیاری از روستاهای محروم کشوربرای جوانان این مرز و بوم فراهم نماید تصریح کرد:بانک پارسیان نخستین بانک خصوصی است که ساختار صندوق قرض الحسنه در ان ایجاد شده که توانسته در زمینه ازدواج. اشتغال،بیماری های خاص برای مردم قدمهای موثری بردارد.
 
رخشانی مهر ریس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه این جلسه اظهار داشت:سازمان نوسازی مدارس سال 98 را سال خیرین مدرسه ساز معرفی کرده و در سال جدید به این امر اهتمام ویژه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در سال 96اعتبارات خیرین مبلغی بالغ بر 180میلیارد تومان بود که تا پایان سال تخصیص صد در صدی یافت ادامه داد:سال 97در قانون بودجه مبلغی بالغ بر 459میلیارد تومان برای سازمان نوسازی مدارس پیش بینی شد که تا پایان سال این رقم 110درصد تخصیص یافت.
ریس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به اینکه 2هزار پروژه خیرساز نیمه تمام در سطح کشور داشتیم گفت : در حال حاضر این رقم بین 450تا 500پروژه است که اعتباری بالغ بر 600میلیارد تومان برای تکمیل انها نیازمند است.
رخشانی مهر با تاکید بر اینکه بودجه پیش بینی شده برای سازمان نوسازی مدارس مبلغی بالغ 4هزار میلیارد تومان است بیان کرد: این رقم برای تکمیل پروژها ی نیمه تمام کفایت می کند.
 و ی با تاکید بر اینکه اعتبارات سازمان نوسازی مدارس در سال 98هفت برابر شده . ادامه داد: در حال حاضر تمام پروژه های خیر ساز فعال هستند مگر در موارد حقوقی ، اما انچه مسلم است این است که بدون حمایت خیرین نمی توانیم  به اهداف خود دست یابیم .
مهندس جعفری ریس بنیاد برکت در ادامه این جلسه گفت: جامعه خیرین مدرسه ساز کشور همواره  در امور خیرین در تمامی حوزها از جمله راه وشهر سازی، مسکن. سلامت،  پیشتاز بوده و به نوعی تمامی مجامع این نهاد رو الگوی خود قرار داده اند.
وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت به عنوان یک نهاد وابسته به ستاد  اجرایی امام توانسته انعکاس فعالیت های خود را حوزه مدرسه سازی گسترش نماید اظهار داشت:تا به امروز یک هزار و صدو سیزده مدرسه تحویل اموزش و پرورش داده ایم که  از این میان 9هزار کلاس درس در مناطق محروم،روستایی و حاشیه شهرها است.
قدمی معاون وزیرورریس اموزش و پرورش اسثنایی کشور در ادامه این جلسه گفت:156هزار دانش اموز استثنایی درهزار و پانصد و شصت و چهار  مدارس استثنایی در گروهای ناشنوا،نابینا ،معلولین جسمی و حرکتی،اوتیسم و... مشغول به تحصیل هستند .
وی ادامه داد:180مدرسه خیرساز داریم که با کمک خیرین می بایست بر تعداد این مدارس بیافزاییم.
گفتنی است : در پایان این جلسه تقاهم نامه فی مابین جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و موسسه تجارت الکترونیک تاپ با هدف خدمات پرداخت بر بستر تلفن همراه به امضا رسید.
در پایان این جلسه مصوب شد؛
ایجاد کارگروه خیرین مدارس استثنایی در زیرمجموعه جامعه خیرین و بررسی آیین ناممه پیشنهادی 
تشکیل جلسه با جناب آقای احمد جفری (تاپ) برای برنامه ریزی مناسب ازابزارهای نوین 
یافتن راهکار برای استمرار سریال مهرماندگار
استمرار جلسات هیات مدیره در سال جدید در نهادها و سازمانهای دیگر
پیگیری وام خیرین از طریق بانک پارسیان  و تشکیل جلسات مشارکت