مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • پنج‌شنبه, ۰۳ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
چاپ
کد خبر: ۱۶۲۳

خاطره رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز از دیدار با رهبری

خاطره رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز از دیدار با رهبری

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز در حاشیه یک حرکت خیر در سمنان، خاطره‌ای از دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی تعریف می‌کند و می‌گوید: اکنون در دور دوم عمرم هستم؛ این حرکت مقدس را تا جایی ادامه خواهیم داد که هیچ فرد بازمانده از تحصیلی در کشور نباشد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ محمدرضا حافظی در افتتاحیه دبیرستان خیرساز بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد در سمنان، با اشاره به اینکه در آستانه 87 سالگی صحت و سلامت خود را مرهون حضور در جمع خیران و امر خطیر مدرسه‌سازی است، اظهار داشت: این حرکت مقدس تا جایی استمرار دارد که هیچ فرد بدون تحصیل در کشور نباشد.

وی با اشاره به توصیه دین مبین اسلام مبنی بر فضیلت دانش بیان کرد: دین مقدس اسلام، فضیلت دانش را فراتر از عباداتی دانست که ما مسلمانان به جای آورده‌ایم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز با اشاره به حرکت خیرخواهانه بنیاد مصلی‌نژاد در امر مدرسه‌سازی بیان کرد: خیر نیک‌اندیش دکتر مصلی‌نژاد در این مسیر حرکت کرده و این فضیلت متوجه زندگی وی است.

وی به واقعیت موجود در جامعه اشاره و تصریح کرد: ما مسلمانان پس از مرگ وصیت می‌کنیم ثلث اموال ما در راه خدا هزینه شود؛ اما شاید فرزندان ما نپذیرند و فرزند بنده زندگی، رفاه و خودرو را ارجح قرار دهد و به وصیت من عمل نکند.

حافظی بیان کرد: دکتر مصلی‌نژاد واقعیت زندگی را خوب درک کرده است و با خلق بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد در حیات خود به دست خویش در کار خیر مشارکت کرد و در فرهنگ و امری که باعث ارتقای جامعه است، سرمایه‌گذاری می‌کند تا برکت این حرکات در زندگی و جان وی اثر مثبت و پایدار باشد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز با اشاره به اینکه این حرکت که از 22 سال گذشته کلید خورد، افزود: در ابتدا تعداد انگشت‌شماری بودیم که در جوار حرم مطهر امام رضا (ع)، هسته مرکزی جامعه خیرین را راه‌اندازی کردیم و در حال حاضر، 650 هزار خیر مدرسه‌ساز در داخل کشور و یک هزار خیر در سراسر جهان این هدف مقدس را دنبال می‌کنند.

حافظی افزود: دکتر مصلی‌نژاد از افرادی است که همت بالایی دارد و شاهد همت وی در همه فضاهای کشور هستیم؛ او فضای آموزشی ایجاد می‌کند تا به ارتقای دانش بینجامد.

وی با بیان اینکه راه ما انسان‌سازی بوده و در حال حاضر 37 درصد از کل مدارس موجود کشور با مشارکت خیران احداث شده است، افزود: این حرکت روزافزون است و تلاش می‌شود تا خیران در این عرصه حضور پیدا و چنین فضایی را برای آینده‌سازان احداث کنند تا افراد زیادی به علم و دانش مبادرت ورزند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز اضافه کرد: فرزندانی که در این مدارس مشغول تحصیل هستند، داروی ضد سرطان کشف کرده و برای بشریت مفید و سازنده هستند و تلاش ما این است آن حرکت در داخل و خارج کشور مستمر باشد.

  وی با اشاره به صدور فرمان امام راحل مبنی بر اینکه همه کشور باید مدرسه شود، ادامه داد: پس از فراگیر شدن این پیام، جامعه خیران به وجود آمد و این حرکت در حال استمرار است؛ اطمینان داریم مشارکت مردم آن‌چنان مؤثر خواهد بود که در آینده فضای امنی را احداث کنیم که اگر زلزله‌ای به وقوع پیوست، جان مردم در این    در امان باشد و برنامه جامعه خیرین این است در 25 هزار مدرسه خیرساز این امکانات را به وجود آوریم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز به دیدار خود با رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: روزی به دیدار رهبری شرفیاب شدم و گزارشی درباره اقدام مدرسه‌سازی را در محضرشان بیان کردم؛ رهبری فرمودند در دوران انقلاب پدیده‌ای مبارکی را آغاز کردی که بسیار ارزنده است.

حافظی با بیان اینکه بنده به رهبری گفتم من 85 سال از خداوند عمر گرفتم و صلابت و بقای عمرم را مرهون حضور در جمع خیران میدانم، ادامه داد: رهبری فرمودند حافظی دور دوم عمرت را آغاز کردی، از خداوند برایت طلب سلامت و استمرار این راه را دارم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در دور دوم عمرم هستم؛ در تمام سطح کشور حضور دارم و این حرکت مقدس را تا جایی ادامه خواهیم داد که هیچ فرد بازمانده از تحصیلی در کشور نباشد.

 دبیرستان خیرساز محمد رسول‌الله (ص) سمنان با حضور مسؤولان کشوری و استانی افتتاح شد؛ 76 مرکز آموزشی به همت بنیاد مصلی‌نژاد در کشور ساخته شده است.

منبع:فارس