مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • پنج‌شنبه, ۰۳ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
چاپ
کد خبر: ۱۶۰۴

باید مسیر برای مشارکت خیریّن هموارتر باشد

رخشانی‌مهر در جمع رؤسای مجامع خیّرین مدرسه‌ساز کشور:

باید مسیر برای مشارکت خیریّن هموارتر باشد

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جمع رؤسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور با قدردانی از اقدامات و خدمات خیّرین نیکوکار مدرسه ساز، نقش آنان را در توسعه همه جانبه کشور حائز اهمیت دانست .


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور  با بیان اینکه طی سال‌های گذشته به دلیل عدم تخصیص اعتبارات مناسب، پروژه‌های مشارکتی زیادی به صورت نیمه کاره رها شده است گفت: خوشبختانه با تلاش‌های مضاعف موفق شدیم طی یکسال اخیر ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی پروژه‌های نیمه تمام خیرین تزریق شد.

وی افزود: این ردیف اعتباری، با افزایش چشمگیر در لایحه بودجه سال ۹۸، به یکهزار میلیارد  تومان رسیده است که امیدواریم همه این رقم تخصیص یابد تا بخش عمده ای از مشکلات پیش روی فضاهای آموزشی مرتفع شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات خوبی که برای سال ۹۸ در نظر گرفته شده است، سال آینده سال پر برکتی برای حوزه عمرانی دستگاه تعلیم و تربیت خواهد بود و امیدواریم بتوانیم اقدامات اساسی برای فضاهای آموزشی کشور انجام دهیم.

  وی در ادامه سخنام خود، مشارکت بدنه اجتماعی را برای رفع حجم انبوه نیازهای فضاهای آموزشی؛ هم از بابت توسعه و هم برای بازسازی و یا تجهیز مدارس ضروری عنوان نمود و تاکید کرد: حمایت دولت هم در این خصوص در کنار خیرین نیکوکار است و با وضع قوانین و مقررات مناسب روند فعالیت خیرین را تسهیل و تسریع می‌کند.

این مقام مسئول همچنین ضمن تقدیر از عملکرد مجامع خیرین استانها، شناسایی نقاط ضعف در جذب مشارکت‌های مردمی، رفع موانع و اتخاذ راهکارهای مؤثر و قانونی را از مهمترین اقدامات برشمرد و اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی دقیق‌، زمیه فعالیت خیرین نیکوکار و فرهنگ‌دوست مدرسه‌ساز را پر رونق‌تر از گذشته فراهم نمائیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان، بر تکریم شایسته خیرین مدرسه‌ساز تأکید کرد و گفت: برای حفظ خیّرین نیکوکار در عرصه مدرسه‌سازی و توسعه و ترویج این فرهنگ مقدس، مجامع و ادارات کل نوسازی مدارس استانها نیز باید در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.